Ihmettelyn aihetta taas

Pidän sitä edelleen pilana.

Kohta varmaan kuullaan miten niiden myytyjen takuuasiat hoituu Pisman aulan asiakaspalvelupisteellä... :rolleyes:

F462028B-7E08-4035-9403-285ED594A455.webp

Pidän sitä edelleen pilana.

Kohta varmaan kuullaan miten niiden myytyjen takuuasiat hoituu Pisman aulan asiakaspalvelupisteellä... :rolleyes:
Tuohon kiinnitin huomiota.
Jos itse tilaa Kiinasta, niin itse saa hoitaa varaosapalvelunkin. Jos taas joku pikku jobbari tuo koneen, niin sitä ei sitten ammattikäyttöön, eikä ylipäätäänkään myydä ilman sertifikaatteja. Olettaisin Prisman hoitaneen isona firmana taustat. Eli sertifikaatit kunnossa ja ainakin takuuhuoltoverkosto sovittuna.

Jos itse tilaa Kiinasta, niin itse saa hoitaa varaosapalvelunkin. Jos taas joku pikku jobbari tuo koneen, niin sitä ei sitten ammattikäyttöön, eikä ylipäätäänkään myydä ilman sertifikaatteja. Olettaisin Prisman hoitaneen isona firmana taustat. Eli sertifikaatit kunnossa ja ainakin takuuhuoltoverkosto sovittuna.
Niin on luultavasti jonkun korjaamoketjun kanssa huoltosopimukset.

Tuolta kotikyliltä vastikään kuoli viimeinen venäjän vallan aikana syntynyt Suomalainen 108-vuotiaana.
On tosiaan kunnioitettavan korkea ikä. Satavuotiaaksi elää yllättävän moni nykyisin, mutta harvempi niistäkään pääsee enää liikkumaan omin voimin.

Niin ne ajat muuttuu.Jos sama homma kun market ompelukoneissa ja saumureissa niin takuuaikana jos hajoaa,saa uuden tilalle.Varaosia ei valmisteta,muutama ylimääräinen kone/kontti riittää.Jännityksellä odotan uutisia takuujutuista.Eihän 5000e ole kun uuden ajoleikkurin hinta nykyään.

Ajelin äsken kylätiellä ja pääsin todistamaan nykymaataloudessa harvinaista ilmiötä: isäntä äesti pellon reunalla ja tullessaa pellon päähän käänsi tietenkin traktorin pellon päädyn suuntaiseksi, mutta kohotti äestä ja peruutti! Laski sitten äkeen maahan aivan ojan vieressä ja jatkoi äestämistä. Näin myös pellon nurkka tuli muokatuksi!:)

Yleensä näkee aika suurellakin säteellä "pyöristettyjä" nurkkia jolloin normaalista suorakaiteen muotoisesta pellosta jää jopa useita aareja muokkaamatta (ja kylvämättä). Kyllä ei olisi ennenvanhaan moista haaskausta hyväksytty :(

Mainittakoon että äes näytti aivan modernilta ja traktori oli sitä merkkiä, jota saa vain sinisenä;) (jos sillä nyt on mitään merkitystä)

Kylä on immeiset ahvattuja....
Prismassa Oltermanni juusto 4.99 per kpl eik ollu ostorajotusta.
Oli näemmä aamusta jo menny yks satsi, ei ollu kohdalla ku yks levyllinen kumpaakin, oroginaalia ja 17 prossaista.
Kumarruin siitä ottamaan, niin yks akka hyökkäs siihen "Älä vie kaikkia että muillekin jää..." kun otin kaksi juustoa.
Samalla siihen tuli nuori nainen, kärryillä oli ainakin 20 laatikkoa sitä juustoo, akka innostu ja suorastaan hyökkäs siihe kuljetuskärryn viereen, nappas yhden lootan ja huus ukolleen joka kuskas ostoskärryä " Ota sinä toinen laatikko, että piisaa...."
Kateltiin sen hyllyttäjänaisen kanssa sitä kahmimista ja kyllä molempia pikkasen tuppas hymyilyttämään...nää ku häipy siitä saaliineen niin totesin että eipä tarvinu sun nostella toho kylmähyllyyn niitä, likkaa nauratti.

Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.

Luo käyttäjätili

Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.

Kirjaudu sisään

Oletko jo Konekansan jäsen? Kirjaudu sisään tästä.

Takaisin