Tajunnanvirtana tuli tuosta mieleen uusimmat uutiset, että ei olekaan terveellistä juoda n. 2 litraa vettä päivässä, vaikka niin on hoettu jo monta vuotta. Vaikea elää terveellisesti, kun kukaan ei oikeati tiedä, miten eletään terveellisesti. Uudet tutkimukset kumoavat aina aiemmat. Voisiko älykkyyden kanssa olla sama tilanne. Riippuu miten tutkitaan, älykkyyden kehityssuunta vaihtelee?Mutta onhan tässä sekin mahdollisuus, että saadaan seuraavassa tutkimuksessa parempi tulos, kun minä en tee sitä testiä...![]()
Tulipa mieleeni, että se, että tietoa ei opetella ulkoa, vaan etsitään tarvittaessa (tuoretta tietoa) netistä, on omalla tavallaan älykästä. On mahdotonta, että kukaan tietää ja osaa kaikesta kaiken, monet tiedot myös vanhenevat, joten on eräänlaista älykkyyttä, että tietää, mistä tarvittavan tiedon saa, kun sitä tarvitsee. Parempi keskittyä olennaiseen.
