Hauskaa, hupia, ihmettä, kuvia, videoita, juttuja (mutta ei vitsiketju)

https://lidlifyer.fi/

konekansa_1588783214.webp

Mulle se ja vitun sama, natsiliiteris ei tuu käytyy ku ihan joku kerta vuoteen.......
Piilomainontaa tavallaan, ja ei maksa natsipuulaakille mitään ......

Mulle se ja vitun sama, natsiliiteris ei tuu käytyy ku ihan joku kerta vuoteen.......
Piilomainontaa tavallaan, ja ei maksa natsipuulaakille mitään ......

Eipä muakaan tuon firman mainokset missään medioissa ole herättänyt käyntihalukkuutta paikkaan. Kuitenkin lähes aina kun käydään kaupungissa jossa tuo parjattu kauppa löytyy niin siellä tulee poikettua. Noissa keskikäytävän hyllyissä on useasti oikein ostettaviakin tavaroita ja vielä järkihintaan.

Tuossa Lidl jutussa oli lyhyesti tiivistäen se, että henkilö teki Lidlin logoa muistuttuvan kuvan ja painoi sen kera t-paitoja. Myi muutaman ja Lidl alkoi uhkailla toimenpiteillä jos myynti jatkuu. Myynti loppui, mutta ihmiset innostui ja tarttui aiheeseen, etenkin kun Lidl itse käyttää omassa mainonnassaan ja tuotteissaan toisten tuotemerkkien lähelle sijoittuvaa tyyliä.
Kuten:

Lisää lukemista vaikka:
https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000006495575.html

Mutta nyt Lidl on jo perunut pahastumisensa:
https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000006495575.html

Juuri tämän ylimielisyyden takia asiakkaita, ja myös työntekijöitä, kohtaan takia en käy Lidlissä. En varsinaisesti boikotoi, mutta jotenkin tuntuu epämiellyttävältä asioida siellä. Jos vaikka palautan yhden pullon, mitä ei Lidlin ylimielisyyden takia voi muualle palauttaa, on myyjän kassalla hälyytettävä esimies valvomaan 20 sentin palautusta asiakkaalle. Näin paljon Lidl luottaa työntekijöihin. Nyt sitten pullonpalautuksen takia koko jono seisoo pitkään ja koko kaupan asiakkaat närkästyneen kyttää, kun jonkun kolikon takia pitää pomoa odotella. Myös Lidlin yritysmuoto luo mielikuvan jonkunlaisesta salailu- tai petoskulttuurista.

Lidlissä joutuu rivikassa pyytämään esimiehen kassalle jos palautusautomaatin kuitin summa on yli 20 euroa.

Itse en ole missään vaiheessa keksinyt boikotoida Lidliä, mutta viime aikona on sinnekin hiipinyt ongelmat mitkä ovat erityiseti S-ryhmässä, mutta myös K. Eli myymälässä on vanhentuneita alennuskylttejä yms, mutta kassalla hinta on eri. Kaikki suostuvat korjaamaan kyllä kysyttäessä, mutta mielestäni se ei riitä. Siksi olen jopa kantanut alennuskylttejä omatoimisesti esimiehen pöydälle.

Eniten olen viimeaikoina pettynyt Prismassa. Tyhjiä hyllujä, viikosta toiseen? Olen siirtynyt asioimaan City-Marketissa, ei ole tyhjiä hyllyjä.

Itselläni meni k-markettiin maku, kun kassalla myyjä alkoi suureen ääneen rääkymään että teillä ei ole rahaa, vaikka kaupan maksupääte sekoili jotenkin. Ja varmasti oli tilillä sen verran että olisi ollut riittävästi ostoksiin.

Lähi k-kauppa meni myös boikottiin. Sinne tuli sellainen poikalapsi kassalle, että jonoa piisasi aina kun se oli kassalla. Höpötti jokaiselle asiakkaalle. Olin itse puhumatta mitään ja silti se aina höpötti. Viimeisellä kerralla meni hermot kun se kävi kommentoimaan minun ostoksiani. "onko yövuoro kun ostat energiajuomaa" Olin kiuasllisen pitkään hiljaa ja sanoin että en yleensä keskustele tuntemattomien kanssa. Väärin sanottu mutta niin hölmistynyt olin. En ole käynyt sen jälkeen. Pitäkööt kassat turpansa kiinni

Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.

Luo käyttäjätili

Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.

Kirjaudu sisään

Oletko jo Konekansan jäsen? Kirjaudu sisään tästä.

Takaisin