Hauskaa, hupia, ihmettä, kuvia, videoita, juttuja (mutta ei vitsiketju)

Oli Ääsmarketissa laitettu juomaosaston poistotuotteet tarjoukseen.

20231028_191457.webp

Minua ei nuo kapineet mahdottomasti vituta, mutta joidenkin myyntityyli pilaa muidenkin maineen ja tietysti myös asiakkaan hermot siinä samalla. Onneksi Amazon on balsamia haavoille.

Toistaiseksi edellinen kivijalka-gigantti-visiitti. Tiesin mitä tarviin ja olin ostamassa firman rahoilla puhelinta, jolla oli saatavuus asiakkaan konttorin naapurissa kikantissa. Perus rusta-hommelit sisustuksessa, eli kiertelet ensin printterit, läppärit, tölsyt, liedet, pesukoneet, jne ja päädyt vihdoin puhelinosastolle. Jokunen myyjä jo tuossa välillä kysyy onko 45 tuuman tölsy mulle sopivampi kuin 58 tuumainen? Ja onko mun Seemore ja Analplus tilauksissa vielä vähintään 10 vuotta jäljellä? Kodin pyykinpesukonekin on ihan liian pieni ja tarviin astianpesukoneen kaveriksi kuivausrummun ja silityslaudan.

Vihdoin luurien ääreen päästyäni piti vähän zoomailla hyllyjä ympäriinsä, että missä on se mitä haen ja värivaihtoehtoja. Liimautuu hihaan puhelinosaston myyjä ihan tilaamatta. Moromoro... Tällaseen puhelimeen tietysti tarvii uuden ja entistä paremman kännykkäliittymän. "Firman asioita, on hoidossa" Useampikin sananvaihto ja pitäisikö kilpailuttaa liittymä, entäs DNA ois paljon halvempi jos ottaa 3v diilillä ja sit saa osarille luurin.

V.ttu. Tarviin edelleen vaan sen luurin ja kertamaksulla. Ja kun 20min liittymäkeskustelun jälkeen päästiin asioissa eteenpäin, niin mites lisätakuut, suojakuoret, lasinsuojat, lasitakuut. En edelleenkään ole kiinnostunut tuotteista. Mutta entä jatkotakuu aina 5v asti?

Lisälaturia? Usb-piuhoja kun se vakiona on valkoinen niin pinkki ois hieno ja 3cm pidempi.

45min kohdalla otin askin hyllystä ja kävelin kassalle. Ja siellä taas sama tenttaaminen, pitäisikö kuitenkin lisätakuu kun voi sattua jotain mitä takuu ei korvaa. Ja takuu päättyy kuitenkin jo melkein heti. Ja nyt ois tällanen liittymätarjous juuri tämän kyseisen kännykän ostajalle. Ja koroton osamaksu tietysti laitetaan tähän kauppaan, ei sido muuta kuin luottokortin kulujen ja tilinhoitomaksujen maksamiseen seuraavat 10v.

Eikä auta vaikka miten tavaa myyjille, että oon ostamassa firmalle tuotetta johon mulla on määritelty budjetti kertamaksulla, liittymät ja lisäpalvelut hoidossa.

Kun useampi valitellut esim Gigantin myyjien liiallisesta myynti-innokkuudesta, niin pitänee todeta, että itselläni ei ole koskaan ollut mitään vastaavaa ongelmaa. Vissiin sitä on joko liian köyhän näköinen etteivät edes yritä. Tai jos ystävällisesti ovatkin jotain tarjonneet niin selkeä ja oikeaan aikaan sanottu "kiitos ei" on heti riittänyt. Jälkimmäinen on aina toiminut myös kaikkiin puhelimessa asiansa esittäviin.

Yhdelle kaverille, sellanen "pikkupoika" , ei myyjät paljoo jatka juttelua kun se kääntyy kohden ja ehdottaa että voisit pitää vaikka kahvi- tai tupakkatauon, mä kyl tiedän mitä olen ostamassa....
Pituutta yli kaks metriä ja dressmannin 6XL paita näyttää liian tiukalta makkarankuorelta sekä yhden kolarin jäljiltä, hänen oman sanomisensa mukaan, naamaa vois käyttää halloween naamarin muottina.....

Kokeileppa nettisivuja. Se pitäis sivuston suunnittelijaa lyödä näppäimistöllä päähän yhtmonta kertaa kun joku saatanan popup ikkuna aukeaa.

Ppwerin sivuilla aamulla seikkailin. Tekniset tiedot kun löysi tuli koko sivun peittävä popup chatti ja taustalta tuotteen tekniset tiedot katosivat.
Siellä on tekoäly käytössä, tunnistaa asiakkaan...

Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.

Luo käyttäjätili

Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.

Kirjaudu sisään

Oletko jo Konekansan jäsen? Kirjaudu sisään tästä.

Takaisin