Hölökäsen pöläys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja beadaaro
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Eilenä koitettiin Akan kans kirjautua ääspankkiin. Ristus miten sekavaa. Vissiin samaan tiliin kuitenki ja nyt ei pääse kumpikaan.

Toinen oli meikäläiselle mopiilitunnistus. Sain tilapäisen pinkoodin, "syötä tämä puhelimeesi"

Vittu, mihin? Ei tullu mitään äppiä, mihin se olisi syöttänt.
Ja vanheni vissii 10 sekunnissa.

Olkoon, sekin paska.

V.M.P
Yleensä, siis useimmiten, ohjeiden tavaamien vaikka pariinkin kertaan ennen toimintaa auttaa, mutta kun se on suomalaiselle ku ikeakalusteen kasauskuvat, ei niitä tarvita....
Jos siellä sanotaan "syötä saamasi pinkoodi puhelimeesi" himpan raapia päätään jotta mihin, tarvitaanko siihen joku ohjelma tms.
Kyllä ne siellä kaikki kerrotaan, mutta oon sen kyllä meilläkin huomannut että jonkun oudon homman/kirjautumisen tms. teen kyllä mieluummin ilman että emäntä on paikalla "neuvomassa" ....
Mulla ei oo ykskään kirjautuminen menny perseilleen ja oon niitä tehny muillekin jonkun verran, emäntä on kyllä saanu joskus palikat niin sekasi että tarttee aspaa aukasemaan tunnarit...

Oikea teräskielinen Landola se on,pitäs olla hyvä peli.Omat lapset kokeili,ei napannut,seuraava sukupolvi vielä niin pieniä että odotellaan.25v jo olkkarin seinällä roikkunut muistuttaen nuoruuden haaveista.
Landola ei suinkaan ole huonommasta päästä. Minua noissa akkareissa tympäisi se iso koppakin, lankkumalli sopi paremmin käsilleni ;) .

Eilenä koitettiin Akan kans kirjautua ääspankkiin. Ristus miten sekavaa. Vissiin samaan tiliin kuitenki ja nyt ei pääse kumpikaan.

Toinen oli meikäläiselle mopiilitunnistus. Sain tilapäisen pinkoodin, "syötä tämä puhelimeesi"

Vittu, mihin? Ei tullu mitään äppiä, mihin se olisi syöttänt.
Ja vanheni vissii 10 sekunnissa.

Olkoon, sekin paska.

V.M.P
Muutama vuosi aikaa mulla oli samanlainen taistelu uuden tabletin käytöönoton kanssa.
Joku googletilin koodi meni sähköpostiin ja sillä olisi pitänyt tunnistaa kännykkä(laite). No, sitä laitetta ei google tunnistanut kun se oli ikivanha lentäväakkunen Nokia. Kolme yritystä oli ja sitten meni joku aikalukko päälle niinkuin milläkin pullon hengellä.
Tytär sattui kotona käymään ja laittoi sen mun simmin omaan kaksikorttiseen puhelimeensa ja kaikki meni laakista putkeen.

Oli ihan silmänlumetta koko varmistus.
Itse ei päässyt sisään kun ei pystynyt todentamaan että olen minä itse.
Sensijaan kuka tahansa paikalle sattunut pääsi kun pystyi todentamaan että on kuka tahansa.:rolleyes:

Kyllä tässä on lähiaikoina varsinkin saanu silmät suurena ihmetellä miten helvetissä jotkut osaakin tehdä vaikka ja mitä :oops:
Ite ymmärrä kyllä mistään mitään mutta helvetin hyvä tuuri on monesti käyny.

Oli ihan silmänlumetta koko varmistus.
Itse ei päässyt sisään kun ei pystynyt todentamaan että olen minä itse.
Sensijaan kuka tahansa paikalle sattunut pääsi kun pystyi todentamaan että on kuka tahansa.:rolleyes:
No funtsaappa ku sun simmi oli siinä puhelimessa, niin se oli silloin "sun puhelin"
Sun puhelinnumerosi ja sen saaman viestin kuittaaminen oli se varmistus.

No funtsaappa ku sun simmi oli siinä puhelimessa, niin se oli silloin "sun puhelin"
Sun puhelinnumerosi ja sen saaman viestin kuittaaminen oli se varmistus.
No kun ei ollut, vaan ihan eri käyttäjän googletiliin liitetty laite, johon ei ollut multa salasanan palautusta tai mitään muutakaan.

Ja en muuten funtsaa kun en näistä ymmärrä hölökäsen pöläystä :virne:

Jos se kiitraus tuli sinun simmin puhelinnumeroon niinse on se pointti, eivsillä laitteella oke diinä tekemistä vaan sillä puhelinnumerolla.

Pajunhaaraa ei oo saanu toimimaan, pari kertaa kokeillu mutta annas kun ottaa juotoslangat ja taittaa kulmaan ni jo löytyy vesisuonet, putket ja sähkökaapelit.
Pitäis joskus koettaa se lanka+mutteri ja rautakanki jotta osaako kattoa syvyydenkin.
Isäukko tuota juotoslankahommaa usutti kokeilemaan sillon kun olin vielä ihan keskenkasvuinen, sekä fyysisesti että henkisesti.
Enää ei oo ku henkisesti.

Ex rouvan ukki oli kans taitanu kyseisen homman ja oli sen syvyydenkin aina kattonu oikein kuulemma.
Langat taipuu hyvin ja kaikki röörit ja langat löytyy, joskus olemattomatkin, tai sit ne on vaan niin syvällä ettei ole kauhalla löytäny, mutta kerros ny tyhmälle miten se syvyys selviää? Varmaan toimii jos kokeilee 😁

Langat taipuu hyvin ja kaikki röörit ja langat löytyy, joskus olemattomatkin, tai sit ne on vaan niin syvällä ettei ole kauhalla löytäny, mutta kerros ny tyhmälle miten se syvyys selviää? Varmaan toimii jos kokeilee 😁
Exän ukki sen oli tosiaan kuulemma osannu, eli vesisuonen löytökohtaan lyödään rautakanki pystyyn, langan päähän mutteri (käynee jokin muukin mihin vaan magneetti ottaa) ja sitten sitä mutteria lasketaan ylhäältä alas ihan siinä kangen vieressä.
Mutterin pitäis jollain korkeudella pyrkiä tarttumaan kangen kylkeen.

Kun ottaa kiinni niin siitä kohdasta mitataan matka maan pintaan.
Noin 10 senttiä kangen mitassa vastaa metriä maassa eli jos mitattu väli on 40 cm niin vesi olisi noin 4 metrin syvyydessä.

Pitäis kokeilla toimiiko sama sähkökaapelin päällä.

Exän ukki sen oli tosiaan kuulemma osannu, eli vesisuonen löytökohtaan lyödään rautakanki pystyyn, langan päähän mutteri (käynee jokin muukin mihin vaan magneetti ottaa) ja sitten sitä mutteria lasketaan ylhäältä alas ihan siinä kangen vieressä.
Mutterin pitäis jollain korkeudella pyrkiä tarttumaan kangen kylkeen.

Kun ottaa kiinni niin siitä kohdasta mitataan matka maan pintaan.
Noin 10 senttiä kangen mitassa vastaa metriä maassa eli jos mitattu väli on 40 cm niin vesi olisi noin 4 metrin syvyydessä.

Pitäis kokeilla toimiiko sama sähkökaapelin päällä.
Naapurin Alpo totesi virtauksen vesisuonesta kävellen eri suunnista suonen yli ja siitä päätteli.Pajun haara toimi parhaiten,rautalapio karkeampaan etsintään.Ei ollut puhetta löysikö kaapelitkin.

Naapurin Alpo totesi virtauksen vesisuonesta kävellen eri suunnista suonen yli ja siitä päätteli.Pajun haara toimi parhaiten,rautalapio karkeampaan etsintään.Ei ollut puhetta löysikö kaapelitkin.
Siis virtaussuunnan vai minkäkö? Mulla ei ole tuo paju toiminu ikinä, langat toimii ja suonet sekä kaapelit voi paikoittaa.
Liekö sitä geneettisestikkin metallimies kun nuo puusta veistelyt ollu aina pienemmän mielenkiinnon kohteena. Teräksestä voi tehdä mitä tarttee mut puusta vain semmosia karkeempia juttuja. :virne:

Olisi mielenkiintoista koetella tuota kaivonkatsoista, otettaissin vaikka kymmenen ”kovinta” tyyppiä jolla varpu tai joku muu väline ”taipuu” ja merkkaisivat saman alueen toisistaan tietämättä. Tai kuljetettaisisiin jossain suljetussa kopissa randomisti ja merkattaisiin aina hotspot. Tämä on kai tehtykin ja tulos tietysti tiedetään. Mutta hauskaahan tuosta on jutustella…

Ou etes hilijoo, kun et tiijä asiista Höläkäsen pölläystäkään. Sanotaan tiällä päin sivusta huutelijoille neuvojille nän se pittää tehä eikä tuolla tavalla.

Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.

Luo käyttäjätili

Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.

Kirjaudu sisään

Oletko jo Konekansan jäsen? Kirjaudu sisään tästä.

Takaisin