Hölökäsen pöläys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja beadaaro
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ei oo kaivonkatsomisesta kokemuksia mutta porakoneella löytyy kätevästi sähköjohdot..
Hjuu...tikkurilan vanhan asemarakennuksen valot sammutin kerralla ja erään toisen rakennuksen kellarista ja keittiöstä sain valot sammutettua tällä:

Screenshot_20250105_221223_Chrome.webp

Palokunnan oon kans kerran kutsunut huomaamattani, hioin vessan laattiaa kuppiterällä kun eteeni ilmestyi oudon näköiset turvasaappaat..."noi ei oo kyl röikamun monot" :raaps:
Rapatessa roiskuu.

Piikkaushommissa löytää kanssa kaikenlaista. Viimeksi kun kokeilin, niin kerrostalon kylppärin lattiavalussa oli vesijohto putki. Kaksi reikää oli vierekkäin siinä havaittiin myöhemmin.
Aamulla olin innoissani hommaa jatkanut eilispäivästä. Vuokraisäntä/talon omistaja hilipasi soiton jälkeen kylpytakki päällä päätyrappuun katsomaan ja siitä takas toiseen päähän taloa kellariin jotta jonkun sulkuhanan löysi.
Vartti sen jälkeen kun olin soittanut herätyksen hälle jotta täällä on Geyssiiri.
Oli sillä kai vakuutus, kun ei ampunut siihen paikkaan minua, hymyili vain sitten jo heti puolen tunnin jälkeen kun kahlailtiin siellä.
Onneksi ei ollut ylin kerros, jos ei nyt alinkaan..

No ei siinä kaikki suututin minä sitten yläkerran Nais-immeisen vähän samasen piikkausurakan syystä.
Kun siellä olohuoneen lattiavalussa oli joku saakelin piuha, luulin wanhanliiton puhelin johdoksi tms.
Mutta oliki tv-antennijohto , joku joka vaikutti koko rappuun.
Satuin kuulemaan kun se Nainen jo aika vihaisena vähän ennen juhannusta valitteli isännälle kun ei näy telkkari. Sama Nainen keltä oli ollut vedetkin poikki jo viikkotolokulla.
Minä ereehyin koittamaan vitsillä että "mitä sää telekkarilla kun ei sulle tuu vesiäkään"
Ei olis pitäny..

Yhen semmosen spriklerin lasikuukuna mukavan olen saanut hiekkapuhallettua rikki. Onneksi oli suurehko sahalaitos niin niillä oli siellä heti oma palokunta paikalla.
Kastumaan kyllä kerkesin kun oli sellainen matala holvihylly sellaisen kuivaushallin vintillä.
Mutten kehannut valittaa pikkujutusta kuivana kesähellepäivänä.

Ajoin kerran yhden paperitehtaan pastakeittiön alas ihan ruuvimeisselillä.

Aikoinaan kun internet ei ollut vielä mainstreamia, niin kolleega poisti Suomen kartalta Oulun. Oli aika lyhyt puhelu sen jälkeen esimiehen kanssa, jonka jälkeen alkoi soittaa taksia pakatesasan reppua ja taksissa soitellut Finnairille, koska seuraava kone on Oulussa.

Aikoinaan kun internet ei ollut vielä mainstreamia, niin kolleega poisti Suomen kartalta Oulun. Oli aika lyhyt puhelu sen jälkeen esimiehen kanssa, jonka jälkeen alkoi soittaa taksia pakatesasan reppua ja taksissa soitellut Finnairille, koska seuraava kone on Oulussa.
Ei nyt ihan noin, mutta oltiin joskus vuokralla yhden isomman firman tilossa ja ei tullut mieleen että olivat kytkeneet meidät suoraan niiden nettiin. Kikkailin yhden logiikkahomman kanssa ja mulla oli yksi oma reititin kiinni siinä verkossa ja reitittimessä DHCP-palvelu päällä. Olin kuulemma onnistunut jakamaan IP-osoitteita ympäri maata.

niin kolleega poisti Suomen kartalta Oulun
Ja prkleen YLE on poistanut Kuopion sääkartasta! Ovat vittuilleet jo kuukausitolkulla. Jossakin vaiheessa perustelivat, ettei mahdu karttaan.

Onko määrärahakysymys, ettei saada tarpeeksi isoa karttaa? Minä vaan kysyn. :kiroaa:

Tuskin kukaan meistä on ollut joskus -60 luvulla lohtajalla mukana suuressa sotaharjoituksessa, jossa oli mennyt koko halavatun IT-patteristo ja mitkä kaikki lie sekaisin ympäri kyläkuntia ?
Yksi vanhempi jo edesmennyt herrasmies kertoi olleensa silloin siellä kertaamassa.
Tiesi syynkin miksi näin pääsi käymään.
Oli tietysti varautunut hyvin eväin, reserviläinen kun oli jo. Auton lavalla istuskellut ja naukkaillut matkalla sinne jonnekkin. Oli siirrellyt lyhtylaatikosta ylimääräistä tavaraa pois jotta sai mukavasti varatut viinakset siinä kuskailtua.
No auto stoppasi ja sai käskyn jäädä ohjaamaan takana kohta tulevaa liikennettä. Jäi siihen sitten lyhytylaatikon päälle istumaan iltaa ja odottamaan.
Ja odottaa pitikin tuntitolkulla eli alkoi olemaan jo kovassa kännissä.
Lopulta vasta aamuyöllä kun niitä kolonnia alkoi valumaan, oli Äijjä niin päissään, jottei yksinkertaisesti muistanut mihin ketäkin piti opastaa tai sitten vahingossa erehtyi, mutta kukaan ei oikeaan paikkaan sen risteyksen jälkeen päätynyt.
Oli hälle sitten kuulemma harjoituksen loppuvaiheessa joku Upseeri kuitannut kun yllätti opastajan makoilemasta hiekkarannalla.
Oli tuuminut "Katsos stm. Karjalai...kin on eksynyt paikalle"

Viimeksi muokattu:

Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.

Luo käyttäjätili

Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista!

Kirjaudu sisään

Oletko jo Konekansan jäsen? Kirjaudu sisään tästä.

Takaisin