Hölökäsen pöläys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja beadaaro
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

beadaaro

Heti kaikki ja kohta ei mitään
KK Plus ADpack
Tuli mieleen kun vilkaisin noita toisen viestiketjun nyky tietoliikenteeseen liittyviä juttuja tässä äsken.
En sitten ymmärtäisi yhtä kymmenesosaa niistä kaikista sanoista ja kytkyistä mitä siellä lukee, vaikka tavaisin tunnin ja ähkisin. Kiinan kielen valitsisin jos olisi pakko jompi kumpi asia oppia.
No taas vähän liiottelin, monivivahteinen on kuulemma se kielioppikin.
Mutta kyllä mandariinin murteet taipuisi nopiammin kuin kaikenmaailman apit ja piuhasokkelot sun muut ilmassa lentelevät hitusvirrat.
Onko muilla joitain sellaista alaa josta ei tiedä hölkäsen pöläystä?
Tai jotain tointa, että heti alakuun tietää, että ei tuu varmasti mitään?

Kyllä sähkö ja elektroniikka on ollu itellekki hankalimpia, pakon eessä jotain opetellu että saa romuja toimimaan. Kukaan ei ole vieläkään saanu vakuuttavasti selitettyä miten se sähkö edes toimii mikä hankaloittaa asiaa. Ihan ku ei tietäjät itekkään tietäis mistä siinä lopussaan on kysymys. Ei mua aluksi kiinnosta mitä lakeja ja tapoja se noudattaa vaan mitä se on.

Juu ei oikein mikään sähköön liittyvä nappaa.
Varmaankin johtuu hyvin pitkälle siitä, ettei ole suuntautunut sille alalle.
Ja miksi ei, saattaa juontaa nuoruuden kokemuksiin.
Kun kaksi kertaa ottaa pistorasiasta 220 näpeille ja yhden kerran vm.-57 Sasch Cresent Mopedin tulpanjohdosta, kun irtosi se vauhdissa ja koitin laittaa sitä jälleen kerran takaisin.
Olisin laittanutkin, mutta unohtui kakkonen sisään ja liki 35 vauhtia varmaan.
Alamäki kun oli.
Kyllä viurautti, mutten ketassut..Sillä kertaa :)

Onkait sitä monta monituista asiaa josta ei älyä hölökäsenpölläystää mutta päällimmäisenä tietotekniikka niine perhanan koodikielineen tai mitä se nyt sitten onkaan.
On ne osaavammat opettanu senverran että just osaa töissä sen pakollisen verran että leipä säilyy pöydässä mutta enämpi pitäis kohta taas osata ja kun ei sitä vielä niin hyvähermoista kaveria oo löytyny että mulle sais opetettua.
Enämpi kyllä tykkään niitä töitä edistää ihan omin pikku kätösin tekemällä.

Siinähän tuon näkee loppuuko tässä alkuvuodesta palkan juoksu kun sähköiseen siirtyi ja kyllä ei mikään vielä ole niin vaikealta kuulostanu kuin se uus tuntikirjausjärjestelmä. En älyä ni en älyä.

Mutta se siitä.

Kaivon kattomistakin oon kokeillu. Ei tullu mitään vaikka kuinka käänteli ranteita ja väänteli naamaliikkeitä.
Ei vääntyillyt haarakeppi Paju vaikka valmiin kaivon yllä koitti.
Tuskin ilman bluffia saisin edes hopeasormusta pyörimään lankaroikoksessa.
Onkohan niissä jutuissa toenperää, että jotkut ne vaan senkin taitaisi ja maan alta vettä noin vain löytäisi?

Kaivon kattomistakin oon kokeillu. Ei tullu mitään vaikka kuinka käänteli ranteita ja väänteli naamaliikkeitä.
Ei vääntyillyt haarakeppi Paju vaikka valmiin kaivon yllä koitti.
Tuskin ilman bluffia saisin edes hopeasormusta pyörimään lankaroikoksessa.
Onkohan niissä jutuissa toenperää, että jotkut ne vaan senkin taitaisi ja maan alta vettä noin vain löytäisi?
Pajunhaaraa ei oo saanu toimimaan, pari kertaa kokeillu mutta annas kun ottaa juotoslangat ja taittaa kulmaan ni jo löytyy vesisuonet, putket ja sähkökaapelit.
Pitäis joskus koettaa se lanka+mutteri ja rautakanki jotta osaako kattoa syvyydenkin.
Isäukko tuota juotoslankahommaa usutti kokeilemaan sillon kun olin vielä ihan keskenkasvuinen, sekä fyysisesti että henkisesti.
Enää ei oo ku henkisesti.

Ex rouvan ukki oli kans taitanu kyseisen homman ja oli sen syvyydenkin aina kattonu oikein kuulemma.

Minäkin ihan päivittäin katson kaivoa. Tuossahan tuo keskellä pihaa on. Ja siinä kaivolla on pihavalo, kun pumpun takia tulee sähköt. Voi katsoa kaivoa pimeässäkin. :virne:
Mulla se on onneks tallin takana ni harvemmin tulee katottua, maalata pitäis koppi siitä päältä ja kattohuopa laittaa mut hyvin on rakennusmuovi kestäny katteena laudotuksen päällä jo vuodesta 2008 🙂

Pajunhaaraa ei oo saanu toimimaan, pari kertaa kokeillu mutta annas kun ottaa juotoslangat ja taittaa kulmaan ni jo löytyy vesisuonet, putket ja sähkökaapelit.
Pitäis joskus koettaa se lanka+mutteri ja rautakanki jotta osaako kattoa syvyydenkin.
Isäukko tuota juotoslankahommaa usutti kokeilemaan sillon kun olin vielä ihan keskenkasvuinen, sekä fyysisesti että henkisesti.
Enää ei oo ku henkisesti.

Ex rouvan ukki oli kans taitanu kyseisen homman ja oli sen syvyydenkin aina kattonu oikein kuulemma.
Mulla on ihan sama paitsi ei ole ollut omaa isää etes saati mutkalankoja kuin ei myöskään exällä tainnu olla koko Ukkia.

"Pajunhaaraa ei oo saanu toimimaan, pari kertaa kokeillu mutta annas kun ottaa juotoslangat ja taittaa kulmaan ni jo löytyy vesisuonet, putket ja sähkökaapelit.
Pitäis joskus koettaa se lanka+mutteri ja rautakanki jotta osaako kattoa syvyydenkin."

Tämä oli kyllä ihan uutta!
Kiinnostaa ..

Minäkin ihan päivittäin katson kaivoa. Tuossahan tuo keskellä pihaa on. Ja siinä kaivolla on pihavalo, kun pumpun takia tulee sähköt. Voi katsoa kaivoa pimeässäkin. :virne:
Vaan varmana et ole kapsahtanut niin usein kuin minä ;)
On ollut muutoinkin jo pisempään tunne, että nyt on aihe jotta minulla on kerrankin kaikista eniten.

Mulla on ihan sama paitsi ei ole ollut omaa isää etes saati mutkalankoja kuin ei myöskään exällä tainnu olla koko Ukkia.

"Pajunhaaraa ei oo saanu toimimaan, pari kertaa kokeillu mutta annas kun ottaa juotoslangat ja taittaa kulmaan ni jo löytyy vesisuonet, putket ja sähkökaapelit.
Pitäis joskus koettaa se lanka+mutteri ja rautakanki jotta osaako kattoa syvyydenkin."

Tämä oli kyllä ihan uutta!
Kiinnostaa ..
Pitäs ottaa joskus asiakseen napsia joku kuva välineistä ja kys hommasta.
Laitan sit tulemaan jos ei ole jo pää pehmenny. :peukku:

Musiikki. Kyllä sujuvasti kuuntelen, mutta jos soittamaan pitäisi ruveta, niin ei tuu mittään ja nuotit jos lyödään eteen mistä tahansa kappaleesta, niin jää kyllä tunnistamatta. Saati että laulaa pitäisi, hyi helvetti:parku:

Kaivoa tuli taas katottua just äsken parikin kertaa (peruutus/vasemmalta ohitus) ja joka auraushommassa xx kertaa, että on sitä tullut katottua varmaan xxxx kertaa ja vielä ei oo osunut (miksi se on pitänyt keskelle ajoväylää porata)

Musiikki. Kyllä sujuvasti kuuntelen, mutta jos soittamaan pitäisi ruveta, niin ei tuu mittään ja nuotit jos lyödään eteen mistä tahansa kappaleesta, niin jää kyllä tunnistamatta. Saati että laulaa pitäisi, hyi helvetti:parku:
PAhintahan siinä, ainakin emännän mielestä, on se että kuulen kun menee väärin, mutta en osaa oikeilla sanoilla kertoa korjaustoimenpidettä...

Musiikki on siitä mukava laji että nuotteja ei tarvitse välttämättä osata jotta pystyy soittamaan. Tietynlaista "musikaalisuutta" toki tarvitaan ja kiinnostus aiheeseen. Joku voi osata nuotit täydellisesti mutta soitto ei silti välttämättä kuulosta hyvältä jos ei ole sitä "tunnetta" mukana.

Musiikki on siitä mukava laji että nuotteja ei tarvitse välttämättä osata jotta pystyy soittamaan.
Emäntä ei osaa nuoteista soittaa edes ukkonooaa...soinnut tarvii olla, eli kuuntelee biisiä ja laittaa soinnut, sitte menee kitaralla kyllä.
Minä en osaa kummallakaan tavalla soittaa mitään, enkä laulaa (ainakaan emännän mielestä, sieltä tulee aika herkästí että jos mulle laulat niin kiitos riittää....)

Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.

Luo käyttäjätili

Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.

Kirjaudu sisään

Oletko jo Konekansan jäsen? Kirjaudu sisään tästä.

Takaisin