Dyykkaus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Josva
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Minä just tuollaista etsinkin, en löytänyt ihan vastaavaa.

Ja ihan alkuperäiseen käyttöön.
Lommo olis oiottavissa harjanvarren avulla.
Sit tuollainen suojapeltilappu hepata takas kiinni kun oli irti.
image.webp
Pesu & putsaus ja takas nippuun ehjän o-renkaan kans (oli poikki tuo liitokseen tuleva)
ni sekait olis täysin soiva peli.

Kalliit tarrat kyljessä.
Ei ihan halpoja ole pumppulohjan tilpehöörit.
Ei ole joo kyllä halpoja mut osia tosiaan saa kuten @cardaani mainitsi.

Mulle välttäisi huonompikin materiaali pönttöaihioksi. Olis sitte tekijänsä kaltainen pönttö 😁

Mut pumppulohjan pumppuun tilasin joku vuos sitten uudet sisukset ja 220€ postikuluineen kotiovelle ni en pitäny pahana.
Vahingosta viisastuneena ostin yhden painevesiautomaatin varastoon jemmaan jotta saa heittoasennuksen tilalle jos tulee vesiremonttia ni eipä ole pumppu prakannu sen jälkeen.

Mullahan on siis tilanne tämä.

IMG_20250529_113527.webp

Oon jo sopinut yhden käytetyn kalvottoman 100l RST säiliön kaupoista, koska ei tässä varmaan montaa viikkoa ole armonaikaa.

Ei ole joo kyllä halpoja mut osia tosiaan saa kuten @cardaani mainitsi.

Mulle välttäisi huonompikin materiaali pönttöaihioksi. Olis sitte tekijänsä kaltainen pönttö 😁

Mut pumppulohjan pumppuun tilasin joku vuos sitten uudet sisukset ja 220€ postikuluineen kotiovelle ni en pitäny pahana.
Vahingosta viisastuneena ostin yhden painevesiautomaatin varastoon jemmaan jotta saa heittoasennuksen tilalle jos tulee vesiremonttia ni eipä ole pumppu prakannu sen jälkeen.
Pariin kertaan oon kans pumppulohjan pumppuun uudet sisuskalut tilannut. Jälkimmäiset makso paikallinen sähköyhtiö kun kytkivät vaiheet ristiin eivätkä noteeranneet hälytyksiä.
Pumpulla alkaa jo ikää oleen, ei taida 20 vuotta riittää.

Jäteaseman metalliloosterissa oli. Melko jämerä, painaa varmaan 50 kg. Hitsaamalla tehty nuo T-urat pöytään jne. Ei oo valua siis, jännä homma. Varmaan joku pienemmän pajan tekele siis tai jopa omatekele.
IMG20250604200903.webp

Meillä sai kyllä hyvin tehdä firabelia. Kun levypainot tein, niistä maksoin jonkun kilohinnan, mutta pienempiä jutskia ei tarvinnu maksella. Ja kaikki se tekeminen kuitenkin oli hyvästä, että oppi tekemään.

Saattaa kasvaa horsmaa jo tuon tekijä.

Ei 2000-luvulla jonnet tuollaista saa aikaiseksi amiksessa. Tuskin -90 luvullakaan.
-74-75 kun olin kansalaiskoulussa 8-9 luokalla nykyään kai yläasteella niin metallityön pajassa oli kaksi metallisorvia, nytkäsaha, kaarisakset, sikkimankeli, kiilaurahöylä, 2metrinen peltikantti, pistehitsi, 2metrinen peltin kaarimankeli, ahjo, useampi puikkohitsi ja kaasuhitsejä.
Tuolloin tein klapisirkkelin mutta sirkkelin akseli piti olla omasta takaa. Myös traktoriin takakuormaaja tuli tehtyä. Tuohon aikaan sai kansalaiskoulussa eli nykymittapuun mukaan yläasteikäisetkin tehdä järkeviä tarvekaluja.

Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.

Luo käyttäjätili

Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.

Kirjaudu sisään

Oletko jo Konekansan jäsen? Kirjaudu sisään tästä.

Takaisin