Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom: This feature may not be available in some browsers.
Mä en mistään tiedä mutta eikö inkkari ja piparkakkurengas olisi ihan ok valinta vs joku mekaaninen nokkakytkin?
Jep, on tuommoinen induktiokytkinkin hankittuna, mutta kun ei mene suoraan releohjaukseen ja on kopallinen noita rajakytkimiä. Ja tuo hammasvaihde onkin 1/100 eikä 1/50 kuten muistin, niin on 15 kytkentää minuutissa eli ihan riittävästi MTBF marginaalia. Lisäksi tuo on mekaanisesti hyvin suotuisa asennuspaikka, jossa mekaniikan B10 arvo lienee maksimissa.Mä en mistään tiedä mutta eikö inkkari ja piparkakkurengas olisi ihan ok valinta vs joku mekaaninen nokkakytkin?
äkkiä tuli sama mieleen niin ei tarvi ihmetellä mekaanisen kytkyttimen syklejä, ja kaippa senkin inkkarin voi kahdentaa
itsellä kokemus kattilahuoneen häkäasioista jotta ei sellaiseen paikkaan voi pistää häkämittaria ainakaan, huutaa aina, käytävään laitoin mistä sinne mennään. Häkää ainakin klapikattilasta tulee, vaikka on peltimoottorin avaama 160mm kanava suoraan ulos josta raitista ilmaa tulee koko aika tilalle
Jep, nuo on toki hyviä ja hintavia. Tässä projektissa on kuitenkin tavoitteena kohtuukustannuksilla yksinkertaisella (laadukkailla) releillä ja (laadukkailla) rajakytkimillä toteuttaa yksinkertainen perusohjaus + turvajärjestelmät ja sitten COTS -ohjaustietokoneella (=Olimex) sitten tarkempi säätö ja järjestelmävalvonta ja -mittaukset....kahdennettuna ja eriaikaisuusvalvonnalla.
Ja onhan noita ihan turvaluokiteltujakin induktiivisiakin: https://www.ifm.com/fi/fi/product/G...MIl6ju6MnrjQMVAkCRBR3A0yr2EAQYASABEgJ0QfD_BwE
En tunne stokereita kovin hyvin, yhtä vanhaa tutkiskelin joskus ja seurasin sivusta sen ruuvien remonttikierrettä. Paria isompaa laitosta kävin katsomassa tätä projektia varten, molemmissa oli ollut tulipalo, ja toisessa juuri tukkeentuneen ruuvin seurauksena. Kummassakaan ei onneksi tulipalo ollut laajentunut, ja selvisivät pienillä vahingoilla. Molemmat tulipalot oli seurausta aika selvistä suunnitteluvirheistä, mutta tuohon ruuviongelmaan ei laitetoimittava ollut saanut mitään uskottavaa parannusta.Jos ajattelee mitä stokereista yleensä hajoaa, niin ei ole kyllä PLC.
Lienee alatalakkarin räpistökiä ainakin joissa menee schneiderin "tuplakontaktoreita" kuin leipää. Kontaktorit ylipäänsä kuluvua osia. Toki kairat kuluu ja jumii, matopyörävaihteita korkkailee. Ei ehkä haittaisi hiukan ylimitoittaa kontaktoreita ja laittaa keskuslaatikoihin pidemmät johdot jolloin korvaaminen muulla helpompaa
Millä tavalla?Logo on simppeli ja ohjelmanteko noudattaa hyvin samaa kaavaa isoveljensä kanssa...
Ne komennot mitä käytetään-> and, or, setreset, resetset, timerit ja itse softan rakenne.Millä tavalla?
Nuohan on täysin eri laitteet ja eri työkalut niiden ohjelmointiin
Ne komennot mitä käytetään-> and, or, setreset, resetset, timerit ja itse softan rakenne.
Tavallinen tauno huomaa kyllä sukulaissuhteen kun annetaan vaikka tia ja se logon ohjelma nenäneteen.

Mahtaako paljoa jäädä eroa jos kontaktorin tilalla laittaa tamun. Vielä jos on kahteen suuntaan ajolle tarve.
Ei o sitten käyny mielessä, että olisit voinut omankin threadin omalle touhullesi tehdä?
Joillakin syy saattaa olla siinä, että joutuu ihan keskenään peuhaamaan perustamassaan ketjussa ja se houkuttaa 'osallistumaan' keskusteluun kaikkialla muualla.Uusien viestiketjujen perustaminen omalle aiheelle on erittäin suositeltavaa. Minulle on aina ollut mysteerio, miksi tällä foorumilla sitä pyritään välttelemään. Tai ainakin joskus siltä tuntuu.
Ketjut rönsyilee ja ylläpito välillä siivoilee tarvittaessa. Ketjun otsikko on aika laaja, mielestäni aiheessa on laajasti ottaen pysytty. Toki uuden ketjun perustaminen voisi olla hyvä ajatus, mikähän sen nimi voisi olla?Uusien viestiketjujen perustaminen omalle aiheelle on erittäin suositeltavaa. Minulle on aina ollut mysteerio, miksi tällä foorumilla sitä pyritään välttelemään. Tai ainakin joskus siltä tuntuu.
Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi
Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.
Luo käyttäjätili
Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.