Tänään iltalehdessä oli juttua Fiat 600 sta. On saavuttanut miehen iän 60v. Kysynpä teiltä että minkä merkkisinä sitä valmistettiin lisenssinä. Itse tiedän ainakin nejällä merkillä niitä valmistetun, koska olen kaikkia näitä omistanut.

Fiat 600:ta valmistivat lisenssillä ainakin necar, seat ja zastava. Ehkä polskifiat (FSO), ainakin tekivät oman version Fiat 126:ta joka on Fiat 500 seuraaja.

Minä oon ollut Zastavan kyydissä. Samoin kusiaisen. Molemmat tapahtunut ennen mopoikää. Seatin ja Neckarin tiesin, vaan neljäs lisenssivalmisteinen?

sevel tms, mutta nyt en oo varma oliko sen valmistus maa mikä vai oliko joku muun tekijän vientimalli fiat 500 vai 600 mallista.
Puch oli ainakin 500 mallisena mutta oliko 600 mallisena?

Juurikin tuo 600 lisenssiversio oli kyseessä! Oli yhdellä edesmenneellä tyypillä jäärata-autona. Itse asiassa taisin ajaakin sillä.

Tiedätkö kuka sitä toi maahan? Autonovoko?

Vai oliko se sellaine Renault 12 dacia tapaus, eli myytiin Fiat:na mutta olikin Zastava

Ei mitään muistikuvia kaikista yksityiskohdista. Auton tapellissä kyllä luki "Zastava". Tämä jamppa oli saanut auton isoisältään, joka saattaa olla vielä hengissäkin.
Kaverilla oli kans Zastava peltoautona. Kusiaisen koppa ja perässä luki Zastava 750. Oliks noissa Zastavissa murhalohko?

"isolohko" 767cc oli normi kusiaisessa, mulla on jossain vielä harmaa rekisteriote semmoisesta laitteesta.

Ainii ja niitä lisenssi Fiateja. Fiat Argentina, Fiat Colombia, Fiat Uruguay... vissiin kaikissa E-Amerikan maassa oli oma lisenssitehdas.

^Kirjeen kuorituskone...:tuumaus:

Eipä ole semmoinenkaan. Tuossa hivenen paljastavampaa kuvatusta:
Screenshot_2017-05-19-10-20-14.webp

Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.

Luo käyttäjätili

Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.

Kirjaudu sisään

Oletko jo Konekansan jäsen? Kirjaudu sisään tästä.

Takaisin