Antin Hitatsi ja sen aiheuttamat työt

Mitoituksessa pitäisi laskea että varmana kestää. Eihän sitä kuitenkaan sitten ole pakko käyttää sillä lailla

Eihän enconitkaan mitoituksilla mitä tekevät kestä täydellä voimalla revittää. Tuolla 2m kauhalla tiltti momentti tulee suureksi että täytyy olla järee pyöritin. Riippuu miten paljon ruutia ååkkerissa on vetää kauhaa, onko 15 vai 20 tonnia?

Tohon h10 ååkkeriin joutua tod näk laittaa se17 kokoluokan kiinan pyörittäjän. Ehkä jopa 25nen. Painavat 110-200kg. Rahti maksaa jopa tonnin. Tinkoomalla alibabasta seviäis. Stetsoni veikkaus 2000-2500€ alv nolla rahteineen.
 
Tuolla konstilla tulee niin kalliiksi että on sama ostaa vaikka marttiini..
Marttiini... Eipäs kiroilla..
Noiden kans oli välillä vääntämistä ja valmistajan asioiden hoitamista ei voi kehua.
Yks rototiltin heppu noille aikoinaan hyllyssä olleen vanhan engconin lainas ja piti saada kunnon leukku siittä hyvästä. Pitkään engconi oli lainassa ja sai sitte pienen peltirämmäleen leukun sijaan mikä oli melkoisen kyrpiintymisen aiheuttanut. Aikas monesti tästä muistutin ja saatoin joskus todeta että toivottavasti veistit sillä kätees.
 
Marttiini... Eipäs kiroilla..
Noiden kans oli välillä vääntämistä ja valmistajan asioiden hoitamista ei voi kehua.
Yks rototiltin heppu noille aikoinaan hyllyssä olleen vanhan engconin lainas ja piti saada kunnon leukku siittä hyvästä. Pitkään engconi oli lainassa ja sai sitte pienen peltirämmäleen leukun sijaan mikä oli melkoisen kyrpiintymisen aiheuttanut. Aikas monesti tästä muistutin ja saatoin joskus todeta että toivottavasti veistit sillä kätees.
Noh yritin olla puolueeton, silloin kun vielä tein suorittavaa työtä niin kokemuksia tuli punaisista ja keltaisista. Kaiken saa kuitenkin rikki, vaikka ei me muuta saatu kuin yksi keltainen rikottua.


Pistetään pieni kisa pystyyn, lähimmäksi painon veikanneelle tarjotaan tölkki/pullo olutta paukkeilla. Ja jos osuu oikeaan niin sitten saa vaikka 6plo..

Alaikäisille muumilimpparia


1 veikkaus/osallistuja.

Kisa on käynnissä niin kauan kunnes saan punnittua tuon, vaakaa ei ole tarkastettu vaan sen näyttämä=tosi.
 
Viimeksi muokattu:
Noh yritin olla puolueeton, silloin kun vielä tein suorittavaa työtä niin kokemuksia tuli punaisista ja keltaisista. Kaiken saa kuitenkin rikki, vaikka ei me muuta saatu kuin yksi keltainen rikottua.


Pistetään pieni kisa pystyyn, lähimmäksi painon veikanneelle tarjotaan tölkki/pullo olutta paukkeilla. Ja jos osuu oikeaan niin sitten saa vaikka 6plo..

Alaikäisille muumilimpparia


1 veikkaus/osallistuja.

Kisa on käynnissä niin kauan kunnes saan punnittua tuon, vaakaa ei ole tarkastettu vaan sen näyttämä=tosi.

160kg
 
Noh yritin olla puolueeton, silloin kun vielä tein suorittavaa työtä niin kokemuksia tuli punaisista ja keltaisista. Kaiken saa kuitenkin rikki, vaikka ei me muuta saatu kuin yksi keltainen rikottua.
Niinhän noi saa, jotkut purkaantuu vaan helpommin.
Se tossa marttiinissa oli ärsyttävää etteivät juurikaan palautetta noteeranneet ja mitään vikaa heidän tekeleissä ei ollu.
Ei meinaan alkupään kallistuvilla liittimillä saanu tasasta tehtyä millään kun nyrkin kokoinen kivi riitti että kauha keikahti, vuosi tais tossakin mennä että meni jakeluun. Herkästi alkoivat myös vuotaan mutta noi sentään korjasivat.
Oma lukunsa on kuinka usein ja pahasti varustelussa porukka repi noiden ohjsuksen kans hermonsa kun ohjeitten mukaan koitti saada pelaan ja marttiinilta oli ihan turha neuvoa kysyä.
Lopulta ohjeet roskiin ja sitte etsittiin sellanen ohjeversio mikä täsmäs valikoihin.
Noita ei kovin paljoo menny mutta välillä oli kallistuva liitin ja erillinen pyörittäjä kun harvakseltaan pyörittäjää joku tartti.
 
On kunnossa, ei oo vielä kun 20000 ajettu. 90-luvun kone. Ei se heikko ole mutta ei 20 tonnin koneessa ole 30 tonnisen voimia mitenkään
 
Ei ihan, 25 tonnisen vaan. Mutta jos meinaat repiä pyörittäjällä täysillä voimilla tasauskauhalla on syytä mitoittaa ainakin tuon verran yli.
 
Tänään käytiin puntarilla, oon ilmeisesti tehnyt ihan raudasta enkä ihan pellistä...:rolleyes:

En viitti kuvaa laittaa, mutta veikatkaa nyt vähäsen ylöspäin edes. Ei kehtaa tuota kuvaa laittaa..
 

Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.

Luo käyttäjätili

Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.

Kirjaudu sisään

Oletko jo Konekansan jäsen? Kirjaudu sisään tästä.

Takaisin
Ylös