Android-puhelimen roottaus ( Samsung Galaxy Xcover GT-S5690)

Viestiketju:
Android-puhelimen roottaus ( Samsung Galaxy Xcover GT-S5690)

Jees, mulla tekee viel sitä, että nyt on jo monta päivää joka ilta luuri käynnistänyt itsensä uudelleen. Ei mitään varmaa hajua siitä, mikä sen aiheuttaa, mutta pieni veikkaus voi olla juuri tuo system-muisti: jos luuri etsii päivityksiä tjsp. niin muisti ei riitä ja siten boottaa ittensä. Tein toissapäivänä niin, että otin pakettidatan pois päältä, ja kas, ongelma hävis. Laitoin sovelluksiin play-kaupan valikoista asetuksen, että etsii päivityksiä ainoastaan wi-fi:n kautta. Ei ainakaan näyttänyt tuo auttavan ja jos sais jostain luurin syövereistä jotenkin logeja/mitälie luettavaksi jollain tavoin, josta voisi lukemalla tajuta, mikä boottaamisen tarkalleen aiheuttaa, ni olis aika hienoa. Itse en vaan osaa, mut alkaa tuo boottailu nyppimään. Voi olla, et sovellukset puuhailee jotain, joka boottailun aiheuttaa, mut ei näistä oikein tolkkua saa.

Olen poistanut viimeksi asennettuja sovelluksia, mutta ei ole vielä vaikutusta. Käytössäni on patcheri, jolla saan melkein jokaisen asentamani sovelluksen luvat muutettua, patchattya etc. ja en tiedä, onko näillä toimilla vaikutusta. Mutta en todellakaan anna esim. minkään veikkauksen sovelluksen urkkia puhelutietojani tai käyttävän paikannusta siihen, missä olen. Mitä se veikkaukselle kuuluu saati jollekin pelille? Turhaa vakoilua vaan, jonka haluan estää.

Jos jostain tulee vastaan tuosta muistista enemmän tietoa, niin linkitän sen heti tänne, et jos jollain muulla on sama ongelma, ni saatais siihen jeesiä.
Mullakin GT-S5690 ja jatkuva uudelleenkäynnistyminen alkoi hankinnan jälkeen nyppiä. Myös se että joka yö piti puhelin olla latauksessa oli yllätys. Tosin asuinpaikka on 3G-alueen ulkopuolella. Sitten laitoin asetuksista täpin kohtaan että käytä vain 2G-verkkoja ei puhelin ole uudelleen käynnistynyt kertaakaan ja akun kesto liki 10-kertaistui. Silloin harvoin kun nettiä tarvin kodin ulkopuolella laitan päälle WiFin tai 3G:n. Päivityksistä tulee ilmoitus aina kun niitä on saatavilla mutta ne tehdään kotona WiFin kautta kun nopeus on moninkertainen (puhelinverkon 25-100kbit vs. WiFi 7-9Mbit).
 
Minulla puhelin boottailee silloin tällöin, mutta ei haitaksi asti. Itse pidän myös luuria 2G-asennossa.

Työkaverilla on samanlainen, boottailee "liian" usein. Ilmiö tuntuu vaivaavan tätä mallia.
 
Minulla puhelin boottailee silloin tällöin, mutta ei haitaksi asti. Itse pidän myös luuria 2G-asennossa.

Työkaverilla on samanlainen, boottailee "liian" usein. Ilmiö tuntuu vaivaavan tätä mallia.

Täytyy kokeilla kanssa tota pelkkää 2G:tä. Kuten sanoin, ni pakettidatan poisto lopetti mulla boottailun. Tappelin eilen luurini kanssa melkein hulluuden rajoille ja ainakin sellaisen tuloksen sain, että system-muistin määrä ei tunnu vaikuttavan boottailuun. Mulla sitä on ollu vapaana n.16Mt ja sain sen välillä tiputettua 14Mt. Tappelin aikani ja en ole ihan varma, mikä siihen johti, mut nyt sitä on vapaana reilu 30Mt. Silti luuri boottailee.

Se, mitä tein, oli kaikkien mahdollisten sovellusten, myös ne esiasennetut/mitkälie, linkittäminen sd:lle link2sd:n avulla. Kun kattoo link2sd kautta kaikkia sovelluksia, ni joidenkin sovellusten nimen perässä lukee -Odex-. Mitä nyt ikinä meinaakaan, niin noihin en koskenut. Sit vaikka joku, esim. youtube, ni muutin sen user applicationiksi link2sd:llä ja siten sen sai linkitettyä sd:lle. Huomasin, että jos pelkästään loin linkit sovellukselle muistikorttiin (tein näin aika monellekin), ni samalla kasvoi sisäinen (Internal) muisti sovelluksen koon verran. Kun aloitin kikkailun, ni mul oli sisäistä muistia vapaana n. 40Mt ja nyt on reilu 81Mt. En oikein tajunnu, et miksi se väheni vaikka loin pelkät linkit enkä siirtänyt itse sovellusta, mutta sitten taas vastaavasti muistikortilla tila pieneni, mutta onneksi siellä on vielä sovelluksille tilaa 847Mt :D

Kaiken tämän taistelun ja kärsimyksen jälkeen yksi syy boottailuun voi olla se, että RAM loppuu kesken, jos sovellukset rullailee verkossa, tekee mitälie etc. Mulla heiluu RAM lukemissa 252/316 ja ei tohon paljoa tarvii, et loppuu kesken. Joskus sattumalta näin, ku lukema vaan nousi ja nousi kunnes painoin Tyhj. muisti -nappia ja se sit laski reilusti. Olis pitäny vaan kattoo meneekö tappiin ja mitä sit tapahtuu. Tai sit vaan kuu on väärässä asennossa, liikaa aurinkotuulia, Mikko alatalo laulaa, naapurin koira ei pasko....ei näistä syistä ikinä tiedä.
 
Mäkin tappelin aikani muistin loppumisen kanssa ja rootata kun en viitsi niin hevasin turhanpäiväset sovellukset ensin muistikortille. Autto pari päivää. Poistin sovelluksia ja taas autto pari päivää. Nyt heivasin samsung appsin kuubaan niiin johan tuli tilaa! Tohon muistin täyttymiseen hermostuin jo siinä määrin että tuli ostettua galaxy tab 8.9...

tarkennetaan : pelkkien samsung apps päivitysten poisto auttoi
 
Viimeksi muokattu:
Hyviä vinkkejä! Noissa puhelimen vakiona tulevissa ohjelmissa onkin kaikenlaista kökköä, jolle en itse ainakaan ole löytänyt mitään järkevää käyttöä.
 
Täytyy kokeilla kanssa tota pelkkää 2G:tä. Kuten sanoin, ni pakettidatan poisto lopetti mulla boottailun. Tappelin eilen luurini kanssa melkein hulluuden rajoille ja ainakin sellaisen tuloksen sain, että system-muistin määrä ei tunnu vaikuttavan boottailuun. Mulla sitä on ollu vapaana n.16Mt ja sain sen välillä tiputettua 14Mt. Tappelin aikani ja en ole ihan varma, mikä siihen johti, mut nyt sitä on vapaana reilu 30Mt. Silti luuri boottailee.

Se, mitä tein, oli kaikkien mahdollisten sovellusten, myös ne esiasennetut/mitkälie, linkittäminen sd:lle link2sd:n avulla. Kun kattoo link2sd kautta kaikkia sovelluksia, ni joidenkin sovellusten nimen perässä lukee -Odex-. Mitä nyt ikinä meinaakaan, niin noihin en koskenut. Sit vaikka joku, esim. youtube, ni muutin sen user applicationiksi link2sd:llä ja siten sen sai linkitettyä sd:lle. Huomasin, että jos pelkästään loin linkit sovellukselle muistikorttiin (tein näin aika monellekin), ni samalla kasvoi sisäinen (Internal) muisti sovelluksen koon verran. Kun aloitin kikkailun, ni mul oli sisäistä muistia vapaana n. 40Mt ja nyt on reilu 81Mt. En oikein tajunnu, et miksi se väheni vaikka loin pelkät linkit enkä siirtänyt itse sovellusta, mutta sitten taas vastaavasti muistikortilla tila pieneni, mutta onneksi siellä on vielä sovelluksille tilaa 847Mt :D

Kaiken tämän taistelun ja kärsimyksen jälkeen yksi syy boottailuun voi olla se, että RAM loppuu kesken, jos sovellukset rullailee verkossa, tekee mitälie etc. Mulla heiluu RAM lukemissa 252/316 ja ei tohon paljoa tarvii, et loppuu kesken. Joskus sattumalta näin, ku lukema vaan nousi ja nousi kunnes painoin Tyhj. muisti -nappia ja se sit laski reilusti. Olis pitäny vaan kattoo meneekö tappiin ja mitä sit tapahtuu. Tai sit vaan kuu on väärässä asennossa, liikaa aurinkotuulia, Mikko alatalo laulaa, naapurin koira ei pasko....ei näistä syistä ikinä tiedä.

Mulla on jotain ihmettä ruvennut jummaamaan toi link2sd nyt... ei nyt mitenkään pahasti mut vaan ku yrittää linkittää tai siirtää sd:lle niin siirtotapahtuma jää päälle. Sitte ku sammuttaa puhelimen niin siirto on tapahtunut. Ei tollasta sammuttelua nyt vaan jaksa koko ajan... En tiiä pitäiskö asentaa uudestaan toi link2sd. Kuitenkin, eli yritin tota kikkaas et muutan user applicationiksi mut monis sovelluksis ei lukenu sitä vaan luki jokin linkityshomma. Sitten ku olin sen tehnyt niin niin... sitten luki et muunna user applicationiksi. Se ei kuitenkaan onnistunu, tuli jokin errori et "on jo olemassa tiedosto".

Yritin monia itse asentamiani sovelluksia siirtää sd:lle ja sitten linkittää, ei kuitenkaan system memorya tullut lisää.. Hmm? :confused: Pitäis ehkä yrittää vaan räplätä vielä.

Eikö muuten android system recoverysta saa resetoitua puhelimen, jos se menee sekaisin, roottauksen ym johdosta?
 
...Eikö muuten android system recoverysta saa resetoitua puhelimen, jos se menee sekaisin, roottauksen ym johdosta?

Niinhän se suomeksi kääntyy, järjestelmän elvyttäminen/korjaaminen/palauttaminen/parantaminen
 
Eh... roottasin pojan puhelimen, mutta ei tuo 6v vielä oikein tahdo muistaa että ihan kaikkea ei tarvitse kokeilla ja tehdä ja painaa, joten, tahtoo tuon pois. Miten? Normaalisti löydän mielestäni kaikki kaipaamani tiedot netistä aika vikkelästi, mutta nyt ei pysty ei kykene, ei ymmärrä, vissiin väärät hakusanat tai jotain. Eli miten ja mistä asennan originaalin Samsungin firmwaren?
 
Mulla on jotain ihmettä ruvennut jummaamaan toi link2sd nyt... ei nyt mitenkään pahasti mut vaan ku yrittää linkittää tai siirtää sd:lle niin siirtotapahtuma jää päälle. Sitte ku sammuttaa puhelimen niin siirto on tapahtunut. Ei tollasta sammuttelua nyt vaan jaksa koko ajan... En tiiä pitäiskö asentaa uudestaan toi link2sd.

Mulla tekee samaa. Keksitkö mitää ratkaisua?
 
Heips. Tarvisen ohjeet Xcover GT-s7710 puhelimen roottaukseen.Olisiko kenelläkään ohjetta siihen. Aikaisemman mallin ohjeella ei tunnu zippi -tiedosto lähtevän "töihin". Kiitos jo etukäteen nopeista ohjeista..
 
Joku ystävällinen Xcover 2:n rootannut voisi kirjoitella tähän ihan konkreettisia toimenpiteitä tehtäväksi roottauksen jälkeen, niin että tällainen yksinkertaisempikin tietäisi mitä pitää tehdä. :baghead:
 
Joku ystävällinen Xcover 2:n rootannut voisi kirjoitella tähän ihan konkreettisia toimenpiteitä tehtäväksi roottauksen jälkeen, niin että tällainen yksinkertaisempikin tietäisi mitä pitää tehdä. :baghead:

no se riippuu siitä mitä nää haluat tehä. näähän voit tehä mitä vaan sitten kun on rootattu. jos haluat laajentaa muistia niin borgin ohjeet pätee kaikkiin malleihin. noita partitiointiohjelmia saa myös androidille muuten jos ei ole tietokonetta tai ei muuten vaan saa kytkettyä sd-korttia tietokoneeseen. jos taas haluaapi kellotella tai muuta puuhastella niin kooklen puolelta löytyy, varsinki jos ymmärtää ulukomaan kieltä...;)
 
Taas pitkästä aikaa tämänkin pariin ja ei meinaa onnistua: tuo ylempänä kerrotun linkin tiedosto antaa rootattaessa virheen:

E: failed to verify whole-file signature
E: signature verification failed

Mitäs nyt eteen, löytyisikö vaikkapa jostain muualta toimiva tiedosto?
 
Kokemuksia Xcover 2:n roottaamisesta?

Sisäinen muisti alkaa olla tapissa, kun ei enää valokuvien esikatselu toimi ja päivityksiäkään ei saa ladattua. Kaikki valokuvat yms. ovatkin olleet jo alustalähtien 32GB muistikortilla. Ei ole edes asennettuna kuin kolme sovellusta: Facebook, Callerinfo ja Clean Master. Niistä ei voi luopua...
 
Kokemuksia Xcover 2:n roottaamisesta?

Sisäinen muisti alkaa olla tapissa, kun ei enää valokuvien esikatselu toimi ja päivityksiäkään ei saa ladattua. Kaikki valokuvat yms. ovatkin olleet jo alustalähtien 32GB muistikortilla. Ei ole edes asennettuna kuin kolme sovellusta: Facebook, Callerinfo ja Clean Master. Niistä ei voi luopua...
Kaikki hepulimelta talteen tietsikalle tms. sitten masiinan tehdasasetuksiin palautus ja taas se sama jumppa turhien poistosta.....
 
Takaisin
Ylös