Alkoholijuomia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mika 82
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Muutaman ipan hain ihan marketista ensi viikkoa varten. Kun yhden, nykyään jo entisen työkaverin kanssa kohta vuoden suunniteltu ipa iltaa. Meinasin, että hirveesti enempää turha ostaa, kun sen kymmenennen jälkeen välttis huomaa niitä eri makuvivahteita :rolleyes:
Ja sittenhän on jo ravintolatkin auki, niin sieltä varmaan saa lisää.

Näytä liitetiedosto 61313
Näistä lasipulloista tuo india ale oli selkeästi paras. Minun ja toisen raatilaisen mielestä. Muut ei mitenkään erikoisia olleet. Kun nuo pullot oli kuitenkin 4,50-5€ hintaisia, mutta minun makunystyrät ei tunnistaneet paremmuutta noihin halvempiin tölkkeihin verrattuna. Nuo tölkit jäikin sitten juomatta, kun taisi mennä konjakin puolelle sen jälkeen. Eli hieman torsoksi jäi varsinainen ipa ilta, mutta muuten oli mainio ilta. Siis viime lauantaina tämä tapahtui.

Itse voin toisinaan ostaa tyyriimmän juoman, mutta en minä sen takia sellaista osta, että pääsisin maksamaan enemmän. Vaan toivon paremman makuista olutta.

Tähän mennessä kotimaiset panimot pärjänneet hienosti hinta/laatu suhteeltaan.

Näistä lasipulloista tuo india ale oli selkeästi paras. Minun ja toisen raatilaisen mielestä. Muut ei mitenkään erikoisia olleet. Kun nuo pullot oli kuitenkin 4,50-5€ hintaisia, mutta minun makunystyrät ei tunnistaneet paremmuutta noihin halvempiin tölkkeihin verrattuna. Nuo tölkit jäikin sitten juomatta, kun taisi mennä konjakin puolelle sen jälkeen. Eli hieman torsoksi jäi varsinainen ipa ilta, mutta muuten oli mainio ilta. Siis viime lauantaina tämä tapahtui.

Itse voin toisinaan ostaa tyyriimmän juoman, mutta en minä sen takia sellaista osta, että pääsisin maksamaan enemmän. Vaan toivon paremman makuista olutta.

Tähän mennessä kotimaiset panimot pärjänneet hienosti hinta/laatu suhteeltaan.
Suosittelen kuvan ipaa. Erinomainen hinta/laatusuhde. Toki makuasia.
Toinen hyvä on Citymarketeissa pullokama Founders All Day Ipa. Oranssinkeltainen etiketti jossa punainen vanha avolava-auto.

Screenshot_20200612-204904.webp

On se hyvä kun edes jotkut (suurin osa suomalaisia) tykkää olusista ja kartuttavat (lähi)kauppiaiden kassaa. Meikä kun siitä ikävä ihminen että vain monopolikaupan kirkkaat ja maustamattomat juomat ovat hankintalistalla. Oman kunnan (kaupungin) myymälää en kuitenkaan suosi kun sinne oman kaupungin (Vaasan) lähimpään myymälään on liki 50km mutta naapuripitäjän (Laihia) kauppaan vajaat 10km. Omalta kylältähän nuo lantringit löytyy ettei kaikki mene vieraalle maalle.

Ai saateri ku aina naurattaa tää pätkä. Jamppa tekee päykkyä niin ammattimiehen ottein ja rakkaudella että tulee jurriin jo pelkästään katsomisesta. Siinä on kustannustehokasta lientä vaikka juhannukseksi. Kossu pohjille niin menee vähä likilaskusenakin:p

Ai saateri ku aina naurattaa tää pätkä.
Ai Jore taas vauhdissa....
Sillä oli kovakulkusia skoottereita, ajelin autolla perässä niin tasasella meni yli 90 gepsin mukaan eikä kuulemma ollu vielä kaikki hanat auki.
Sai lemput kämpästä ku oli kerrostalon alakerrassa josta kulku suoraan kuistin kautta nurmikolle, niin rakenteli niitä skoottereita siellä kämpässä, hitsailikin siellä....
Tossahan tuo asustelee 5 kilsan päässä...

Ai Jore taas vauhdissa....
Sillä oli kovakulkusia skoottereita, ajelin autolla perässä niin tasasella meni yli 90 gepsin mukaan eikä kuulemma ollu vielä kaikki hanat auki.
Sai lemput kämpästä ku oli kerrostalon alakerrassa josta kulku suoraan kuistin kautta nurmikolle, niin rakenteli niitä skoottereita siellä kämpässä, hitsailikin siellä....
Tossahan tuo asustelee 5 kilsan päässä...
Joo on aika pätevä jätkä skoottereiden laitossa!

Eilen meni kyllä ihan reilun humalan puolelle, siinä puoli kympiltä savustuspönttöön tulet ja ensimmäinen olut. Hieman vissiin konjakkiakin siinä sivussa. Hämärä muistikuva, että lipun sain salkoon kuudelta. Ja emännän mukaan kasilta punkkaan. Mutta kivaa oli. Eikä krapulaa, mitä nyt hieman väsynyt.
IMG_20200619_120216.webp

Ihan hyvää. Vitosen pottu, että montaa ei raaski ostaa (eli yhden). Hieman tulee tuo pirkka parhaat ipa mieleen tästä. Ehkä hieman pehmeämpi maku. Vaikka voltteja 7.
IMG_20200704_204305.webp

Vahvassa oluessa se alkoholi joko maistuu tai sitten ei. Joskus sattunut hyviä yli 7% oluita mutta myös niitä huonoja kuten se joku musta tuplapukki vai mikä se oli. Ite pari Ale Coqqia ryystänyt ja meinaa jo haukotuttaa

Chimay Blue on ihan hyvä vaikka onkin vahvaa. Tosin tykkään kyseisen lajin oluista muutoinkin.

Mutta tänään, ikkunasta ulos vilkaisukin sen kertoo. Harmaa on varmaa.

Vodka tonic on myös ihan hyvä juoma. 4cl vapaa valintaista vodkaa ja 15cl toniccia ja jäitä sekaan.

Harrastetilan saavin vesilukossa jytisee - poika puolukkaviini käy upeasti. V 2020 valkoviini on pulloissa, viinissä maistuu kesä ja koivu. Vähän on erilaiset reseptit kuin Jorella :evvk: hygienia tasossa etenkin:nojopas:

Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.

Luo käyttäjätili

Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.

Kirjaudu sisään

Oletko jo Konekansan jäsen? Kirjaudu sisään tästä.

Takaisin