Tiedote Äänestys 🤖 Tekoälyn ja Konekansan @KoneÄlyn tulevaisuudesta 🤖 sekä 2025 tulevat päivitykset

Tekoäly ja koneoppiminen

• on täyttä huuhaata, eikä vaikuta maailmanmenoon mitään

Äänet: 2 5,9%
  • tulee vaikuttamaan moneen asiaan todella paljon ja pian

Äänet: 19 55,9%
  • ei kiinnosta pätkääkään

Äänet: 3 8,8%
  • on asia, johon jokaisen olisi syytä tutustua

Äänet: 15 44,1%
  • ei kosketa minua millään tavalla

Äänet: 3 8,8%
  • on kohta kaikkialla ja on jo nyt

Äänet: 11 32,4%
  • Konekansa-foorumilla on ihan hauska juttu

Äänet: 18 52,9%
  • ei kuulu tälle foorumille ollenkaan

Äänet: 2 5,9%

• Äänestäjiä yhteensä
    34
Koitin jo aiemmin olla luova, mutta ylipäällikkö ei ottanut tarjouspyyntöä ihan vakavasti..

1735939147310.webp

Siellä päin on nyt varmaan jokin kivi kuidussa, koska tuo ei koskaan saapunut perille.:rotfl:

Olethan tarkistanut, että näppäimistössä on enter-nappula edelleen kiinni? :virnpeuk:

:outs:EDIT: eiku olihan se siellä yyveessä aiemmin, mutta olin jo unohtanut, kun aikaa ehdotuksesta oli jo melkein vuosi.

Olen alkanut kyhäämään listaa kaikesta, mitä pitää muistaa tehdä ja tilata. Samalla funtsinut, mikä on järkevää ja mikä ei.

Lista laajenee vähitellen ja nyt lisään siihen yhden aika ison jutun. Aikoinaan (taisi olla joskus 2017 paikkeilla) foorumi nimeltä ilmaisenergia.info oli tilanteessa, jossa sen ylläpitäjä Samppa halusi luopua siitä. Kyseisen foorumin käyttäjiltä kantautuneiden toiveiden vuoksi otin verkkotunnuksen ja foorumin hoteisiini. Jonkin ajan päästä päivitin foorumin Simple Machines-softasta XenForoon, jotta sitä olisi helpompi ylläpitää. Foorumilta tuli sen verran mainostuloa, että sillä sai maksettua tarvittavat lisenssit, mutta varsinaista tuloa siitä ei ole liiemmin tullut. Tuo foorumi on ollut minulle vähän asenna-ja-unohda tyyppinen projekti ja on aina enemmän tai vähemmän kärsinyt huomion puutteesta.

Kaikki pienemmät foorumit joko 1) ovat kuolleet tai 2) ovat henkitoreissaan. Samalta näyttää ilmaisenergia.info-fooruminkin kanssa. Alkaa olla tilanne, että se vain kuluttaa rahaa, mutta ei pidä itseään pinnalla. Siispä nyt aika on tullut kypsäksi yhdistää se tämän foorumin alle, ettei sinne kertynyt tieto mene ihan hukkaan.

Sitten kun kaikki muut hommat on ensin tehty, niin tulee aika tälle yhdistämiselle. Ehkä joskus tässä keväällä, tai jos ei ehdi, niin myöhemmin.

Tsättäsin taas eilen viestiketjun alussa mainitsemani Konstantinin (Kostyantin on ilmeisesti jokin käännösväännös) kanssa. Sain ilokseni kuulla, että hän oli saanut tehtyä sopimuksen ohjelmistokehityksestä eräälle Matthewin asiakkaalle. Pyysin tässä taannoin, josko Matt voisi suositella häntä, jos joku kyselee developperia. Nyt oli sitten tärpännyt. :D

Konstantin sanoi, että Konekansan käytössä olevan tekoälylisäosan (@KoneÄly) uusin päivitys, joka tulee asennettavaksi ensi viikon foorumipäivityksen jälkeen, ei ole vielä se aivan uusinta uutta oleva laajennus. Se on erillinen tuote ja odottaa vielä, koska sen käyttämässä palvelussa on ilmennyt bugi ja Konstantin odottaa sen korjausta.

Se on erillinen tuote ja odottaa vielä, koska sen käyttämässä palvelussa on ilmennyt bugi ja Konstantin odottaa sen korjausta.
Voi olla tosiaan parempi, että odotellaan valmista, eikä itse täällä kokeilla korjata reerausta, voi tulla liian änkyrä jopa tähän ympäristöön, ehdotellessaan sevenin suuttimia riksundpoks moottorin öljyymiseen :pckele:

Voi olla tosiaan parempi, että odotellaan valmista, eikä itse täällä kokeilla korjata reerausta, voi tulla liian änkyrä jopa tähän ympäristöön, ehdotellessaan sevenin suuttimia riksundpoks moottorin öljyymiseen :pckele:
Juu, ja närhen munia varmaan ehdottaa aamiaiseksi...

Olen puntaroinut tätä kustannus- ja pakkiasiaa. Se on tapahtunut enemmänkin alitajuisesti, mutta nyt saattaa olla jonkinlainen suunnitelma olemassa. Annan sen kuitenkin muhia vielä.

Joudun varmaan muuttamaan pluspakkien sisältöjä, koska on aika mahdotonta tehdä mitään suurempia muutoksia kajoamatta niihin. Koetan tehdä sen kuitenkin niin, ettei kukaan kokisi hävinneensä mitään, ainakaan suuremmassa mittakaavassa.

Kun asia kypsyy ja paremmin ennätän, niin erittelen sitten tarkemmin, mitä muutoksia voi voi olla luvassa.

Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.

Luo käyttäjätili

Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.

Kirjaudu sisään

Oletko jo Konekansan jäsen? Kirjaudu sisään tästä.

Takaisin