Älykälättimen tai muun dataa sisältävän hävittäminen

Ehkä ei tavan tallaajan puhelimesta ala valtiolliset toimijat irroittamaan muistipiirejä. Ite oon laittanu foliopipon päähän, lyönyt tyhjennyksen jälkeen kuulapäävasaralla näyttöön ja meisselillä usb liittimeen, sitten jäteaseman lukittuun kierrätysastiaan.

Mikroaaltouunissa kärventäminen voisi kärtsäyttää elektroniikan. En suosittele akun kanssa.
Mites jos laittais puhelimen foliovuokaan ja tavan uunin 300 ° jokuseksi tunniksi? Sitten voisi möykyn viedä seriin. Vanhoja uuneja kyllä kärventimeksi löytyy noutohintaan. Samalla uunilla voi sitten verstaalla liimailla jarruhihnat ja lämmitellä laakerit ja hitsauspuikot.

Jätehuollon elektroniikkalaari vihonviimeinen paikka. Ostopaikat eri joten mitenpä niitä kiikuttaa kasaa luureja kikanttiin josta en ole ostanut yhtään?

Tämä on se huonoin tapa. Kaveri oli joskus töissä paikassa johon tuli ser kontteja lajitteluun ja sieltä työntekijät ensimmäisenä otti ehjän näköiset puhelimet joista ehjät sitten seulottiin kahvitunnilla talteen. Paljon kuulemma oli kastuneita puhelimia jotka sitten oli kuivuneet ja toimivat taas moitteetta. Puhelimissa tietysti kaikki kuvat ja numerot tallessa ja usein 1234 tms koodina.

Noita kodinkonemyymälöiden palautuskontteja jotkut seuraavat tiiviisti ja keräävät sieltä tavaraa. Vein taannoin television Gigantin takapihalla olevaan konttiin. Jokin intialaiselta vaikuttava kaveri tuli anteeksipyytävän näköisenä koputtamaan auton ikkunaan ja kysyi saako ottaa telkkarin. Vastasin, että minun puolestani aivan vapaasti, olen nyt sen heittänyt pois. Se on kyllä ihan oikeasti rikki.

Työluurin laitoin työpaikan SERriin mistä menee luotettavaan hävitykseen mutta oli niin lyhyen aikaa käytössä kun ei Xcoveri toiminut kovin häävisti, siellä ei periaatteessa muuta ollut kuin yhteystietoja jos poiston jälkeen jotenkin jäisi.

Työpaikan serrikierroissa on tuo "talteenottamisen" riski toki ehjät koneet kuuluukin mennä uudelleenkäyttöön. Omia ei ole päätynyt kiertoon sillä ne on "labrakäytössä" vikaantumiseen asti esim. yhden iparin näyttö pipariksi kun seurusteli liian läheuisesti spraypullon kanssa laukussa.. Niistä olen massamuistit ottanut talteen ja murskannut.

Tässä valossa alkaa tuntua järkevältä kerätä vanhat kokoon ja polttaa roskatynnyrissä.

Sanoisin että 300 astetta on sellainen mitä piireille sallitaan jonkinmoinen aika, lyhyt altistus jopa saattaisi korjata rikkinäisen luurin. Melkein uskallan väittää että jollain tunnin paistolla uunissa et muistipiirejä tuhoa.

Okei. Muistelin vanhoja 70-luvulla kerrottuja piipuolijohteille arvioituja lämmönkestoja. Siitä on vain jo hieman aikaa.

Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.

Luo käyttäjätili

Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.

Kirjaudu sisään

Oletko jo Konekansan jäsen? Kirjaudu sisään tästä.

Takaisin