Polkupyörän talvirenkaat

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja LPR
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
En löydä mistään kaupasta 26x4.0 piikkisikaa?
Ei täällä Sastamalassa vielä tarvita...
20241201_162458.webp
 
Tänään ekat lipat fillarilla.
Kyl lähti takarengas yllättämättä alta mäessä täysiä polkiessa...
Huomenn pitäs olla nastarenkaat toimipisteessä.
 
No toihan on hiekoitettu, ei sään voi lipsua.... :virne:
Jossain oli se määrä montako murskeenpalasta tarvii olla per neliömetri että voi sanoo että liukkaus on torjuttu...
 
No toihan on hiekoitettu, ei sään voi lipsua.... :virne:
Jossain oli se määrä montako murskeenpalasta tarvii olla per neliömetri että voi sanoo että liukkaus on torjuttu...
... Onko myös se määritelty, miten syvään ne hiekoitusmurskeet saa olla painuneena jäähän ?
Tuskin se riittää, että kirkaasta jäästä näkyy senverran läpi, että näkee jotta ne murenat on siellä sentin syvyydessä ?
Tuolleen pikku plussakeleilla ongelmahan on nimenomaan se, että jos aamusella "hiekoittaa" niin iltapäivällä ne on painuneet jäähän, ja tarvitsisi uusiokierros olla jo tehtynä liukkauden estoa varten.
 
... Onko myös se määritelty, miten syvään ne hiekoitusmurskeet saa olla painuneena jäähän ?
Tuskin se riittää, että kirkaasta jäästä näkyy senverran läpi, että näkee jotta ne murenat on siellä sentin syvyydessä ?
Tuolleen pikku plussakeleilla ongelmahan on nimenomaan se, että jos aamusella "hiekoittaa" niin iltapäivällä ne on painuneet jäähän, ja tarvitsisi uusiokierros olla jo tehtynä liukkauden estoa varten.
Toki juu näin että murske hukkuu sinne jään sekaan, mut jossain oli se murskemäärä joka tielle pihalle tai jalkakäytävälle levitettynä on määrä joka katsotaan riittäväksi liukkauden torjunnaksi ja jos siinä kaatuu ja loukkaa itsensä on sitten oma syy.
 
Joo nyt on kyllä killerikelit kun tosiaan sepeli painuu päivän aikana jään läpi ja aamulla on liukasta. Perutaan talvi :pesis:

Eilen parinkympin lenkin heitin peilijäisellä sivutiellä, ei ollu liukasta kun vastaavat renkaat alla.
Mää en jaksanu ku 15km veivata mutta sen verran että sain paineet säädeltyä sopivaksi. Vielä on talvi ja kohta kun polun pohjat jäätyy niin on kiva ajella.
 
Toki juu näin että murske hukkuu sinne jään sekaan, mut jossain oli se murskemäärä joka tielle pihalle tai jalkakäytävälle levitettynä on määrä joka katsotaan riittäväksi liukkauden torjunnaksi ja jos siinä kaatuu ja loukkaa itsensä on sitten oma syy.
Onhan se sen oman aikansa, esim aamu-viiden pikku pakkasella levitetty pysyy siinä pinnassa ehkä puolillepäivin - alkuiltapäivään muttei välttämättä auta enää yhtään, sitä jalkaisin kolmelta-puol neljältä töistä kotiin palaavaa, joka siis aamusella kohtuu turvallisesti käveli parin kilsan matkan töihin, jotenkuten hiekoitettua kulkuväylää pitkin.
 
Talvipyörässä nyt neljäs kausi alkamassa, nastakumit muistasin jotku thaimaalaiset, tai mitä niitä nyt onkin talvi asiantuntijoita(?), hinta kappaleelta 30 tai 40e väliin, yllättävän hyvä pari ollut, mutta nyt alkaa kyljet halkeileen, kuten kotimaisissa kumeissa 40vuoden jälkeen tapahtuu.
Ilmeisesti nyt 6. Talvi menossa, pari päivää autonurissa hakemista ,kunnes eilen sukellustyylillä urasta pois, pyörä kyllä pysyi urassa isompaa ei tullut, tukimuksessa nastat aivan pyöreäpäiset, onko halpakauppojen renkaissa mitään uutta, katselenko puu ilosta uusia?
 

Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.

Luo käyttäjätili

Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.

Kirjaudu sisään

Oletko jo Konekansan jäsen? Kirjaudu sisään tästä.

Takaisin
Ylös