Matalan lämpötilan ydinreaktorit

Eiköhän noidenkin ennakkomaksujen saamapuolelta vaan lopulta paljastu nimeltämainitsematon pomarkkulainen Rosendahlin suku...

Noissa ei ole ennakkomaksua, tilaus maksetaan vasta kun toimitus on lähdössä. Ennakkotilauksen voi peruuttaa koska tahansa, joten ei tämä sikäli ole perinteinen huijaus.

Tässä paperissa Rossi viittaa aiemmin esittämääni ns. lithium-paradoksiin mahdollisena energian lähteenä:

https://www.researchgate.net/public...s_Underlying_the_Heat_Production_by_the_E-Cat

Eli tämä:

https://en.wikipedia.org/wiki/Cosmological_lithium_problem

Tuolta löytyy lista mahdollisista erilaisista teorioista nykyfysiikan piiristä, mikään noista ei omasta mielestäni ole uskottava (sen enempää kuin suurin osa nykyisestä "perinteisestä" hiukkasfysiikastakaan), ei tosin välttämättä tarkoita sitä etteikö tuo toimisi, selitystä vaan ei tiedetä...

https://ecatorders.com/wp-content/uploads/2022/11/Andrea-Rossi-References-with-Clickable-Links.pdf

Tämä on erikoista:

https://ecatorders.com/what-is-the-e-cat/

Tuolla sivulla on linkki tähän raporttiin, joka ei toimi:

https://hdiac.org/technical-inquiries/notable/concepts-behind-e-cat-sk/

Tuo HDIAC porukka ei vaan ymmärrä huumoria, ja tuollainen linkki yleensä lähtee alta aikayksikön...
 
Viimeksi muokattu:
Tuolla on todennettu hiukkaskiihdytinkokeilla ns. standardimallin mukainen Litium-isotooppijakauma:

https://physicsworld.com/a/big-bang-ruled-out-as-origin-of-lithium-6/

Ongelma on siinä, että universumissa on liikaa Li6 isotooppia kuten maapallollakin. Maaperässä olevan litiumin isotooppijakauma hieman vaihtelee mutta siinä on n. 7.5% Li6:sta ja loput Li7 isotooppia. Li6 isotooppia pitäisi olla hyvin vähän, joten sitä "valmistuu" jotenkin alkuräjähdyksen jälkeen vaikka ei ole mitään hajoamisketjua, jonka sen selittäisi.

Pons&Fleischmanin kokeessa oli käytössä palladium ja deuterium (vedyn H2-isotooppi) ja Rossi on dokumentoinut ainakin nikkelin ja vedyn käytön ja myös jotain epämääräistä dokumentaatiota tuhkasta havaituista isotooppimuutoksista on julkaistu. Muissakin julkaistuissa onnistuneissa LENR-kokeissa on myös joku keskiraskaan alkuaineen ja vedyn kombinaatio. Noillle keskiraskaille alkuaineille on yhteistä useat pysyvät isotoopit, ja periaatteessa yhden neutronin poistaminen ei muuta ytimen vakautta ja tuottaa rutosti energiaa. Tämä on siis todennettu tapahtuvan mitatuissa tähdissä litiumille (tuo näkyy sähkömagneettisessa gammaspektrissä), mutta mekanismia miten se tapahtuu ei tiedetä.

Ongelma on siinä, ettei ole olemassa mitään tunnettua keinoa "poistaa siististi" yksi neutroni ytimestä, ja kaikissa tunnetuissa tapauksissa missä ytimen kokoomusta onnistutaan muuttamaan se aiheuttaa jotain mitattavissa olevaa radioaktiivista säteilyä, mitä ei ole esim. Rossin kokeissa havaittu.

Jos tämä on huijaus, niin se on jatkunut jo yli 30 vuotta ja siinä on mukana useita arvostettuja yliopistoja ja nyt myös USA:n turvallisuusviranomaiset, joten täysin käsittämätön tapaus. Tosin onhan tuolla USA:ssa tutkittu UFO:jakin valtion viranomaisten voimin, joten ei sekään olisi mahdotonta...:eek:
 
Joko näitä on saatu käytöön? Vai onko näiden valmituksen aloittamisessa tullut eteen jotain nennakoimatonta?
 
Joko näitä on saatu käytöön? Vai onko näiden valmituksen aloittamisessa tullut eteen jotain nennakoimatonta?

Nuo ovat ennakkotilattavissa, ja itsekin ennakkotilasin yhden LED- "ihmelampun" jo vuosi sitten. Eipä ole näkynyt ei tosin ole peritty maksuakaan...

Huijauksia on toki netti ja maailma täynnä, tämä tapaus vaan on täysin omaa luokaansa tiedemaailmassa, jossa en ole koskaan törmännyt näin pitkäaikaiseen tapaukseen jossa olisi näin monta perinteisesti hyvin uskottavaa tiedeyhteisöä mukana. Lähinnä ongelma on siinä, että osa tutkimuslaitoksista (esim, Bologna, Uppsala ja Stanford) ovat todistetusti läheisissä kytköksissä tähän tapaukseen ja yksikään noista ei ole vieläkään virallisesti irtisanoutunut asiasta.

Muoks: myös tämä Brillouin Energyn versio on vielä näköjään elossa vaikka kärsi välillä pahoista rahoitusongelmista. Tämä lupaa vain 1,25 kertaisen COP:in (Rossi lupaa aivan eri lukemia eli COP 100). Tämä tuottaa vain lämpöä (kuten Rossin ensimmäinen laitekin), tuo Rossin uusin laite Ecat tuottaa siis sähköä 100 enemmän kuin kuluttaa, ja 1MW laitos on ennakkotilattavissa...

www.einpresswire.com/article/584831358/brillouin-energy-hydrogen-hot-tube-hht-technology-achieves-performance-breakthroughs

Tuossa artikkelissa on viittaus tähän ARPA:n tutkimushakuun LENR-teknologiaan viime vuoden lopulta jossa 10M$ jaossa, ja veikkaampa että tarvittava rahoitus järjestyy:

https://arpa-e-foa.energy.gov/Default.aspx#FoaId818bc746-84d3-4afc-bd17-bc7a7f05fb2f
 
Viimeksi muokattu:
Kyllähän tuon laitteiston pitäisi päästä jonkin puolueettoman tahon tutkimaan myös sisältä ja julkaisemaan tulokset jotta tämän laitteiston teoriat hyväksyttäisiin laajemmin. Tosin tekniikka taitaa olla sen verran helposti toteutettavaa että bisnespotentiaali menee samalla hetkellä piloille kun tekniikan salat julkaistaan.
 
Kyllähän tuon laitteiston pitäisi päästä jonkin puolueettoman tahon tutkimaan myös sisältä ja julkaisemaan tulokset jotta tämän laitteiston teoriat hyväksyttäisiin laajemmin. Tosin tekniikka taitaa olla sen verran helposti toteutettavaa että bisnespotentiaali menee samalla hetkellä piloille kun tekniikan salat julkaistaan.

Rossin kokeita on ollut mukana todistamassa mm. ruotsalainen suomalaista Skeptis-yhdistystä vastaava huijauksia paljastava yhdistys, ja uskottavampaa lausunnon antajaa on vaikea löytää.

Tuo masiina on hyvin yksinkertainen, mutta mm. Pons&Fleishmanin kokeen toistaminen ei aikoinaan onnistunut useimmissa laboratoriossa. Jos tuo toimii, niin käsittääkseni eräs edellytys laitteen toiminnalle on saada pakattua käytetty keskiraskaan metallin hilarakenne hyvin täyteen vetyä. Alkuperäisessä kokeessa käytettiin deuteriumia (vedyn 2-isotooppi) ja palladiumia. Palladiumilla on tunnettu ominaisuus pystyä imemään poikkeuksellinen määrä vetyä kidehilaansa. Tähän viittaa myös noiden tieteellisten selitysyritysten rakenne, niissä useimmissa keskitytään etsimään metallien hilarakenteesta jotain tunnettua hiukkafysikaalista tekijää, mikä selittäisi ilmiön. On varsin loogista, että jos vedyn pakkaus jää hiemankin vajaaksi, laite ei toimi. Tuo miten "vetypakkauksen" saa tehtyä voi olla vaikeaa, joten se on mahdollisesti yksi kopiointia jarruttava tekijä.

Sinällään tuo olennaisten ominaisuuksien piilottelu julkaistuissa tutkimuksissa on vakiokäytäntö. Juttelin joskus noiden TUT:in laserpuolijohdetutkijoiden kanssa ja he kertoivat, että julkaistuja uusia puolijohderakenteita on turha yrittää toistaa koska julkaisuista jätetään aina pois joku olennainen passivointikerros tms. ettei patentit ja rahanarvoinen tieto valu ulkopuolisille. Vaikka olisi patenttikin, niin aika usein se voidaan kiertää ja tehdä kosmeettisella muunnoksella uusi patenttihakemus ja viedä rahat alkuperäiseltä keksijältä.

Rossin tausta on Italian jätebisneksessä, jossa mafia "koulutti" Rossia oikein kunnolla ja varasti tuotteet ja patentit, joten hän osaa kyllä varautua kaikennäköisiin metkuihin. Sinällään on normaalia ja loogista, että ensimmäistä julkista laitemyyntiä viivästytetään viimeiseen saakka ja yritetään tehdä massatuotantovalmius jotta voidaan rahastaa hyväkatteinen "alkuryysis" ennekuin kiinalaiset halpakopiot valtaavat markkinat.

Laite on selvästi nyt massatuotantovalmis (tai ainakin lähellä sitä) joten kohta pitäisi ensimmäisen myytävän laitteen julkistuksen tapahtua, jos on tapahtuakseen. Jos ei tapahdu, niin silloin on kyllä rikottu ainakin ennätyksiä tiedehuijausten alueella...
 
Tämä ruotsalainen "gigafactory" sopisi kuvioon:

The first giga-battery factory in Europe starts up in Sweden - Archyde

...mutta ainakin virallisen tiedotteen mukaan tekee tavallisia litium-akkuja:

Green batteries for a blue planet | Northvolt

...saapas nähdä mitä tapahtuu....

Fyffeä on ainakin kerätty sellainen kasa, että jotakin tulee:

Swedish battery maker secures $1bn funding for Europe’s first ‘gigafactory’ – EURACTIV.com

...seurasin surullisena tyypillistä suomalais-ugrilaista hölmöilyä "Varkauden Valco" -akkutehtaan kanssa:

Tältä epäonnisella Varkauden akkutehtaalla näyttää nyt – samat laatikot lojuneet tehtaan lattialla jo kymmenen vuotta (yle.fi)

Tuota Rossin projektiahan on käyty esittelemässä mm. Pekka Haavistolle jo kymmenkunta vuotta sitten, mutta voin hyvin kuvitella minkälaista sössötystä on tullut vastaukseksi...

...fyffet ja työpaikat menevät nyt joka tapauksessa taas ruotsiin, voi viddu taas tätä suomalaisten hölmöilyä.
 
Viimeksi muokattu:
Rossin lupaamaa "käärmeöljylamppua" ei ole näkynyt, mutta hän kyllä lupaa vahvistaa ennakkotilauksen voimassaolon, en ole kyllä vaivautunut kyselemään...

Tiedemaailmassa tämä ihmellinen juttu on vieläkin elossa.

Sabine on taustaltaan "klassisen koulun" fyysikko:


Ja tässä hänen hyvin asiallinen videonsa aiheesta:



Odottelen yhäkin silmät pyöreänä mitä tuleman pitää...:shokki:
 
Viimeksi muokattu:
....tämä "projekti" on näköjään vieläkin elossa, nyt on esitelty E-CAT -sähköauto:




...."käärmeöljylamppua" ei ole kyllä vieläkään näkynyt....
 

Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.

Luo käyttäjätili

Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.

Kirjaudu sisään

Oletko jo Konekansan jäsen? Kirjaudu sisään tästä.

Takaisin
Ylös