Volvo EC15BXT -kaivuri ja oheisilmiöt

Viestiketju:
Volvo EC15BXT -kaivuri ja oheisilmiöt

Oot varmaan hiukka hikee pyyhkiny ottaltas ku selkis vika....:D...ettei ookkaan käännön laakerin uusinta edessä.
 
Ja varmasti oot huolella rasvannu. Mutta vielä enemmän rasvausta, ei määrä vaan tiheys ja kääntämällä ensin tyvitaitto ääri rajalle painallus rasvaa sitten käännetään vähän toiseen suuntaa ja painallus.... Meillä takehutsussa tyvitaitton sylinterillä vielä välystä niin se hieroo koko ajan etes takas. Kerran on käyny noin mutta nykyään tietää että ku käännöllä alakaa narahtelu kuulumaan niin sillon on rasvaus väli ollu armotta liika pitkä.
 
Kyllä 50h rasvausväli on liian pitkä jos sellaisesta haaveilee. Nipat kun käy läpi jokaisen kaivuukerran (-päivän) jälkeen niin ei tartte kuin ihan hitu eikä aikaakaan mene muutamaa minuuttia kauempaa. Toki vaikka kuinka yrittää olla siisti niin silti sitä rasvaa on kravatissa ja kalsareissakin.
 
Oma rasvaustahti on kyllä riittävä, mutta historiastahan emme tiedä.
 
Ja korjattu, helppoa oli. M10 pultti sopi hyvin, lyhensin hiukan häntiä, ja tosiaan papin tapin päässä oli 17mm pulttikanta, ohessa kuva:

IMG_20180710_130434.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Tuotahan on helppo seurailla päivittäin et on pultinpäät tallessa...
 
Facesta jo luin että nyt se on särki. Sieltä en sen tarkemmin lukenut mutta täältä sain tarkan tiedon mistä on kysymys.
 
Kyljellään, nokallaan tms kun 90ast on normiasennosta poikkeavassa asennossa..... Okei, no, ehkä kiven nojalla 60ast kallistumakin voidaan pitää osittaisena kaatamisena....
 
Okei, esimerkkisuoritus menee vain yllättäväksi kallistukseksi sitten.
 
Viimeksi muokattu:
Mä saattaisin määritellä ton kaatamisen vaikka niin että jos kaivurin saa sellaiseen tilaan jossa sen paino makaa kokonaan tai osittain jonkin muun kuin telojen/kauhan/puskulevyn päällä.
 
Kaatamiseksi voitanee luokitella tosiaan se, et kone on 90ast kenollaan eikä saa omin voimin puomilla kammettua pystyyn enää...
Tosin eräs paikallinen kuokkamies joskus yhdistelmä-linkkukoneensa keikautti ysärillä täällä, kun hälyttivät kaatopaikalle apuun ku alko ryönäläjät palamaan. Kones kuulemma oli ihan täysin kyljellään, mut tuo perhana kampes sen silti pyörilleen..... Moottorin öljynpaineet on kyl saattanu siinä olla välillä vähän alhaiset.....
On tuo kyllä kempuloinut ylipitkillä teloilla olevan Länkkärin S-10 koneenkin suosta pois, vaikka peräpää oli kuulemma ( ulkopuolisten kertomana ) uponnut hytin sivuikkunoiden alareunaa myöten suohon. Ei kuivin housuin ja kalsarein kuulemma ollu siittä selviytynyt.....
 
No, tässäki on paino ihan jossain muualla ku alavaunun päälöä ajoittain.....

 
Njoo, tää oli tosiaan nyt se tilanne jossa se V mallinimen lopussa olisi iloksi, ton värkin telasto on senverran kapea ettei 30cm kauhalla kaivetun kaapeliojan päälle voi mennä, tai voi, mutta sitten voi käydä jännät =D.

En myönnä peljästyneeni, mutta on se vekkuli tunne kun ojan penkka pettää koneen alta ja sitten ollaan hyvin jännän vinossa =D. Mutta ei ollut kaato koska sai käännettyä puomin alas rojahtaneen penkan puolella ja painettua koneen suoraan, sitten saikin hetken miettiä ettäs totas mitenkäs tästä hallitusti pois kun olin hiukan maalannut itseni nurkkaan =D.
Eli kaksi kaapeliojaa jotka kohtaa, eli siinä sitten oltiin toinen tela ilmassa (kauhan varassa), toinen tela tukevalla penkalla ja molempiin suuntiin avoin oja joka koneen alta vielä oli hankkiutunut ylileveeksi..
Jos pitävän penkan puolelle olisi mahtunut poistumaan niin ei ongelmaa, muttakun mahtui vain romahtaneen suuntaan, noo enihau. Hyvä tulee kunnei kohella vaan miettii enste =).
 
Tuola ku olis joku letku sanonu POKS.....olis varmaan ollu jännäkakka pöksyissä kuskilla...


Mulla olis ihan noin jo se jännän kakka ja vankasti housuissa :eek:. Pika liitin ei jostain syystä meekkään kiinni ja et huomaa ajoissa:paniikki:
 
No nyt on vilkkupaneeli katolla.
Ensialkuun pitää todeta että aliarvioin nuo magneettitassut (joissa myös imukupit).. laskin paneelin puolihuolimattomasti kaivurin katolle ja kun piti alkaa siirtämään mittanauhan kanssa keskelle kattoa ni olikin ihan työmaa saada tuo irti kaivurista

Vertailin tossa pihalla auringonpaisteessa tuota paneelia tavalliseen 55W H1 halogeenimajakkaan jossa on pyörivä peili, ero on melkoinen.

Kiinan miniledmajakka saapui tänään ja kirkkaus sekä magneettien woima yllätti positiivisesti:peukku:.....tiiä sitten toimiiko tämä enää huomenna:epätieto:

 
Kiinan miniledmajakka saapui tänään ja kirkkaus sekä magneettien woima yllätti positiivisesti:peukku:.....tiiä sitten toimiiko tämä enää huomenna:epätieto:
Oma briteistä tilattu yksilö on tosiaan hiukan isompi, 600mm pitkä ja 56x1W ledit. Äsken ulkona kummastelin että on hämärässä melkoisen päräyttävä kirkkaudessaan, ja toiminut jo monta päivää =).

Tää päivä tuli heiluttua lähinnä 900mm lusi kan kanssa ojia tukkoon, pakko huomenna joku tunti jatkaa vielä vaikka pitäisi tehdä jo autoon kuormaa Nurmeksen reissua varten..
 
Takaisin
Ylös