Virkistävän erilaisia rakennusteknisiä ideoita

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja borg
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Niin ja toki oon samaa mieltä tuosa, että isot ovet jne. ois parhaat mahdolliset. Äkkiä vaan iskee reaaliteetit ja lompakko vastaan. :hermot:

Niin ja toki oon samaa mieltä tuosa, että isot ovet jne. ois parhaat mahdolliset. Äkkiä vaan iskee reaaliteetit ja lompakko vastaan. :hermot:
Tuossa tapauksessa rahaa ainakin on sumeilematta käytetty turhempaankin kuin isoihin oviin. Ylipäätään koko tallin mataluus ihmetyttää, eihän tuolla saa edes nostettua autoa niin ylös, että kunnolla alla mahtuu työskentelemään.

Minusta nuo kiskoilla kulkevat pressut on pätevä tapaa pitää seinät puhtaana jos pitää jotain paineella pestä sisällä. Tilaahan ne ei vie juuri mitään ku saa nurkkaan nippuun.
JA kun ottaa hieman arvokkaammat pressut, voi tällaista vasten sitte antaa rälläkän kipinäsuihkunkin mennä huoletta...

Ei mullakaan ole talli kuin 3m sisäkorkeus. Tämä tosin tehty noin 45 vuotta sitten.
Mulla on alle sen ja olen siihen niin kypsä, että jos uutta tekisin, niin en alle 5 metristä. Just eilen kävin verstaan vintillä könyämäsdä ja suunnittelemassa, paljonko sais lisää korkeutta, jos laipion tekis uusiks.

Mulla on alle sen ja olen siihen niin kypsä, että jos uutta tekisin, niin en alle 5 metristä. Just eilen kävin verstaan vintillä könyämäsdä ja suunnittelemassa, paljonko sais lisää korkeutta, jos laipion tekis uusiks.
On niitä rakennuksia korotettukin, parikin tiedän jotka on korotettu tyylillä tasakerrasta moottorisahalla tolpitus ja vinolaudoitus sekä ulkovuori poikki, tunkeilla nostivat hissukseen ylöspäin, toista sellasen vajaan metrin ja toistä puolitoista metriä. Molemmat tosin asuinrakennuksia ja nosto sen vuoksi että vinttitilaan saatiin asuinkorkeus. Toisen näistä korotetuista näkee kakkosnelosella Iso-Äiniöllä, entinen Ruutin kaupparakennus, joka korotettiin jo silloin kun siinä vielä oli kauppa. Toi ruskee osa on se korotus.
upload_2022-9-19_17-23-14.webp

On niitä rakennuksia korotettukin, parikin tiedän jotka on korotettu tyylillä tasakerrasta moottorisahalla tolpitus ja vinolaudoitus sekä ulkovuori poikki, tunkeilla nostivat hissukseen ylöspäin, toista sellasen vajaan metrin ja toistä puolitoista metriä. Molemmat tosin asuinrakennuksia ja nosto sen vuoksi että vinttitilaan saatiin asuinkorkeus. Toisen näistä korotetuista näkee kakkosnelosella Iso-Äiniöllä, entinen Ruutin kaupparakennus, joka korotettiin jo silloin kun siinä vielä oli kauppa. Toi ruskee osa on se korotus.
Näytä liitetiedosto 103092
Taannoin ostin tunkkeja eräältä nostoyrittäjältä. Kertoili, että olivat juuri tunkanneet yli 1000 m2 hallin katon toista metriä ylemmäs. Oli joku uusi työkalu tullut taloon, niin ei enää halliin korottamatta mahtunut.

Mulla tallirakennuksessa on samassa puuliiteri ja lämpökeskus. Ajattelin, että vois joskus korottaa sitä liiteriosuutta ja tehdä sinne tehdä korkeamman tilan.

Virkistävän erilainen uudisrakennus Eurajoella. - foorumi on automaattisesti poistanut tästä sanan, joka on jo loppuun kaluttu - punaisesta kivestä.
20230213_091533.webp

Sehän hyvä ni nyt on tiskipöytäkin maadotettu, samassa potentiaalissa niinku sähvöhenkilöt sanoo, hellan rungon kanssa:oldtimer:

Luulis että vesikatto olis toteutuslistalla nyt päällimmäisenä.
Ja jos ois halunna erehdyttää katsojaa luulemaan hirrestä tehdyksi, ois vuorauslaudat laitellu vähän eri viisiin.
Tosta kun menee huomauttaan niin vastaus on kumminkin että ei väliä vaikka kastuu, on homesuojattua aluskatetta :facepalm:

Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.

Luo käyttäjätili

Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.

Kirjaudu sisään

Oletko jo Konekansan jäsen? Kirjaudu sisään tästä.

Takaisin