Valmet 604 vm 1985

Niistä olisi varmaan paljon apua. Olen yrittänyt netistä löytää pumpusta ja hydrauliikkajärjestelmästä kuvia mutta turhaan.

Niistä olisi varmaan paljon apua. Olen yrittänyt netistä löytää pumpusta ja hydrauliikkajärjestelmästä kuvia mutta turhaan.

Kato ny ensin jotta öljyä on mittalasiin asti (työntövarren korvakon vieressä).Öljyn vähyys tuntuu ensiksi juuri ohjauksessa.
Toimiiko nostolaite?

Kato ny ensin jotta öljyä on mittalasiin asti (työntövarren korvakon vieressä).Öljyn vähyys tuntuu ensiksi juuri ohjauksessa.
Toimiiko nostolaite?

Olen tarkastanut öljyn ja se on mittalasin yläreunaan, eli ei vika pitäisi olla siinäkään. Nostolaite toimii normaalisti ainakin perälevyn nostaa kuten normaalistikkin.

Tässä pumpun kuva

hydraulipumppu valmet 604.webp

Kokeile irrotaa letku sylinteriltä ja kokeilla tuleeko painetta.

Kiitos pumpun kuvasta. Pitää huomenna kokeilla letkun irroitusta jos ehtii eikä sada kaatamalla kun valmetti sattuu olemaan nyt pihalla:) Samaa tuossa aikaisemmin ajattelin ja mietin että jos laittaisi vaikka painemittarin sylinteriin tulevaan liittimeen niin näkisi paineen tai painettomuuden. Öljyn tarkastus-silmä on ylhäällä ja öljyn imuputki alhaalla. Kuvittelisi että öljyn pitäisi olla todella vähissä ennen kuin vaikuttaa ohjaukseen. Luulisi vaikuttavan nostolaitteen toimintaan aikaisemmin. Täältä olen kylläkin lukenut että todellisuus on aivan toisin päin.

Pitkästä aikaa olen taas kirjootushommissa täällä sivuilla:peuk: Jos ei kiukuttele valmetti niin sitten tietsikka tai yhteys. Joskus tietty kaikki samaan aikaan. Saamattomuudella ei ole asian kanssa mitään tekemistä. Kyllä taas olen ihmetellyt sitä valmetin ohjausta pääsemättä mihinkään järkevään selvyyteen viasta. Valmetti makoili nätisti pitkään kauniissa syksymaisemissa enkä tehnyt ohjauksen korjaamisen hyväksi mitään koska en tiennyt mitä olisin tehnyt. Kolmisenviikkoa siinä levättyään (minä ja valmet) käynnistin pelin ja lähdin talkoolla tietä lanaamaan. Ajattelin että kyllä sen sieltä sitten jollain pois saa jos ohjaus taas jumittaa. Eipä mitään. Olen nyt jo useampaan kertaan ollut talkoohommissa tietä lanaamassa eikä ole ohjaus kertaakaan jumittanut. Ollu aina kuivat talkoot, pöly lentänyt eikä mitään juotavaa. Ei edes talkoiden loputtua:mad:Voisiko olla ihme tapahtunut ja valmetti korjaantunut ihan itekseen???
En oikein osaa uskoa, vaan edelleen epäilen jotain roskaa jossain välissä. Onko jollain joskus valmetissa ohjaus jumittunut ja myöhemmin alkanut taas toimia ilman mitään korjausta???
Pitäisi lähteä ajelemaan virallisille teille ja vähän jännittää toi ohjaus jos se yhtäkkiä jää jumiin kun on kaasu pohjassa ja vauhtia ehkä jopa 30 kilsaa tunnissa (alamäessä).

On mahdollista että jotain jumia ollut jossain venttiilissä, ja nyt kun likimain nollan lämpötilassa pistit tulille, niin jäykät öljyt on ajaneetkin jumin aiheuttajan sieltä pois.....

Nyt olen valmetilla taas tahkonnu perälevyllä tieyhdistyksen tietä useana päivänä viimeisten kolmen viikon aikana. Eikä ole ohjaus kertaakaan mennyt jumiin. Kyllä se on vaan uskottava että aika parantaa. Vielläkin jänskättää että nalkkaako se kiinni heti kun lähtee kotipihaa kauemmaksi?? :epätieto: Olisi helpompaa kun olisi löytynyt jokin selvä vika mistä johtui ohjauksen aikaisempi jämähtäminen paikalleen ja sen olisi korjannut. Mutta kun ei ole mitään vikaa löytynyt:tuplahäh:

Taas on Valmetin kanssa pikkasen onkelmia. Ei meinannut vanhalla akulla jaksaa pyörittää konetta käymään niimpä menin ja ostin uuden akun. Intoa puhkuen vaihdoin akun että saan Valmetin taas liikkeelle. Vika ei tietenkään korjaantunut. Vaikka annan 15 A:n laturin olla vuorokauden lataamassa akkua niin vaivoin jaksaa pyörittää moottorin kerran ympäri ja toppaa siihen. Saman pystyy kokeilemaan alle 10 kertaa eikä kone tietenkään käynnisty. Joku neuvoi ettei maajohto yhdistä kunnolla. Irroitin maajohdon päät ja putsasin ne kunnolla (en päävirtakytkimestä). Vika ei tietenkään korjaantunut :sad: Voisikohan vika olla halvassa pääkytkimessä? Jospa se ei yhdistä kunnolla? Itse rupesin myös epäilemään voisiko startista mennä plussa maihin eikä voima riitä enää pyörittämiseen. Olisiko kellään hyviä vinkkejä??

Ohita/poista se päävirtakatkaisija niin saa selvyyden sen mahdollisesta viallisuudesta ennen isompaa remppaa.
(jos viallinen niin sitte uusi parempi tilalle ettei valtu pala)

Olen venehommissa aikaisemminkin törmännyt siihen ettei päävirtakytkin kunnolla yhdistä. Esitteessä on luvattu että pitäisi mahottomasti muka amppeereita kestää mutta ei vaan yhdistä. Hitto kun en älynnyt koittaa lämpenikö päävirtakytki kun se on metallirunkoinen. Ainakin avaimen kohdalta on rautaa. Pitää saada Valmetti käymään ja kuntoon viellä kun on luvattu noita nollakelejä. Kovalla pakkasella ja piha täynnä lunta en haluaisi ryhtyä etsimään vikaa kun Valmetti on lumen alla ja pitäisi alkaa auraamaan:lunta:

604sen kohdalla eräs tutun tapaus... Kaverille sattui.... Kone oli seissy syksyn ulkona, ilman röörin hattua, ja oli sadellut vettäkin, kohtuullisesti...
Ei pöyrinyt kuin hiukan.... oli piipusta menny vettä mukiin, 50 x enemmän kuin laki sallii......
Suuttimien irrotus kannesta ja pyöritystä jonkin tovin jotta vesi lenteli suuttimien rei-istä ulos... sitten kasaan ja varovasti pikkuhiljaa käyntiin, öljynvaihdonkin tietty tuo juttu teetti koneeseen, kun sitä ehkä oli alakertaan asti kenties kanssa valunut.....

Mutta tuossa tuskin se on ongelma, kun kuukausi sitten ainakin on ajettu koneella, 7.1. lähetetyn viestin mukaan....

Kyllähän tuo voi starttikin olla. Väljät helat ni pääsee ankkuri ottamaan kenttään kiinni. Ei tarvi kovin kauan raapia et tulee roskistavaraa.

Tai jos luukaksen hiilistä yksikin on ruostejumissa pidikkeisiinsä.... Silloin hävii tehot herätemoottorista, ja kyrvähtäminen on melkoinen riski jo......

Vedin apukäynnistyskaapelin suoraan akulta moottorin runkoon ja laitoin kyllä päävirrankin päälle niin johan pyöritti iloisesti ja lähti käymään:peuk: Nyt on uusi päävirtakytkin ostettuna. Viellä pitää asentaakkin koska ei se tallin pöydällä mitään auta.

Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.

Luo käyttäjätili

Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.

Kirjaudu sisään

Oletko jo Konekansan jäsen? Kirjaudu sisään tästä.

Takaisin