Valmet 565 mk1 vaihdekepin tyven öljyvuoto

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja JohnMajor
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tuumasia putteja saa huonosti suomesta irtona. rovaniemellä saattaa olla ainokainen pulju josta saa jos saa, ajattaa vain sinne. oulustakin todella heikosti ja ilkeevät vielä vittuilla jos menee kysyy tuumasia. Hylly niin sekaisin että sieltä ei löydä jokakaan kerta.
wurtiltä saa kyl (tai ainakin keskusvarastolta on saannu), ainoo että yleensä pitää ostaa koko 10cm kanttiinsa oleva purkki.
 
Entäs nippelit.fi ? Eiks se jokin sellanen ollut....
NippeliTepolla on jotain, mutta ei käsittääkseni normaalia kilopulttitavaraa.

Itse olen hyvässä asemassa, että tuossa lähikaupungissa, Mikkelissä, on Marskin Pultti/KPT Group. Kaikki yleisimmät UNC ja UNF -pultit löytyy hyllytavarana, jotain myös kovana ja kuusiokolona. Ja tilaamalla saa mitä ei löydy.

Uskoisin, että muistakin kuin Mikkelin myymälästää löytyy vastaava valikoima.

 
se vaan tuo tuumapulttihomma on semmosta että mallin kanssa täytyy lompsia myymälään ja sitten etitään mutteria tai toisin päin, että löytyy oikea kierre. tilaaminen likimain mahdottomuus ja yhden pultin hinnaksi tulee melkoinen summa.
 
Kummallinen on Suomi muuallapäin , Joensuussa kyllä on pulttiliike josta saa tiskiltä pyytämällä ihan sanoin kuvaillun tuotteen jos ei halua mennä myyjän mukaan varastoon.
 
se vaan tuo tuumapulttihomma on semmosta että mallin kanssa täytyy lompsia myymälään ja sitten etitään mutteria tai toisin päin, että löytyy oikea kierre. tilaaminen likimain mahdottomuus ja yhden pultin hinnaksi tulee melkoinen summa.
No Kajaanista, Kainuun pultista, on melkolailla kaikki tuumaset löytyny mitä on tarttenu hommata. Tosin ei niitä mahdottoman montaa ole tarvinnu.. ja vaikka yhden myyvät jos enempää ei tartte..
 
NippeliTepolla on jotain, mutta ei käsittääkseni normaalia kilopulttitavaraa.

Itse olen hyvässä asemassa, että tuossa lähikaupungissa, Mikkelissä, on Marskin Pultti/KPT Group. Kaikki yleisimmät UNC ja UNF -pultit löytyy hyllytavarana, jotain myös kovana ja kuusiokolona. Ja tilaamalla saa mitä ei löydy.

Uskoisin, että muistakin kuin Mikkelin myymälästää löytyy vastaava valikoima.

Tää pitääkin tallettaa ”kiintolevylle” korvien väliin jos sattuu joku sielläpäin reissatessaan tarviimaan tietoa :peukku:
 
Täälläpäin oli ruuvilinja missä aikas laaja valikoima tosin asiakaspalvelu oli välillä sitä sorttia että asiakkaat kyrpiinty. Toikin sitten myytiin pois ja Kuinkas ollakkaan hinnat pomppas eikä vissiin tartte tavallisen tallaajan enään vaivautua käymään kun kaveri kertoili ovessa lukevan nykyään tukkumyynti.
Ehkä sekin kertoo jotain että entisen työpaikan pomo ennemmin odotti päivän että wurttilta tuli laatikollinen tarvittavia pultteja ennemmin kuin meni tohon paikkaan.
 
Tää pitääkin tallettaa ”kiintolevylle” korvien väliin jos sattuu joku sielläpäin reissatessaan tarviimaan tietoa :peukku:
Ja vaikka ilmoittaa olevan tukkuliike, niin yksityisillekin myyvät vaikka yhden mutterin, kunhan maksaa kortilla. Käteistä rahaa eivät enää käsittele.
 
Pietarsaaressa on ainakin kolme erillistä liikettä mistä nyt normi tuumaiset ruuvit ja pultit ja mutterit löytyy hyllystä.
Ei toki nyt joka 5mm välein olevin pituuksin varmaankaan. Mutta peruspultit löytyy kuitenkin.
 
No Kajaanista, Kainuun pultista, on melkolailla kaikki tuumaset löytyny mitä on tarttenu hommata. Tosin ei niitä mahdottoman montaa ole tarvinnu.. ja vaikka yhden myyvät jos enempää ei tartte..

Vähän oli nihkeätä kun kolme pulttia olis tarvittu erikoisemmalla nousulla ja 500kpl oli toimittajan myyntierä :virne: Ja kun kappalehintaa olis tullut heillekin pari euroa/kpl niin todettiin yhteistuumin että vanhat on sittenkin ihan hyvät.
 
^Muutamia tuumaisia sieltä löytyy ja mutterit niihin, taitaa olla n10 erisorttista tuumaista pulttia ja mutteria.
 
Ne on sitten sattunu nuihin yleisempiin ne mitä on hommata tarvinnu.. onneksi pääsääntöisesti millisillä pärjää ja kaikki erikoisemmat mitä eteen tullu ni ne on sit sorvautunu aken verstaalla..
 
Tullin pultista esimerkiksi jos kysyy laippakantapultteja niin 8.8 on ainut mitä löytyy... Monestikin olisin ostellu 12.9 kovuutta.
 
Öljystä asiaa. Käsittääkseni näihin valmetteihin olis GL4 sopivampi. Ainakin kun omaan viissataseen laitoin uudet öölit niin toiminta parani ja luokitus muuttui GL5-->GL4. Mobilia oli molemmat ja toki ne vanhat oli jo liki 10 vuotiaat, mutta muistikuva että kokolailla samanlaista on vaihteiden kytkeytyminen ollu.
 
Öljystä asiaa. Käsittääkseni näihin valmetteihin olis GL4 sopivampi. Ainakin kun omaan viissataseen laitoin uudet öölit niin toiminta parani ja luokitus muuttui GL5-->GL4. Mobilia oli molemmat ja toki ne vanhat oli jo liki 10 vuotiaat, mutta muistikuva että kokolailla samanlaista on vaihteiden kytkeytyminen ollu.
GL5 on pääasiassa peräöljy ja GL4 vaihteistoöljy. Etenkin vanhemmissa oli hyvinkin tarkkaa, ettei GL5 ollut vaihteistossa. Lisäsineet saattoi jopa syövyttää punametallisia osia. Uusissa koneissa nämäkin on muuttuneet ja on tullut synteettisiä GL4/5 öljyjä, mutta olen huomannut, ettei ne toimi vanhoissa niin hyvin kuin ihan ehta mineraaliöljy GL4.
 
GL5 monesti liian liukasta synkroneille.
Ja se lisäaine jotenkin "imeytyy" synkroihin. Kun vsihtaa GL4 tilalle, ei välttämättä heti muutu paremmaksi. Vaatii aikansa.

Sitten huonosynkroislla voi kokeilla automaattiöljyäkin. Ainakin 508/609 Mersuun oli ihan valmistajan siunaus synkronoinnin parantamiseen. Samoin vanhoissa takaveto Toyotissa oikein imaisi vaihteet päälle ATF:lla ja ainakin Mazdassa oli myös.
 

Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.

Luo käyttäjätili

Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.

Kirjaudu sisään

Oletko jo Konekansan jäsen? Kirjaudu sisään tästä.

Takaisin
Ylös