Valmet 502 onko kukaan saanut..Vauhtipyörää pois katkaisematta traktoria.

Juu, kytkimen saa tehtyä, mut vauhtiksen irroitus vaatii katkaisuhoidon.
Esim tuon mein 903 vallun olen pariinkin kertaan pistänyt katki kolmes vartissa....

604 Valmettiin vaihdoin kampiakselin stefan kytkinremontin yhteydessä. Vauhtipyörän sai irti ja mahtui sen verran siirtymään, että sai välistä stefan vaihdettua. Helppoa se ei ollut, mutta onnistui. Muistaakseni vauhtipyörän pultin reiän kautta sai porattua stefaan pari reikää, joihin kiersin pitkät ruuvit, joilla sai vanhan stefan vedettyä irti. Kannattaa stefaa ensin vähän tuurnaa apuna käyttäen naputella sisäänpäin, niin irtoaa helpommin. Uuden stefan paikalleen naputtelu piti myös noiden vauhtipyörän reikien kautta tehdä.

604 Valmettiin vaihdoin kampiakselin stefan kytkinremontin yhteydessä. Vauhtipyörän sai irti ja mahtui sen verran siirtymään, että sai välistä stefan vaihdettua. Helppoa se ei ollut, mutta onnistui. Muistaakseni vauhtipyörän pultin reiän kautta sai porattua stefaan pari reikää, joihin kiersin pitkät ruuvit, joilla sai vanhan stefan vedettyä irti. Kannattaa stefaa ensin vähän tuurnaa apuna käyttäen naputella sisäänpäin, niin irtoaa helpommin. Uuden stefan paikalleen naputtelu piti myös noiden vauhtipyörän reikien kautta tehdä.
Kuulostaa hiukan samalta kuin tehtäisiin hammashoitoa alateitse.

Juu, kytkimen saa tehtyä, mut vauhtiksen irroitus vaatii katkaisuhoidon.
Esim tuon mein 903 vallun olen pariinkin kertaan pistänyt katki kolmes vartissa....
Vauhtipyörän saa 502:sta irti traktoria katkaisematta. Moottorinkin saa vaihdettua katkaisematta, sen olen itse tehnyt aika kauan sitten. Se on sitten kokonaan toinen asia, kumpi tapa on nopeampi vauhtipyörän irrotusta varten.

Juu, 502 katkeaa kans nopeasti kun keula ilmassa kiskottaa tukkikuormaa ojan yli ja kun veto löysää niin tankin alle pikkuisen maavaraa korkeampi kanto osuu... Appiukko on joskus aikoinaan urakoinut pikkukakkosella ja tästä kertoili. Vanha tankki on vissiin vieläkin kukkapenkkinä perikunnan pihamaalla.

Kiitos vinkeistä Itellä kin kävi mielessä välistä sohlaaminen. Kelloa turha tuijotella näissä hommissa .....PÄIVIÄ TÄSSÄ MENEE. Mut allakassa onneks vielä käyttämättä.

Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.

Luo käyttäjätili

Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.

Kirjaudu sisään

Oletko jo Konekansan jäsen? Kirjaudu sisään tästä.

Takaisin