Turva-/työjalkinejorinaa

Mää puhuinkin UuWeen kengästä, suokulkijoiden lumikenkäkokoluokat on erikseen....:D

20201130_141559.webp

On tullut jonkin verran talvella jotosta tallattua, liukkaalla jäällä ja umpihangessa. Mielestäni paras talvi sklobo on tälläinen, jota Canada tai Caribu bootsiksi kutsutaan
6B803CEC-ED9D-49C7-8436-DEDF7F088F11.webp

Nahka kengät kumiterillä ja huopikkaalla, vielä kun olisi myynnissä niitä alkuperäisiä karkealla luonnonkumipohjilla niin parempaa omien polkujensa tallaajan talvikenkää ei löydy.

Vuos sitte heinäkuussa oltiin kreetalla ja sit yks ilta käytiin xaniassa. Siellä torikujalla sitte yhteen nahkakenkäkauppaan pykästiin sisälle ja kenklaaveja meni muu seurue sovittelemmaan.
Minä sitte lontoon kielellä kysymään että löytyykö aikuisten kokoja kengistä?
Myyjä vakuutteli kovin ja hilas minut sinne hyllyn väliin ja kysäs minkä kokonen on herran jalka? Siihen vastasin että 50 on kalossin koko!
Siinä vaiheessa myyjä alko nauramaan ja sano että löytyy heillä yks kenkä, mutta sille ei löydy paria.
Vitriinin päällä oli semmonen metriä pitkä nahkasandaali jota osoitteli ja räkätys vaan jatku. :D

Mua on tosiaan kenkäkaupasta opastettu urheiluliikkeen kanoottiosastolle vaikka popo on vaan siro neljäseiska, kaveria on stavngerissa viety käsipuolesta innunan vieroon ja naytetty, et vuonon toisella rannalla on telakk joka tekee pienveneitä, kun kyseli pikkukenkää neljäysi....

Neliseiskaan loppuu yleensä koot kaikissa. :( Sitte joku vinosilimän tekele vaikka on 47 niin oikee koko on pari pykälää pienempi.
Aikanaan pienenä tyttönä aloin käyttämään eka luokalla äitmuorin 42 lenkkareita ja kakkosella siirryin isän 47.hin. Vähä niitä keljutti ku kaikista tennareista oli käret kappaleina ku potkupalloo pelattiin. :D
Yläasteella ei tarvinnu enää käyttää vanhempien kenkiä ku ei ne enää menny koipeen.

On tullut jonkin verran talvella jotosta tallattua, liukkaalla jäällä ja umpihangessa. Mielestäni paras talvi sklobo on tälläinen, jota Canada tai Caribu bootsiksi kutsutaan
Näytä liitetiedosto 68559
Nahka kengät kumiterillä ja huopikkaalla, vielä kun olisi myynnissä niitä alkuperäisiä karkealla luonnonkumipohjilla niin parempaa omien polkujensa tallaajan talvikenkää ei löydy.
Sorelit on itellä ja kyllä samaa mieltä

Otettu testi käyttöön, ovat
k1.webp
k2.webp
Michelin pohjilla, pitäisi kuulemma olla kuin kitkarenkaat?

Sitähän tuolla talvipidolla tarkoitetaan että kumiseos säilyttää joustavuutensa kylmässä.
Mielenkiintoista nähdä osoittautuuko erilaiseksi Jalaksen ja Sievin pohjiin verrattuna.
Jalaksen talvityökenkiä käytän vuoden ympäri ja sen yhden talven pito on aina hyvä, kun syksyllä ostan uusia.
Mulla ei ole ongelmaa kun metsässä kenkiä kuluu kesäaikana niin paljon, mutta niillä kun haluaisi useamman talven käyttää niin se kumille ominainen tahmeus haihtuu pois ja pito häipyy.

Sitähän tuolla talvipidolla tarkoitetaan että kumiseos säilyttää joustavuutensa kylmässä.
Mielenkiintoista nähdä osoittautuuko erilaiseksi Jalaksen ja Sievin pohjiin verrattuna.
Jalaksen talvityökenkiä käytän vuoden ympäri ja sen yhden talven pito on aina hyvä, kun syksyllä ostan uusia.
Mulla ei ole ongelmaa kun metsässä kenkiä kuluu kesäaikana niin paljon, mutta niillä kun haluaisi useamman talven käyttää niin se kumille ominainen tahmeus haihtuu pois ja pito häipyy.
Sievin uuden mallin lamelloitu pohja ei ole muuttunut liukkaaksi ja pitää hyvin, kun on lamellia. Onko nuo nahkasaappaat nyt 3 tai 4 vuotta vanhat. Samaa pohjaa on muissakin kengissä. Haittapuolena on, että keräävät kiviä kuviointiin.

Nämä michelinit on wyrthin tekeleitä, talsin itse ensin moisilla sklopoilla ennen kuin teen suuremman erän ostopäätöksen. Hintakin on viellä?

Kengän pohjia ei kovin moni kenkätehdas valmista itse.
Ejendals on yksi iso pohjien toimittaja, niitä on Jalaksen kengissäkin näkynyt.

Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.

Luo käyttäjätili

Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.

Kirjaudu sisään

Oletko jo Konekansan jäsen? Kirjaudu sisään tästä.

Takaisin