TÄRKEÄÄ AJANKOHTAISTA Tukea Ukrainaan - mitä kautta ja miten?

Mikä minä oon arvostelemaan lahjahevosen hampaita, mutta oisko rakoarina ja tuhkaluukku ollut mukava noissa? Taitaa vaan halpuutus olla este.

Mikä minä oon arvostelemaan lahjahevosen hampaita, mutta oisko rakoarina ja tuhkaluukku ollut mukava noissa? Taitaa vaan halpuutus olla este.
Ja kenties hyöty on pienempi kuin lisääntyneen painon aiheuttama haitta. Eihän noita ole kotimaisessaakaan telttakaminassa, ainakaan niissä mitä itse olen päässyt käyttämään.

Ja kenties hyöty on pienempi kuin lisääntyneen painon aiheuttama haitta. Eihän noita ole kotimaisessaakaan telttakaminassa, ainakaan niissä mitä itse olen päässyt käyttämään.
Jotenkin tuossa LUT-infossa vaan särähti:

"Meillä taas on kaikki tarvittava osaaminen ja maailmanluokan laitteet, joilla voimme valmistaa tulisijoja", kertoo manager Juha Varis. LUT-yliopiston konetekniikan laitoksen professori"

Olis toisenkin vartin voinut käyttää suunnitteluun. Vaikka siten, että kaminat olisivat pinottavissa tilaasäästävästi päällekäin. Se ei olis ainakaan lisännyt tuotantokustannuksia. Ihan pienellä muutoksella toteutettavissa.

Elä ny, jos tuo savupiipun alku on irtokappale joka kuskataan tuolla uunin sisällä, ja jalkojen "tassut" ovat irtolipare niinkuin saunankiukaissakin on. Silloin menevät päälekkäin.

Proffa vastasi. Tässä ote viestistä:

"Kuvista olen saanut seuraavaa tietoa:

Olemme laatineet kamiinan piirustukset ja tänään on tarkoitus koeponnistaa niiden käyttökelpoisuus, kun ensimmäisen kamiinan valmistus aloitetaan. Vielä ei siis kannata piirustuksia jakaa, mikäli niihin tulee joitain valmistusteknisiä säätöjä."

Proffa vastasi. Tässä ote viestistä:

"Kuvista olen saanut seuraavaa tietoa:

Olemme laatineet kamiinan piirustukset ja tänään on tarkoitus koeponnistaa niiden käyttökelpoisuus, kun ensimmäisen kamiinan valmistus aloitetaan. Vielä ei siis kannata piirustuksia jakaa, mikäli niihin tulee joitain valmistusteknisiä säätöjä."
Joopa. Oliko uutisen julkaisu 25.11 ja tekstissä luki:
"The planning of the project and the 3D modeling of the fireplace started already this week, and the first fireplace will probably be completed on Monday of next week."
Hiukan akateeminen ainakin tuo aikataulu. :)
Täytyypi seurailla mitä tuosta syntyy. Ihan hyvä haaste jos nollasta liikkeelle ja viikon päästä pitäisi olla valmis (testattu?j tuote.

Saamassani vastauksessa oli havaittavissa lievää hengästymistä. Yhteydenottoja asian tiimoilta oli kuulemma niin paljon, että ”ette ehkä usko”. :D

Minä en ole ammattilainen, mutta tuntuu siltä, että ois voinut olla joku kokeneempi suunnittelija ja valmistustekniikan osaaja tutorina tässä hommassa. Olis voinut yksinkertaistaa rakennetta.

Toki kokemusta kaikki.

Kivikoreista laitoin eilen meiliä valmistajalle. Olivat huomanneet jo mahdollisen sota-ajan käytön.
Verkon sisäpuolelle jokin kangas ja hiekkatäyttöisenä.

Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.

Luo käyttäjätili

Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.

Kirjaudu sisään

Oletko jo Konekansan jäsen? Kirjaudu sisään tästä.

Takaisin