Trafin sähköiset palvelut, tunnistautuminen, henkilökortti, passi, byrokratia ja saakeli

Ei Trafin mutta toisen viranomaisen tunnistautumisesta... Olen tänään urakoinut Maanmittauslaitoksen sivuilla naapurin kanssa tehtävän määräalakaupan kauppakirjaa.
Niin riippumatta käyttäjän aktiivisuudesta se heittää tunnin välein pihalle ja vaatii uutta vahvaa tunnistautumista hävittäen kaiken edellisen tallennuksen jälkeen kirjoitetun.
Kuka jee...ris...per tuonkin on mahtanut speksata.

Tarttis kans hlökortti hommata... Passia ei Koskuen rajalla kysellä.
Kyllä passi on hyvä olla koko ajan olemassa. Tuosta Putilovista kun ei tiedä, milloin pitää hyvin lyhyellä varoitusajalla alkaa uutta kotia lännen suunnasta etsimään, niin saattaa voimassaoleva passi helpottaa monia käytännön asioita.

Kyllä passi on hyvä olla koko ajan olemassa. Tuosta Putilovista kun ei tiedä, milloin pitää hyvin lyhyellä varoitusajalla alkaa uutta kotia lännen suunnasta etsimään, niin saattaa voimassaoleva passi helpottaa monia käytännön asioita.
Eikös eurooppaan integroidu kaikista paraiten ku ei oo minkäänlaista henkilöpaperia, nimenkin muistaa kuinka muistaa syntymäajasta puhumattakaan....pakolaisstatushan on paras, eikä mikään passillinen turisti....

Eikös eurooppaan integroidu kaikista paraiten ku ei oo minkäänlaista henkilöpaperia, nimenkin muistaa kuinka muistaa syntymäajasta puhumattakaan....pakolaisstatushan on paras, eikä mikään passillinen turisti....
Pitäähän se passi olla, jotta sen voi hukata Itämeren aaltoihin. Tai Atlantin.

Minulla ei ole yhtään voimassa olevaa henkkaria. Passi vanhentunut ja ajokortin vei lääkäri. Ja uusien hakeminen vaatisi allekirjoituksen, mikä ei halvaantuneelta käy. Vahva sähköinen toimii muuten mutta äänestämään en pysty.

Minulla ei ole yhtään voimassa olevaa henkkaria. Passi vanhentunut ja ajokortin vei lääkäri. Ja uusien hakeminen vaatisi allekirjoituksen, mikä ei halvaantuneelta käy. Vahva sähköinen toimii muuten mutta äänestämään en pysty.
Vammautuneen syrjintää. Sanoisin.

Ja onhan se kiva kun tummamies Turkista tulee meille ilman mitään papereita niin heti alkaa saamaan kaikenmoista hiemanko tyhmiä ollaan kun tuommoseen alistutaan?
Siksipä en ole mitään turhia lippulappuja koskaan ostellu enkä osta ennenkun pakko ja nyt se sitten on,mutta ihmettelen vaan noita paperittomien kuljeskeluja? ja kukapa se todistaa e ttä se henkilökään on edes hän joka maassa on? aivan samanlaisia karvanaamoja kun ovat heh!

Viimeksi kun papruja uusin, niin tuli vähän kiirus saada ees joku, joten tilasin samalla lomakkeella molemmat. Passi + hlökortti oli yhteistilauksessa tarjouksessa. Oisko ollut niin, että hölökortti tuli keskiviikkona ja passi torstaina, lähtö oli perjantaina.

Hölökortti on pelastanut nyt jo kerran. Lähdin röihommien perässä Lontooseen, niin puolimatkassa Keimolan kohdalla tuli mieleen että passi ois voinut olla kiva. Aikaa nyt ei rutkasti ollut ja taksi kun oli alla niin jäi u-käännökset tekemättä (eihän me nyt oltu moottoritiellä kohti Turkua). Helsinkivantaalla britit lentää non-schengenissä, joten passintarkastus pitää käydä läpi.

Lisäksi tuo oma nykyinen ajokortti alkaa olemaan aika hapero. Uusimistakaan ei uskalla kun tulee määräaikainen kortti. Henkilökortissa kun on voimaa se 5 vuotta niin mieluummin sitä kantaa mukana ja arkistoi ajokorttia paremmin.

Henkilökortista jos jotain haluaa sanoa, niin kypsyttää aika pahasti tämä nykyinen pleksi- ja koskettelemattomuusmaailma. Viivakoodi kun on pärstän takapuolella, niin sitä korttia pitää pyöritellä siinä postin tiskillä ja koskaan ei ole kenellekään hyvä. Käännätkös niin tai näin niin aina on väärinpäin.

Mulla on ajokorttina se eka muoviläpyskä eli se iso, ja tuhannen päreinä ja koottu kontaktimuovien väliin palaset, pelottaa että hlökorttia hankittaessa määräävätten ajokortin uusittavaksi määräaikaiseksi, siksi venytellyt hlökortin hankintaa..

Mulla on ajokorttina se eka muoviläpyskä eli se iso, ja tuhannen päreinä ja koottu kontaktimuovien väliin palaset, pelottaa että hlökorttia hankittaessa määräävätten ajokortin uusittavaksi määräaikaiseksi, siksi venytellyt hlökortin hankintaa..

Hae passilla se hölökortti?

Kyllä se sitä onnistuu,itekkin pitää lähtee kokeilee hommaa ja haastattelun kautta kaiken mahdollisen paperien kanssa mitä kansioissa on, muutkin on saman tehny

Viivakoodi kun on pärstän takapuolella, niin sitä korttia pitää pyöritellä siinä postin tiskillä ja koskaan ei ole kenellekään hyvä. Käännätkös niin tai näin niin aina on väärinpäin.
Tämä on tullut havaittua jo aika monesti.

Mulla se ny vielä jotenki pysyy kasassa ku vaan ei tarvis yrittääkkään kaivaa sitä lompakon suojista pois:oops:. Sen verran on viivakoodin kohalta palasta pois että postissa joutuu aina sanomaan että ei se piippaa:rolleyes:

Kävi joku onnenkantamoinen aikoinaan ja vaihtui juuri oikealla hetkellä se hauras muoviläpyskä tuohon luottokorttimalliin, jossa on täydet voimassaolot.

Screenshot_20201116_121809.webp

Mulla tais mennä nii että pahvikortti oli hien, lian , rypistymisten ja pesukobeessakäyntien jälkeen sellainen että siitä ei saanu enään selvää, eli ei kelpuutettu jossain henkkariksi. Sitte tuli toi "tabloidkoon" muovikortti, joka ny oli ihan suhtkohtehjä kun sai sitte sen pikku eemelin, jolloin mulla vaihtu tohon luottokorttikokoon......

Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.

Luo käyttäjätili

Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.

Kirjaudu sisään

Oletko jo Konekansan jäsen? Kirjaudu sisään tästä.

Takaisin