TIETOTEKNISET ONGELMAT

Niin...mä en oo tähän mennessä ihan hirveesti luottanut tekoälyn vastauksiin vaan tarkistan ne kyllä aina jos mahdollista.
Näytöistä yms. saa helpostikin speksit esim. valmistajalta tai tuotetta myyvästä verkkokaupasta...

Niin...mä en oo tähän mennessä ihan hirveesti luottanut tekoälyn vastauksiin vaan tarkistan ne kyllä aina jos mahdollista.
Näytöistä yms. saa helpostikin speksit esim. valmistajalta tai tuotetta myyvästä verkkokaupasta...
Tekoälyltä saa vastauksen murto-osassa siitä ajasta mikä menee tietojen etsimiseen itse. Mutta tämä tapaukseni on taas hyvä esimerkki kuinka tekoälyn vastaukset voi olla mitäsattuu ja ei ole omallakaan kohdalla ensimmäinen kerta kun törmään tähän. Tässäkin tapauksessa tekoäly antoi heti oikean vastauksen kun sitä ohjasi oikeaan suuntaan.

Minä käytän tekoälyä joka päivä asioiden etsintään. Kyllä se välillä ohjaa harhaan, mutta kysyn aina lähteen, mistä se on tiedon poiminut. Helppo tarkistaa asioiden paikkansapitävyys. Joskus se tekoäly saattaa lähteenä käyttää jopa Konekansaa, jolloin tiedän, että ollaan varmalla pohjalla. :)

Parina päivänä olen käynyt läpi melkoisen määrän miljoonalaatikkokomponentteja transistoritesterin ja chatgpt:n kanssa. Mainio apulainen. Löytyi selitys nelijalkaiseen transistoriinkin.

vähä on haasteita langattomassa verkossa, jännä ku tuntuu että toiminta ei oo mitenkää loogista. Välillä pingi kulkee kiltisti välillä ei ja tällöin palomuurin logissa ei näy kun menevä pingi, ts joku syö matkalla paluu paketin. Ja välillä http kulkee ja välillä ei, vihtu ku tietäis missä vika. Onneks ei tarvii yksinään ihmetellä, pari osaavaa töikaveria mukana tässä suossa ja kohtuullista tukea saa kans valmistajalta.

Tuo tekoäly on hyvä apu esimerkiksi windowsin vikalogien tulkintaan ne kun on maallikolle hepreaa ja AI tulkkaa ne alta aikayksikön.
Tuohon langattoman verkon tiedon kulkuun voisi kokeilla trace route tms softaa jolla jäljitetään liikennettä yksityiskohtaisemmin ja sillä saattaisi näkyä missä homma pysähtyy.

Mikä olis helppo, yksinkertainen ja ilmainen ohjelma videoiden muokkaukseen ja yhdistämiseen?

Itse olen käyttänyt OpenShot videoeditoria ja siinä on liimaa/leikkaa toiminnot kohtuu yksinkertaisia ja käyttöliittymä suht ok.

Tuo tekoäly on hyvä apu esimerkiksi windowsin vikalogien tulkintaan ne kun on maallikolle hepreaa ja AI tulkkaa ne alta aikayksikön.
Tuohon langattoman verkon tiedon kulkuun voisi kokeilla trace route tms softaa jolla jäljitetään liikennettä yksityiskohtaisemmin ja sillä saattaisi näkyä missä homma pysähtyy.
on käytetty, johki useista verkkolaitteista se hukkuu mut itellä ei oo näkyvyyttä että mihin :(
Joku siellä on viturallaa mut tietäis että mikä.

Lueskelin että Gemini tekoäly tulee Googlemapsiin. Se kaiketi on jo käytössä osin USA:ssa.
Näin kun yksin ajelen, niin AndroidAuto vain päälle ja puheohjauksella voin koko matkan höpistä tekoälyn kanssa. Menee matka rattoisasti, kun kommentoimme liikenteestä ja ympärillä olevasta infrasta. Voihan sitä jutella säästä ja saunan lämmittämisestäkin.
Veikkaan, että se alkaa olla vuoden sisällä Suomessakin käytössä.

Rouvan puhelimen kamerassa on joku tekoäly mikä estää kunnollisten kuvien ottamisen. Muokkaa itsekseen valotusta, värejä ja zoomausta aivan kummallisen epäluonnolliseksi. Mistään ei ole löytänyt, että sen saisi pois päältä.

Ihmisillä on tapana ottaa enemmän tai vähemmän paskoja otoksia kuusta. Puhelinvalmistajat ovat huomanneet tämän ja joissakin puhelimissa onkin nykyään sisäänrakennettu kuu. Vaikka yrittäisi ottaa kehnon kuvan, niin siitä tulee epäilyttävän mega-upea.

Ihmisillä on tapana ottaa enemmän tai vähemmän paskoja otoksia kuusta. Puhelinvalmistajat ovat huomanneet tämän ja joissakin puhelimissa onkin nykyään sisäänrakennettu kuu. Vaikka yrittäisi ottaa kehnon kuvan, niin siitä tulee epäilyttävän mega-upea.
Samsungilla kuulemma ilmestyy kraatereita jopa katulampun valoon kun zoomaa siihen kaukaa.

Rouvan puhelimen kamerassa on joku tekoäly mikä estää kunnollisten kuvien ottamisen. Muokkaa itsekseen valotusta, värejä ja zoomausta aivan kummallisen epäluonnolliseksi. Mistään ei ole löytänyt, että sen saisi pois päältä.
Pro- tai ammattilaistila on ollu yleensä sellainen missä kaikki saa säätää itse.

Mikä olis helppo, yksinkertainen ja ilmainen ohjelma videoiden muokkaukseen ja yhdistämiseen?
Kuulemma davinci resolve on paras ilmainen mutta ei helppo ja yksinkertainen. Ite oon luurilla käyttäny jotain youcuttia joka on helppo ja yksinkertainen, kylläkin maksaa täysversiona jonkun alle kympin vuodessa, minusta se on jo aivan sama asia kuin ilmainen jos paketti kahvia menee kehittäjälle vuoteen

Potentiaalinen seuraava mitä kokeilen on Youtube create. En tiiä saako sillä paikallisia editoitua vai vain tuubiin mutta tuubiin kyllä laitan kaikki tuotokset ite niin ei väliä. En jaksa koko ajan juosta uusien ohjelmien perässä ja tuo youcut on pelannu muutaman vuoden.

kysy siltä tekoälliltä 😋

Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.

Luo käyttäjätili

Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.

Kirjaudu sisään

Oletko jo Konekansan jäsen? Kirjaudu sisään tästä.

Takaisin