Teroittaminen | Kirveet, puukot, veitset, höylät, taltat, poranterät, teräketjut, sahat ym.

Kuiviltaan kun työntää reikään niin tekee kipeää, eikä uppoa kunnolla.
Kyllä tuossa molemmilla kerroilla oli öljyä tippakannusta annosteltuna. Joskus harkinnut sellaista pastaa, lähinnä kierteitykseen. Että onko se niin hyvää, että olis syytä hommata?

Kyllä tuossa molemmilla kerroilla oli öljyä tippakannusta annosteltuna. Joskus harkinnut sellaista pastaa, lähinnä kierteitykseen. Että onko se niin hyvää, että olis syytä hommata?
Itse käytän aika usein emulsiota ruuttapullosta annosteltuna. On tietysti vähän sotkemista, mutta jäähdyttää.

Itse käytän aika usein emulsiota ruuttapullosta annosteltuna. On tietysti vähän sotkemista, mutta jäähdyttää.
Mullakin on nyt vanhassa pesuaineruuttapullossa muljua kun alkanu käyttää sitä koneissa. Kyllä parempi käyttää kuin öljy, ei savua ja sotke niin paljon.

On. Hallilla on Rocolia ja itellä Wurthin, kumpikin toimii hyvin mutta tuo Rocol pysyy paremmin tapissa ja poranterissä.

Nykersin tommosen teränpitimen sähötahkoon. Ei tuo varsinainen Tormekki ole mutta ajaa saman asian. Kivi on suht hyvä ja puukoista tuli tapeeks teräviä että saa makkarapaketin auki.

20230924_123823.webp

Mulla on isäukon joskus 70-80-luvulla hankkima Tormek. Pitäis vaan viritellä siihen joku moottori, kun on joku halvin hinnat alkaen malli, missä ei ole moottoria, vaan pitäis sähköporalla pyörittää. Yllätys, että isäukon ostos on taas ollut halvin mitä saa...

Mulla on saman näköinen Kiinan Gern merkkinen sähkö tako smirgeli, mutta tahkon kivi on mielestäni liian karkea. Ja vesikaukalon pitäisi olla moottorin puolella.

Joo kahva on semmoisella, puisella poikkitapilla kiinni terässä.
Kerkesin jo purkamaan laitteen.
Toiseksi ylimmässä vaaleassa kohdassa näkyy tapin paikka.
20241231_120145 – kopio.webp

No jos sattuu isompi tavallista joulukinkku, tuolla sen ehkä saa pienittyä.
No oikeasti koriste ja mun teroitus ja teränkunnostus opettelun aihio.

Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.

Luo käyttäjätili

Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.

Kirjaudu sisään

Oletko jo Konekansan jäsen? Kirjaudu sisään tästä.

Takaisin