Tehomaksu

Viimeksi sähkön toimittajan vaihtamiseen meni alle viisi minuuttia ja komisen vuotta ollut perusmaksuton sähköntoimittaja.

Kyllä jotkut on sairaalloisen pihejä. En minä ainakaan jaksaisi yhtenään olla jotain sopimuksia muuttamassa.
toisaalla valitit että haukuin sua taunoks tms ku koitin viitata että autojen omistajat ei onnettomuuksissa pääse autoistaa ulos ku eivät osaa käyttää laitteitaan. Ja pahoitit tästä mielesi. Mielestäni väjän syyttä kun en sua tossa tarkoittanut, mutta en ole joutanut tatkentamaan viestiäni muiden kiireiden vuoksi, aina ei jouda roikkua täällä...

Kun tämä on vastaus mun lainaukseen, niin tulkitsen että tässä on musta kyse?Onkos sulla ehdotusta mikä olisi vähemmän mielipahaa aiheuttava harrastus? Tämä uusi harrastus saa viedä aikaa vuosittain max 1h mutta pitäisi tuottaa mielihyvää. Mielihyvän määrä tosin ei oo oikein missään suhteessa saavutettuun säästöön. Tolla mun veivaamisella ku saa mun kulutuksella max 200e/vuosi säästöjä... mutta musta tuntuu kivalle kun onnistun löytämään entistä paremman sopimuksen, niin tulee tätä harrastusta jatkettua.

Juu, sähkösoppari on harvinaisen helppo kilpailuttaa. Joku kotivakuutus vaatii hieman enemmän perehtymistä, kun on useampia muuttujia. Vaikka sekään niin mahoton, mutta sen verta vaivaa, että herkästi lykkää sitäkin.

toisaalla valitit että haukuin sua taunoks tms ku koitin viitata että autojen omistajat ei onnettomuuksissa pääse autoistaa ulos ku eivät osaa käyttää laitteitaan. Ja pahoitit tästä mielesi. Mielestäni väjän syyttä kun en sua tossa tarkoittanut, mutta en ole joutanut tatkentamaan viestiäni muiden kiireiden vuoksi, aina ei jouda roikkua täällä...

Kun tämä on vastaus mun lainaukseen, niin tulkitsen että tässä on musta kyse?Onkos sulla ehdotusta mikä olisi vähemmän mielipahaa aiheuttava harrastus? Tämä uusi harrastus saa viedä aikaa vuosittain max 1h mutta pitäisi tuottaa mielihyvää. Mielihyvän määrä tosin ei oo oikein missään suhteessa saavutettuun säästöön. Tolla mun veivaamisella ku saa mun kulutuksella max 200e/vuosi säästöjä... mutta musta tuntuu kivalle kun onnistun löytämään entistä paremman sopimuksen, niin tulee tätä harrastusta jatkettua.
En kyllä tuollaista osannut harrastukseksi ajatella, itse koen kaiken tuollaisen hyvinkin stressaavaksi ja vastenmieliseksi.

Fortum on siitä mukava että laskuttaa siirronkin. Ei ole tullut vaihdettua. Kiva myös että pystyy vertaamaan edellisten vuosien kulutuksiin.

Nyt kun on baseline haussa ja laitteet riehuu vapaasti verkossa, niin 2 x 2kW lattia vahvistettuna 3 x 1kW varaajalla ja hetkittäin päällä olevalla 600W lattialla meni pohjakuorman kanssa hiukan yli. Aika salliva on onneksi tuo 8kW.

Screenshot 2026-02-05 135322.webp

Kaikki sellainen jota meille syötetään säästönä, menee verolle heti kun säästäväisiä on riittävästi loukussa.

Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.

Luo käyttäjätili

Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.

Kirjaudu sisään

Oletko jo Konekansan jäsen? Kirjaudu sisään tästä.

Takaisin