Tiedote Tämä foorumi on melko pitkälti tuulella käypä

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja borg
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Aiemmin datakeskukset tuulettivat hukkalämmöt harakoille. Muun muassa Googlen datakeskus Summassa tuuppaa lämmöt mereen.

Nykyään on yleistymässä hukkalämmön hyödyntäminen lämpöpumpuilla kaukolämmöksi. Kannatettava ratkaisu, paitsi Yandexin tapauksessa homma levisi käsiin, koska putin.
 
Etenkään kesäaikaan ei telkkarit tai muut elekrtisiteettiset koneet juuri ylimääräistä virtaa haukkaa. Töpselit pidän irti seinästä, ettei salamit iske...
 
Joista se salami voi hypätä yli, sille päälle sattuessaan ......
APC Power Company maksaa, mulla laitteet joissa ylilyönnin tapahtyessa on laitevalmistajan takuu 20 000 euroon saakka, En oo tarvinnu ainakaan vielä ja nykysin on jo maakaapelit jotn todennäköisyys tarvitsemiselle pienenee...
Tommosesta kun lyö läpi, tulee jo muutakin tuhoo sitten...
 
On ukkossuojat keskuksessa.
Tarkoitit varmaan että ylijännitesuojat ;) Ukkossuojaus on ihan jotain muuta :)

Mä olen ripotellut halpoja pistorasia ylkkäreitä sillai että kaikilla vaiheilla on yks tai kaks ylkkäriä. Tärkeimmille laitteille mielellään kaksi peräkkäin. Kuten jusape sanoi se ei mikään takuuvarma kapistus ole. Ja kuten V361 sanoi niin silloin kun osuu ja uppoaa niin mikään ei ole suojassa.
Joku ukkossähkömies sanoi ettei maakapeli ole paljonkaan parempi mutta ilmeisesti olis mielellään myynyt keskukseen "viralliset" ylkkärit ;)
 
Ennwwanhaan ukkonen jos sattui osumaan piikkilanka-aitaan niin iski yli veräjän kohalta jos oli sattunut auki jäämään.

No eihän ne entisajan lehmät kovin leveitä veräjiä tarvinneet, soukkia olivat ja kapeemmastakin välistä mahtuivat kulkemaan
 
Vesi lie ok ( kymmeniä vuosia sitten rakennettuja laitoksia ) , tuuli kyseenalainen, samoin aurinko, kun niitä valtiokustanteisesti tuetaan.
Ja tuotanto on sääolojen armoilla......
Joo, pitäisi e h d o t t o m a s t i saada kuntosalisähköä foorumin pyöritykseen...
 
Ennwwanhaan ukkonen jos sattui osumaan piikkilanka-aitaan niin iski yli veräjän kohalta jos oli sattunut auki jäämään.

No eihän ne entisajan lehmät kovin leveitä veräjiä tarvinneet, soukkia olivat ja kapeemmastakin välistä mahtuivat kulkemaan
ennevanhhaa sanovat, että jos vuoksen yli ukkonen tulloo, ni se on kova.
(tai saimaan, laatokan, rajan, immolanjärven, virmutpuron, suurenahon pellon(2ha))
 
ennevanhhaa sanovat, että jos vuoksen yli ukkonen tulloo, ni se on kova.
(tai saimaan, laatokan, rajan, immolanjärven, virmutpuron, suurenahon pellon(2ha))

Imatran siirtolinjan, jotenki seulo oikeet ukkospilvet semmosista poikasista

AGg8.gif
 
ennevanhhaa sanovat, että jos vuoksen yli ukkonen tulloo, ni se on kova.
On ja pätee kaikkien isojen jokien osalta. Yleensä ei myöskään osaa pois jääden päälle pyörimään kunnes laantuu niille sijoille.

Historia osaa kertoa kun Penikoiden yli Kemijoen piti joki ukkosta kolme päivää.
 
Suur-Saimaa ohjaa Kannakselta nousevat ukkoset joko etelärantaa Savitaipaleen-Mäntyharjun suuntaan tai pohjoisrantaa Puumalan-Juvan suuntaan. Harvoin tulee suoraan Saimaan yli.
 

Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.

Luo käyttäjätili

Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.

Kirjaudu sisään

Oletko jo Konekansan jäsen? Kirjaudu sisään tästä.

Takaisin
Ylös