Suomi.fi viestit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kkuula
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

kkuula

Kansalainen
KK Plus ADpack
Otin tuossa taannoin käyttään tämän palvelun ja samalla aktivoin sinne saapuvista viesteistä muistutuksen oman sähköpostiin.
Sitten ongelma sain sain sinne viestin 14.4 mutta ilmoitus omaan sähköpostiin tuli vasta tänään 21.4. Onko tämä normaali toiminnallisuus? Nyt siihen saapuneeseen viestiin olisi pitänyt reagoida noin viikossa ja oli tuuria että ehdin näkemään viestin ajoissa!
Ainakin ajatuksena hyvä palvelu jos vaan sinne tulevista viesteistä tulisi välittömästi ilmoitus omaan sähköpostiin. Siinähän ei ole mitään järkeä että käyt jokapäivä erikseen kirjautumassa palveluun ja katsomassa onko sattunut viestejä tulemaan.

Siinähän ei ole mitään järkeä että käyt jokapäivä erikseen kirjautumassa palveluun ja katsomassa onko sattunut viestejä tulemaan.
Näin tuolla täytyy toimia, Suomen viranomaiset on luoneet taas tyypilliseen tapaan täysin toimimattoman järjestelmän, mikä käytännössä pakotetaan ottamaan käyttöön.

Enpä ole ottanut käyttöön. Koirankin rekisteröinti ruokavirastolle netissä vaatis tuon, niin ei o tullut vielä koiraa
rekisteröityä, mutta lomake jo kuitenkin paperille printattuna, että minä ainakin pysyn paperipostissa, vaikka
rekisteröinti sillä enemmän maksaakin.

Mulla se on ollut käytössä alusta asti, enkä ole huomannut että sähköposti ilmoitus olisi tullut myöhässä.
Olisiko sähköposti heittänyt roskaposteihin ensimmäisen viestin, ja tämä 21.4. tullut oli toinen viesti samasta asiasta?

Mulla se on ollut käytössä alusta asti, enkä ole huomannut että sähköposti ilmoitus olisi tullut myöhässä.
Olisiko sähköposti heittänyt roskaposteihin ensimmäisen viestin, ja tämä 21.4. tullut oli toinen viesti samasta asiasta?
Niitä ilmoituksia tulee vähän liiankin terhakkaasti. Toisaalta hyvä niin.
Jos vaikka teen auton liikenteestä poiston, tai otan käyttöön, niin heti dokumentit on Suomi.fi palvelussa. Jos en viitsi mennä niitä lukemaan, niin pienen ajan päästä tulee uusintailmoitus omaan sähköpostiin.
Hyvä puoli on se, ettäkun kirjaudun Trafin sivuille, niin silloin olen kirjautunut myös Suomi.fi sivustolle. Menenkin yleensä samantien kuittaamaan viestit kummittelemasta.
Tähän asti kaikki ilmoitukset ovat tulleet omaan postiin lähes realiajassa.

Ei ollut roskaposteissa kun katsoin eikä sähköpostin roskakorissakaan. Toivotaan että jatkossa tulee viestien muistutukset viipeettä.
Itse en halua yhtään paperipostia, toivoisin jopa että voisi postin palveluun ilmoittaa kiellon paperipostin jakamisesta muulloin kuin hätätilassa.

Jos olette asentaneet puhelimeen ko apin, siellä voi valita sähköpostiilmoituksen lisäksi myös push-ilmoituksen puhelimen näytölle, jos viestejä on.

Ongelmaan on ratkaisu:

Screenshot_20260416-145637.webp

Vaihtuuko se siis itsestään takaisin suomi.fi viesteiksi ja paperipostin tulo lakkaa, ellei "uusi" asetusta?
Tuo kohta on mulle edelleen epäselvä, siitä on näkynyt vähän ristiriitaista tietoa. Ilmeisesti totuus selviää vasta kun joku kokeilee.

Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.

Luo käyttäjätili

Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.

Kirjaudu sisään

Oletko jo Konekansan jäsen? Kirjaudu sisään tästä.

Takaisin