Sorminiittokone Wärtsilä PNA 6S

Ei kai se ny ihan kauheesti kuulukkaan heilua kun sulla on kuljetustukirauta rungon ja terän välissä kiinni.
Otappa se tuolta terän puolelta ruuvistaan auki ja koita sitten nitkutella sitä teräruotoo....
 
Alkoikos tarina niin että kevyt koe käyttö tehtii ja takaisin kuljetus asentoon.. Ei nyt oikein kuulosta että tuonperusteella jumiin ruostumisesta voisi olla kyse.
 
w
Alkoikos tarina niin että kevyt koe käyttö tehtii ja takaisin kuljetus asentoon.. Ei nyt oikein kuulosta että tuonperusteella jumiin ruostumisesta voisi olla kyse.
No kyllä, kun ei ole mitään muistikuvaa tuon takapuomin asennosta koekäytössä. Se on varmaa, että terät liikkui eli epäkesko pyöri vapaasti. Ei ollut rasvaa matkassa, niin pyöräytettiin vain. Nyt kuljetuksen jälkeen ramppa ottaa kiinni tukirakenteeseen, eikä epäkesko voi pyöriä ympäri, mutta liikkuu hyvin, mitä mahtuu.
Mystiikkaa on se, ettei se nyt liikahda millään voimalla milliäkään, kumpaankaan suuntaan, millään epäkeskon tai rampan asennolla.
 
En mallia tunne sen paremmin mutta minusta näyttää kuvissa että tuo terän "laukaisulaite" ei ole ihan nollilla ja kantaa nyt tuota takarunkoa.

Ja se jumipaikka tuolla vasemmalla puolella oleva pystytappi siinä nivelessä.
 
Viimeksi muokattu:
Porasin siihen niveleen pari reikää ja päivän liottelin sinne öljyä. Nyt sain ihan päällä hyppimällä vähitellen nitkutettua sen ala-asentoon.
No heti koeajolle ja pientä pajukkoa tienposkesta. Hyvin jaksoi sahata sormenpaksuista, mutta sitten alkoi hihna haiskahtaa ja lämpeni selvästi. Huomenna jotain kevyempää.
Eikös se tarkoitus ole, että hihna on vähän löysällä, että luistaa jos menee jukeliin terät.
Hieno peli on😅.
 
Joo kyllä se siitä sitten herkistyy. Meni mullakin muutama päivä liotukseen crc:llä ja sitten vielä kuitenkin piti tehdä se avoleikkaus, että sai rasvan ujutettua. Leikkausarpi (hitsisauma) on muistona.. Teillä päin ei varmaan enää lupiineita kasva, kun saat ison remmin päälle.
 
Joo kyllä se siitä sitten herkistyy. Meni mullakin muutama päivä liotukseen crc:llä ja sitten vielä kuitenkin piti tehdä se avoleikkaus, että sai rasvan ujutettua. Leikkausarpi (hitsisauma) on muistona.. Teillä päin ei varmaan enää lupiineita kasva, kun saat ison remmin päälle.
Kiitos vaan, en olisi omin avuin näihin kirurgisiin toimiin arvannut ryhtyä. Naapuri tilasi jo rantapeltoon raivausta, sinne harjoittelemaan ensin, niinko ehdottelit helpompaa rastia alkuun.
Katellaan miten hihnat käyttäytyy. Kun ne vaihtaa, mistäs kätevimmin löytyy, kun ei vielä ole kiire.
 
ite hain hihnat etralta. vielä jos vanhoissa näkyy koko niin ota talteen.. hihnat pidin itelläkin melko löysässä ni antaa periks siitä mieluummin.. nyt on ollu jo vuosia lautaskone ni ih huilannu hallis.. mut jos joskus saan ton dextan ehjättyä niin siihen perään vois sitä taas viritellä..
 
ite hain hihnat etralta. vielä jos vanhoissa näkyy koko niin ota talteen.. hihnat pidin itelläkin melko löysässä ni antaa periks siitä mieluummin.. nyt on ollu jo vuosia lautaskone ni ih huilannu hallis.. mut jos joskus saan ton dextan ehjättyä niin siihen perään vois sitä taas viritellä..
Katselin tuota linkattua varaosaluetteloa ja siellä oli koko B 38, joka lienee tuumia. Täytyy mitata vielä, vaan ei ollut kallista remonttia, alle 20€ Korjakumissa katselin hätäseen.
Kiitokset, nopeasti ja asiallisesti löytyi täällä tieto ja paljon käyttövinkkiä.
 
Katselin tuota linkattua varaosaluetteloa ja siellä oli koko B 38, joka lienee tuumia. Täytyy mitata vielä, vaan ei ollut kallista remonttia, alle 20€ Korjakumissa katselin hätäseen.
Kiitokset, nopeasti ja asiallisesti löytyi täällä tieto ja paljon käyttövinkkiä.
Eipä tuo hihna kallis ole vaikka varastoon ottaa, ettei homma jää kesken, jos hihna katkeaa.

Joku minkälie merkkinen mikälie hihna, joka voi olla liukas tai sitten ei.


Ja sitten laadukkaampi, mikä varmasti toimii

 

Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.

Luo käyttäjätili

Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.

Kirjaudu sisään

Oletko jo Konekansan jäsen? Kirjaudu sisään tästä.

Takaisin
Ylös