Snagari

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Josva
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kaveri kerran Porin Puisto=Grillillä kysyi Mäkisen Visalta että onks nää su purilaises yht hyvvii ko su elokuvas.
Visa kävi päälle.

Pekan Grilli pömpelin luukulla sain turpiini 1984, ihan tuntematon kylähullu tuli päälle. Huitoessaan älämölösi että Outokumpulaiset saa turpiinsa vaikka en edes ollut sieltä.
No siihen painiin yhtyi sitten mukaan muitakin jonossa olevia eli kunnon painithan siitä syntyi, mitään rikosilmoitusta ei tehty. Hyökääjä talutettiin yleisön toimesta autoon mistä oli syöksynyt, paikalliset kertoivat hänen olleen kuuluisa tappelija, no kun pienillä mustelmilla selvittiin annoin asian olla.

Mikkelissä torin grillillä oli kesäöisin elävää musiikkia. Sir Mr. Taf soitteli omaksi ilokseen siellä. Toki kaikkia genre ei välttämättä miellyttänyt.

Joskus jatseilla jäi veneellä tullessa puukko vyölle. En muuten olis asiaa huomannut, mutta Grilli-Porin porilaisjonossa kaverin tyttöystävä rupes siideripäissään haastamaan joidenkin korstojen kanssa riitaa. "Jos ette päästä mua eteen, kaveri tossa vetäsee puukolla." Diplomatiaa piti hiukan harrastaa.

Systerin ukon kanssa oltiin Kouvolassa nakkiputkan jonossa ja siinä edellä kahden sällin porukka. Kolmas luumuili siihen samaan sakkiin - tuijottivat lujasti kohti kioskia. Hetki siinä oltiin, sitten systerin ukko koputti sitä kiilaajaa olkapäähän ja sanoi että "Kyllä sä voit siinä olla, mutta myllytän sinut ennen tota tiskiä." Heppulilla tuli sitten menoa johonkin muualle.

Kolmekymmentä vuotta sitten RU-kurssilla Haminassa ollessa tuli "aageen" eil AutoGrillin tuotteita nautittua kohtuullisen usein. Joku ieräsi yksikössä tilaukset ja soitti sitten grillille esim että 30 isot ja 15 pienet makkaraperunat. Siinä piti olla nopea tilausten kanssa, sillä joskus vastaus grilliltä oli, että ei pysty toimittamaan enää tänään, kun on yli 100 tilausta jonossa.

Nykysnagareista yksi mielestäni parhaista on Hölmölän grilli Espoon Bembölessä. Ilmeisesti en ole ainoa, joka sitä on kehunut, koska viimeksi edelläni jonossa oli isä ja poika, jotka olivat tulleet Lahesta varta vasten burgerille..

Eiks se ollut Kolmiogrilli?
Saattoi hyvinkin olla. En muista enää nimeä kun harvemmin siellä luukulla tuli käytyä. Vai oliko niitä snagareita kaksi? Nykyään siellä ainakin on Haminan autogrilli. Pari vuotta sitten tuolla tuli viimeksi syötyä makkaraperunat.

Joko aika on kullannut muistot, tai sitten makkaraperunat maistuivat nuorena miehenä paremmalle tai sekä että. Varusveijareille päivälliseksi tarjoiltu maittava "akvaariokeitto" on saattanut myös joskus vaikuttaa makkaraperuneiden kulinaristiseen kokemukseen.

Viimeksi muokattu:
Minun 202 matrikkelissa ainakin luki:

"Yritti murtaa Kolmiogrillin makkaraperunamonopolin yhden miehen boikotillaan. Nautti jokaisesta aamusta, hajosi liikoihin lomiin."

Minun 202 matrikkelissa ainakin luki:

"Yritti murtaa Kolmiogrillin makkaraperunamonopolin yhden miehen boikotillaan. Nautti jokaisesta aamusta, hajosi liikoihin lomiin."
Mun kohdalla oli vaan jotain tylsää löpinää oppilaspäällikön nakista. Olitiin sitten näköjään peräkanaa kursseilla.

Mikäköhän siinä on erona ns pikaruokapaikat (mäkki, hese yms) versus perinteinen grilli, että toistaiseksi poikkeuksetta jälkimmäisestä saa paremman makuista safkaa?
Raaka-aine, valmistustavat vai molemmat?

Joo, @Josva , an mainitseman Pekan pömpelin muistan hyvin. Olin juuri muuttanut Sonkajärveltä 81 Maarianvaaraan, työkavereita kuskasin viikonlopuna tien toisella puolella olevaan Mutasen paariin oluelle. Siellä olut virtasi ja tupakin savua oli paari sakeana.

Nöösipoikana oli hyvä sanoo jos äetmuori nuuhki tupakinhajua, että poikkesin paarissa.....
Ei meillä kyllä isommin, isä ja äiti poltti, kuten kaikki siskotkin ja niiden miehet, Sellanen vakituisempi tupakointi alko kymmenvuotiaana ku alko menemään aski viikossa....viistoistasena meni jo aski päivässä joka tahti jatkuikin sitte nelkeet vuotta....

Eiks se ollut Kolmiogrilli?
Itse olin -93-94 IT-rykmentin puolella, niin silloin sen nimi oli ainakin Haminan Autogrilli. Sieltä tuli eräskin annos tilattua. Sitten oli myös Aholaisen Grillikioski, niillä ei muistaakseni ollut toimitusta. Joku kävi aina piirtämässä P-kirjaimen kioskin nimen eteen. Aholaisella oli ollut ruokakioskitoimintaa jo aikojen alusta asti Haminan satamassa.

Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.

Luo käyttäjätili

Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.

Kirjaudu sisään

Oletko jo Konekansan jäsen? Kirjaudu sisään tästä.

Takaisin