SEURAAVA KONE/LAITE HANKINTASI ?

Viestiketju:
SEURAAVA KONE/LAITE HANKINTASI ?

Olisiko maasahassa mahdollisuus saada pitempää laippaa?
 
Maalämmön keruuputkia ei välttämättä suositella asennettaviksi liian syväänkään, joku reiru metri kait hyvä. Jotta sulasvatten kesäaikaan. Sitä en sitten tiiä miten porakaivoon upotettu keruuputki pysyy sulana kun sinne ei aurinko paistao_O
 
Ööö, ei ne kyllä saa keruupiirit hyyhmäänkään mennä ei. Pahalaatuinen mitoitusongelma pumpun ja kentän suhteessa jos näin pyrkii käymään.
 
Olisiko maasahassa mahdollisuus saada pitempää laippaa?
RTX250 saisi 48" eli 122cm kaivuupuomin, tähän RTX200 jota oon katsonut saa vain 36" elki 91cm.
RTX250 peruskone maksaa noin 4ke enemmän kuin RTX200.
 
Myönnettävä on, Vermeer RTX200 kiinnostaa edelleen.. toisaalta nelisen tonnia lisää ja kone vaihtuu RTX250 jossa on paitsi 5 hummaa enempi tehoa, suurempi maksimi kaivuusyvyys (48" 120cm). 120cm kaivuupuomi ei toki sovellu mitenkään matalan ojan kaivuuseen.
Veikkailtiin hintaa, eli nyt tedetään RTX250 - 4000€ = RTX200.
 
Kaivuulaitetta vieläkin etsitään, nettihuutokaupassa hinta nousi taas uuden vähän pienemmän hintoihin enkä isoa tarvitsekaan. Tarve ei akuuttia joten kuullostellaan jos sattuisi sopiva edullinen kohdalle.
 
Paalipihti. Tai siis oli hankittavana.
Hiljaisesti omassa mielessä etsinyt, mutta ei ole tullut sopivaa vastaan. Naamakirjassa oli yksi ilman kummempia tietoja. Soitin ja totesin jo ilman lisäkysymyksiä että tuskin tulee kauppoja kun puhelimeen vastattin NO. :confused: Kysyin kuitenkin mikä sovike ja se oli vääränlainen vaikka kolme eri mallia kuormaajaan sopii. Hinta oli tinkivaraton ja sijainti sellainen että olisin hakenut kun olisi ollut aikaa. Sanoin kuitenkin että mietin asiaa niin luurista kuului joo ja piip piip piip eli lyötiin luuri kiinni.
Seuraavana päivänä näin saman ilmoituksen ja sovike olikin yön aikana muuttunut ja kuvaa oikein suurentamalla totesin että ei se ainakaan se puhelimessa sanottu ollut. Sen verran kuitenkin otti kupoliin että laitoin osto ilmoituksen ja vajaa tunti niin kaupat oli käytännössä tehty. Hakumatka yhteensä n. 950metriä ja hinta niin ettei aivan voida puhua että pihti on lainassa. :)
 
Kevääksi houkuttaisi ostaa joku neukku moottoripyörä. Joko Dnepr tai K750... Niissä on vaan jotakin sellaista mikä iskee meikäläiseen, vaikka nyt muuten en neuvostoliitosta perusta.
 
Luulis, että mitä syvemmälle, sen parempi, tuohon keruuputkistoon viitaten?

Mites tuo maasaha, jos kerran on jo pikku kaivuri, eikö siihen saa sellaista työkalua puomin päähän?
Vai onko sekin liian iso yhdistelmä valmiisiin pihoihin, sotkee liikaa paikkoja?
 
Kevääksi houkuttaisi ostaa joku neukku moottoripyörä. Joko Dnepr tai K750... Niissä on vaan jotakin sellaista mikä iskee meikäläiseen, vaikka nyt muuten en neuvostoliitosta perusta.

Siis tarkoittanet Ural 750 tai Dnepr K-750. Ovat eri vermeitä ja harrastajalle niissä on eroavaisuuksia. Tuossa vähän sota pääsi uhkaamaan tuotantoa, jonka vuoksi toimintoja hajautettiin. Pääpiirteissään kuitenkin Dnepr on sotapyörämpi ja Ural siviilimallimpi. Lisäksi tosiaan maantieteellisesti Ural IMZ on Irbitissä Venäjällä, Dnepr KMZ on Kievissä Ukrainassa.

Ite joskus 10v takaperin haaveilin projektiksi vastaavaa. Perusajatuksena/lähtökohtana sivuvaunullinen, 750 lättäpää, miliisiperällä ja sivuvaunuvedolla. Kone olisi modernisoitu sisuskaluineen (se vakio on ihan kauhee), ehkä putkilla, ahto ja ruisku.

On vaan sen verran pehmeetä tuo rauta kaikin osin, että eräs setkakin on rungoltaan aika terveen kestävä. Ja miliisiperän ja sivuvaunuperän saaminen oli jo tuolloin vähän tuskaa.

Vakioperällä tuo kulkee reilu 90km/h jos rengastus on ok (eli ei lennä tieltä), hyvä matkanopeus on noin 60km/h. Tuon vuoksi miliisiperä on aika haluttu varuste valintojen maailmassa.


Jos sivuvaunukonetta oot hommaamassa, niin hommaa ehdottomasti pakillinen aski. Siinä on lisäksi puoliautomaattikytkin, ei tarvi pykältäessä käpälöidä.
 
Kaverilla Ural ja modannut sitä bimmerin osilla, matkavauhti vakio-osilla tosiaan himpun kökkäriä, kulkee kyllä enemmänkin mutta sitten saa varautua remppoihin... Sytkän kun vaihtoi niin parani paljon, kulku ja käynnistyvyys.
 
Siis tarkoittanet Ural 750 tai Dnepr K-750.
Tietoa ja taitoa näistä vehkeistä kun ei ole, niin siksi nuo merkinnätkin voi mennä minulla väärin. Kunhan nyt nettimotosta olen Dnepr ja K katsellut. En sen erikoisemmin niitä erota toisistaan :D
Mutta se sivuvaunu kyllä jää matkasta minulla. Ihan on vain tarkoitus soolona ajella :)

Toki tallissa pidetään sitten se Jammu, on sitten yksi varma pyörä joka toimii ja liikahtaakin tarvittaessa ;)
 
Tietoa ja taitoa näistä vehkeistä kun ei ole, niin siksi nuo merkinnätkin voi mennä minulla väärin. Kunhan nyt nettimotosta olen Dnepr ja K katsellut. En sen erikoisemmin niitä erota toisistaan :D
Mutta se sivuvaunu kyllä jää matkasta minulla. Ihan on vain tarkoitus soolona ajella :)

Toki tallissa pidetään sitten se Jammu, on sitten yksi varma pyörä joka toimii ja liikahtaakin tarvittaessa ;)

En ala ottaa nettimopedin kategorioihin kantaa, ovat todennäköisesti ihan kuutamolla kuten iso osa myyjistäkin siitä mitä ovat myymässä.

Sinkkuna tuo on aika raskas pyörä ajaa. Ei toki ihan liikaa ole muita pitkittäiskoneita tullu ajettua.
 
Kummipojan russkibobberi
IMG_20200125_224558.jpg
 
Kevääksi houkuttaisi ostaa joku neukku moottoripyörä. Joko Dnepr tai K750... Niissä on vaan jotakin sellaista mikä iskee meikäläiseen, vaikka nyt muuten en neuvostoliitosta perusta.
:rotfl::rotfl::rotfl::rotfl::rotfl:
Tuli vaan mieleen yhden ukon tarinat rakentelemastaan sivuvaunu Dnepristä.
Luetteli mitä kaikkee levinny ja kun kysyttiin että eikö jo hermo mene niin vastas että oikeastaan se on melko rentouttavaa rassata sitä. Ei voi kuin nauraa teknisille ratkaisuille ja sille kuinka :läjä: se on.
Ilman telttaa ei kuulemma kannata lähtee yli 10 kilsan päähän ja naapuri vastaa puhelimeen vain jos pyörä pihassa.
 
En ala ottaa nettimopedin kategorioihin kantaa, ovat todennäköisesti ihan kuutamolla kuten iso osa myyjistäkin siitä mitä ovat myymässä.

Sinkkuna tuo on aika raskas pyörä ajaa. Ei toki ihan liikaa ole muita pitkittäiskoneita tullu ajettua.
Kuutamolla olisi ostajakin :D

Eipä tuolla nyt toki olisikaan tarkoitus mitään rautaperse ajoja suorittaa. Kunhan nyt fiilistelyn vuoksi olisi hieno tuollaisella päästellä lähimatkailua :)
 
:rotfl::rotfl::rotfl::rotfl::rotfl:
Tuli vaan mieleen yhden ukon tarinat rakentelemastaan sivuvaunu Dnepristä.
Luetteli mitä kaikkee levinny ja kun kysyttiin että eikö jo hermo mene niin vastas että oikeastaan se on melko rentouttavaa rassata sitä. Ei voi kuin nauraa teknisille ratkaisuille ja sille kuinka :läjä: se on.
Ilman telttaa ei kuulemma kannata lähtee yli 10 kilsan päähän ja naapuri vastaa puhelimeen vain jos pyörä pihassa.
Juuri tuosta syystä on hyvä pitää tallissa se Japanian maassa valmistettu moottoroitupyörä
 
Kummipoika kiroaa öljyvuotoja, vuotaiskin stefat tai tiivisteet, mutta valuttelee öljyt lohkon alumiineista läpi... :)
 
Takaisin
Ylös