SEURAAVA KONE/LAITE HANKINTASI ?

Viestiketju:
SEURAAVA KONE/LAITE HANKINTASI ?

Kyseisellä konstruktiolla aika voi kuitenkin olla helposti niin pitkä, että maallinen vaellus ehtii päättyä ennen ajokortti-ikää.
Jos malttaa välityksissä vähän säästellä, ei siinä niin kovin paljon vetävällä kärryllä työntämiseen eroa ole. Traktorissa oleva akseli ei mene linkkuunkaan, kuten kärryn kanssa voi mennä. Mä olen kännykän GPS-sovelluksella joskus mitannut, niin mun MF165 vakiolaatikolla maltillisella kierrosluvulla menee vain 24 km/h. Jos pitäisi pelkkää traktoria pidemmän matkaa siirtää, voisi tuollainen apuakseli kiinnostaa. No, edellisen kerran olen traktorilla ylittänyt kunnanrajat n. 1995, joten ilmankin olen pärjäillyt.
 
Ehkä sähköisiä päävirtakytkimiä traktoreihin jos kohtuullinen hinta-laatusuhde löytyy. Pöllymiehellä on 36€ joku itäkoneen kytkin joka hieman köykäsempi kun nuo IKH:n ja muiden paikallisten 200€ kytkimet. Lieneekö mitään muita vaihtoehtoja
 
Sinisellä palstalla 10 vuotta sitten joku autoajokortiton suunnitteli, että tekisi pakun tai kuorma-auton akselista lisäakselin nostolaitteisiin. Nostaisi traktorin omia takapyöriä vähän ilmaan ja sopivalla välityksellä työntäisi lisää vauhtia. En tiedä onko kukaan toteuttanut. Traktori- ja autoajokortin välinen aika on melko lyhyt. Kun idea jalostuu valmiiksi ratkaisuksi, saattaa autokortti olla jo taskussa.
Mulla kävi joskus mielessä, että ihan vaan kuorma auton pyörä, jota voa pyörittää. Alkuvauhti traktorilla normaalisti, sitten vaihde vapaalle ja pyörä maahan. Toki sais olla painoakin moisessa vetopitoa varten. Vaan ajatuksen asteelle jäi ja niin oli tarkoituskin. Kyl toi 29km/majorilla, varsinkin silloisilla välyksillä piisasi hyvästi.
 
IMG_20240417_185143_893.jpg
 
Tartti ikh lla poiketa kun epäkesko hiomakoneelle kuulemma suht pikainen tarve. Juu vanha tais mossahtaa vuosi sitte. Jotenka milkkarin epäkeskon kävin hakemassa. 149 oli hinta. Samalla muutama pienempi poranterä ja ruuvauskärkisarja.
 
Te(e)multa skooppi, en tiedä mihin käyttäisin mutta kyllä se osaa sinikäyrää piirtää.

IMG20240418203548.jpg
 
110 kuutioisen Raket sahan pistin ihan piruuttaan, nytköhän se siirty moottorisahoihin tuo hamstraaminen? Katson varmaan ens talvena osaisko sitä yhtään virittää.
 
Takaisin
Ylös