Selaimessa näkyvä Konekansa-kuvake

Ilmainen näkötesti kaikille jakareita näkeville:

poster3754.webp

Ei se ole jakari :facepalm:, se on kiintoavain, avokita-avain. :jakari:

Nii mut ku itehän sen olet jakariksi nimittänyt...ainakin kun vie hiirulaisen osoittimen nyt ton sun viimeisen viestin perässä olevan kuvan päälle nii mulle ainaskin tulee teksti "Jakari".....:epäilevä:. ....ja siksi se on nimitetty hymiöissäkin....joten:Häh:....annetaanko palstalla väärää tietoo työkaluista ja niiden nimistä....voihan :äklö:

Nii mut ku itehän sen olet jakariksi nimittänyt...ainakin kun vie hiirulaisen osoittimen nyt ton sun viimeisen viestin perässä olevan kuvan päälle nii mulle ainaskin tulee teksti "Jakari".....:epäilevä:. ....ja siksi se on nimitetty hymiöissäkin....joten:Häh:....annetaanko palstalla väärää tietoo työkaluista ja niiden nimistä....voihan :äklö:

Ei saisi liata omaa pesää, mutta jotenkin pitää nousta voittajakukoksi tunkiolle. Syyllinen jakaroimiseen on eräs toinen admin. Liekö hän ns. nörtti? :vislari:

Jos hirmu tarkkoja ollaan, osoiterivillä näkyvä kuva on nimeltään favicon.ico, ja sille ei ole olemassakaan mitään kuvatekstiä missään. Ketjussa näkyvä kuva taas löytyy palstan smilieistä ja on eri kuva kuin yläpalkissa ja kirjanmerkeissä näkyvä. Smiliekuvissa näkyvän tekstin olen kääntänyt sanasta "wrench" sanaksi "jakari". Käännösten idea smilieissä ei ole olla kuvainnollisesti tarkkoja vaan määrittää sana joka korvataan smiliekuvalla. Pidin sanaa jakari parempana tuohon tarkoitukseen kuin sanaa kiintoavain.

Uskon että tuo työkalu soveltuu aivan yhtä hyvin käytännön asennustöihin kuin kaikki muutkin palstan kuvakkeet. Jos ette halua käyttää niihin jakaria, käyttäkää favicon.icoa. Sovitaan tässä että sen puolivirallinen kutsumanimi on kiintoavain tai avokita-avain. Jakoavaimeksi kutsumisestakaan en ainakaan minä heti bannaa. :tongue-042:

Nii ja ei muuten semmoistakaan avainta ole olemassa kun jakoavain :facepalm: se on siirtoleuka-avain..:virne:

PS löytyiskös mistään "pilkunnus*ija" smiliee....

Jakarista puheen ollen... Olin kerrantekemässä muutostyötä eräässä tehtaassa. Saksalainen automaatioinsnööri asenteli logiikkaa ja sääteli venttiileitä. Tuli mun luokse kerran ja kysyi: Do you have a flexible key? Tarjosin jakaria ja kaveri oli tyytyväinen :mrgreen:

Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.

Luo käyttäjätili

Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.

Kirjaudu sisään

Oletko jo Konekansan jäsen? Kirjaudu sisään tästä.

Takaisin