Sekalaiset pienet tietotekniikkakysymykset -viestiketju

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mika 82
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Miten noissa menee lisenssit? Mulla saattaa olla jossain poltettu asennus-cd, mutta pelaako se vanhan koneen lisenssillä?
Yritän huomenna muistaa katsoa kokoelmista mitä löytyy. Eiköhän @V361 n kokoelmistakin joku XP löydy?

Mulla olis joutilaana mahollisesti joku xp läppäri sarja- ja rinnakkaisporteilla tai ilman. Lisenssejäkin, oem-professional versioon. Aktivointi puhelimella on tänä vuonna vielä toiminut, keväällä viimeksi xp:n asensin

OEM lisurien siirto vanhasta koneesta uuteen ei ole ihan täysin laillinen. Yksityiskäyttösopimuksissa ei myöskään ole downgrade -oikeutta.

XP:n lisurit oli vielä product-key pohjaiset, eli sikäli tuossa on kyllä onnistumisen mahdollisuudet. Eri asia sitten miten XP:n saa pyörimään nykypäivän raudassa. Itse jos itselleni askartelisin ja vaatimus olisi XP, niin laittaisin tuon virtualisoituna VMware playerin päälle (tai jos vaatimukset ei ole ihan pahat, niin hyper-v:llä).

Ei nykyään varmaan oo kovin helposti löydettävissä tuon laillisempia lisenssejä xp:lle. Se pitäisi olla uusi retail lisenssi.

Vanhalla EA/volyymisopparilla tai SPLA-mallin kautta voisi olla 100% laillinen. Ei toki ihan kotikäyttäjän saavutettavissa kumpikaan.

Yöllä tilasin käytetyn läppärin paikkaamaan harmitusta, siinä näyttää olevan Windows 10 Professional 64-bit asennettuna. Xp lisenssi avaimet tais olla vanhan koneen pohjassa.
Pitää tutkailla onko l3xiassa mahdollisuuksia toimia Windows 10:ssä.

Uudempiin koneisiin ei XP:tä saa ku virtuaalisena, rautapohjaiseen asennukseen ei löydy ajureita. Jos mittalaitteen kuso ei osaa kulkea virtuaalin läpi niin turha ostos.

^no ei se nyt turha ostos kuitenkaan ole. Aina läppärille käyttöä on.
Niinno ei silleen.
Huomannu et vanhemmat softat ei osaa kulkee virtuaalikoneelta raudalle, koska ei oo itse asennuksessa suoraa yhteyttä koska ei ole ajureita siihen rautaan.

Taatana, tökkii...
upload_2022-9-28_15-24-58.webp

Onko jollakulla kännykässä käytössä eLiksa-sovellus? Eli tämä, johon tulee palkkatiedot. Onko ongelmia juuri nyt?

Kännykkäsovellus tuntui olevan sekaisin. Kokeilin kirjautua palkkatietojen katseluun myös OP:n nettisivuilta: Rahat > palkkatiedot > palkkatietojen katselu > katso palkkatietojasi:

Sivustoon ei saada yhteyttä
verkkopalkka.aditrocloud.com ei vastannut riittävän nopeasti.

Onko jollakulla kännykässä käytössä eLiksa-sovellus? Eli tämä, johon tulee palkkatiedot. Onko ongelmia juuri nyt?

Kännykkäsovellus tuntui olevan sekaisin. Kokeilin kirjautua palkkatietojen katseluun myös OP:n nettisivuilta: Rahat > palkkatiedot > palkkatietojen katselu > katso palkkatietojasi:

Sivustoon ei saada yhteyttä
verkkopalkka.aditrocloud.com ei vastannut riittävän nopeasti.

Nuohan on selainpohjaisia sovelluksia. Vaikuttaa olevan Aditrolla ainakin hitautta. Meillä on kilpaileva virma ja toimi ihan mainiosti - tai siis palkanlaskija on selkeästi tehnyt taas tehtävänsä prkl...

Nyt yskähteli vähän eri tavalla tuo mobiilisovellus, mutta ei toimi vieläkään. Jospa aamulla.

Joskus oli juttua kun twitter upotukset ei aukee....oliko siihen mikä lääkkeeksi :epätieto:

Screenshot_20221007-062648_Chrome.webp

Viimeksi muokattu:
Twitter-upotuksissa olen huomannut ajoittaista takkuilua. Nyt näyttäisi toimivan.
Mulla vaati sen, että suljen twitterin ja käynnistän selaimen uudelleen. Sitten vasta näkyy sun upotukset. Muiden twitter upotukset näkyivät kyllä.
Edit: ja ongelma on toistettavissa...

Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.

Luo käyttäjätili

Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.

Kirjaudu sisään

Oletko jo Konekansan jäsen? Kirjaudu sisään tästä.

Takaisin