Seagalin rasvat

keppikiitäjä

Kansalainen
Minulla on museoikäisiä Seagall perämoottoreuta kaksi,
3- ja 5 heppaset.
Pienempi on 60- luvulta ja isompi 70- luvulta
Ohjeen mukaan vanhemmassa tulisi käyttää mineraalipohjaista
2-töljyä 10 % ja nuoremmassa riittäis 6%.
Käytettäissä nykyaikaista synteettistö 2t öljyä määriä voisko pienentää.
Runsas mineraaliöljyn käyttö aiheuttaa savua ja karstottaa tulpan.
Alavaihteen rasva on mineraalipohjainen vaihde öljy 80W-140.
on huomattava, ettei moottoreissa ole yhtäkään kuulalaakeria, kaikki on hoidettu liukulaakerein.
h british seagull logo.webpRob from OZ with free Seagull!.webpSeagall.webp
http://jaatiedostosi.com/kepakko/Seagall/Seagall.jpg
http://jaatiedostosi.com/kepakko/Seagall/Rob_from_OZ_with_free_Seagull!.jpg

Uskoisin, jotta voinee.
Nykykamoilla ehkä puolittaa, ja vaikka bio-hajoavaa.
Tää siis "mutulla" , ottaen huomioon öljyjen kehityksen esim. viimeisen 20 vuoden aikana......

En mitenkään halua hurskastella, mutta... teen sen kumminkin. Oli nimittäin aika lystiä kun luin otsikon :rotfl:.

Seagal

Seagull

Se on kyllä salaisen agentin operaatioihin sopiva tuo Seagullikin, voi Steven edetä savuverhon suojissa vesillä...:vene:

...jatkamme, anteeksi sotkeutumiseni asialliseen asiaan. :isilent:

En mitenkään halua hurskastella, mutta... teen sen kumminkin. Oli nimittäin aika lystiä kun luin otsikon :rotfl:.

Seagal

Seagull

Se on kyllä salaisen agentin operaatioihin sopiva tuo Seagullikin, voi Steven edetä savuverhon suojissa vesillä...:vene:

...jatkamme, anteeksi sotkeutumiseni asialliseen asiaan. :isilent:
Tukkarasva mulle tuli otsikosta ekana mieleen...Sori

Ulkomaan kielitaito on jäänyt vähälle, ainoastaan 2 tuntia työnantajan järjestämänä
Ruotsiissa olen istunut kielikurssilla.
Kielitaidon heikkous ei oile haitannut Ruotsin, eikä Norjan matkailua,
Aina olen juttuun tullut pohjoismaissa ja jopa Virossa, koskaan ei ole vasten naamaa
naurettu kielivirheitten vuoksi.
Senverta, kun tarttee, niin oppii kauniita, rohkeita seuraamalla ja
Myytinmurtajista loput.
Vaikka on paljon reissattu, vaimo ja lapset on saaneet koulussa nauttia pakkoruotsista
Jopa kielitaitoisten retkikavereittenkin mukana ollessa, minun on pitänyt aina puhuminen hoitaa.
Julkkujen asiat ei ole koskaan kiinnostanut, enkä tilaa, enkä osta sensaatiohakuisia
roskalehtiä, jotka seuraa jopa julkimoitten kutienkarkailua.
Senverta on mennyt sisä, että ulkonäkö huonoksi, että sen pitää olla täyttä asiaa,
että vaivaudun lukemaan. Aina en jaksa lukea edes omia kirjoituksianikaan, siksi
niihin tahtoo jäädä runsaasti kirjoitusvirheitä.
Se ei paha moka ole, jos moottori rasvaan tukehtuu,
mutta lopullinen tuho, jos se pysähtyy sen puutteeseen..
Vanha kokenut masinisti tiesi kertoa, että se on akoilla housuissa ainoa kampe,
joka voitelee itse itsensä.
Tuon perämoottorin voitelusta senverta, että lie syytä käyttää sekä perinteistä,
että synteettistä 2-t öljyä.
Mineraaliöljyä tiivistyksen vuoksi ja synteettistä voitelun tehostamiseksi.
Ehkä suhde voisi olla Mineraaliöljyä 3 % ja Synteettistä 3 %
Jos joskus joudun noita moottoreita avaamaan, tutkin voisko niihin
akselitiivisteet asentaa.
Meillä noita moottoreita ei kovin arvosteta, olen nähnyt, kun naapurini
jätti moottorinsa talvehtiin venerantaan kuusen alle ja siitä se keväällä taas lähti.
Kestäiskö nykymoottorit tuota kohtelua.
Mailmalla nuo on miltei yhtä haluttuja keräilyesineitä, kuten Coltin revolverit.
Minä noita en hävitä, se jää perikunnan huoleksi, toivottavasti eivät
romulaan lähetä.
Ihan myönteinen seikka on, jos jutuistani jotain huumoripiirteitäkin löytyy.

Juu, tärkeintä kielitaitoa onkin se, että puhuu vain, eikä pelkää virheitä. Virheiden pelolla on halvaannuttava vaikutus vähän kaikkeen inhimilliseen toimintaan. Itse olen vanhemmiten pyrkinyt ihan tietoisesti laittamaan rimaa alemmas, ei se ole niin nikin nuukaa, miten touhuaa, kunhan syntyy edes jonkinlainen lopputulos. Saattaapi allekirjoittaneen tarinoinnissa joskus olla rima niin matalalla, että siihen itse kompastun jonakin päivänä.

Lähinnä tuossa hauskuutti kun ensimmäiseksi mieleen juolahti juurikin tämä toteemipaalujen teatterikoulun käynyt stiiveni suave-letteineen. Missään nimessä ei ollut tarkoitus irvistellä oikeakielisyysasioissa.

Tuo ajatus sekä-että öljyistä tuntuu järkevältä. Kolme prosenttia nykyistä kaksitahtiöljyä vastaa voitelukyvyltään varmaan kuutta prosenttia vanhaa mineraaliöljyä. Siihen kolme prossaa mineraaliöljyä, niin jonkinlaisella maalaisjärjen matematiikalla ollaan jo "yhdeksässä" prosentissa koko seossuhteen osalta.

Ehkä jopa suuremmassa, jos ajatellaan pelkiä voiteluominaisuuksia, tiivistykseen en sitten kyllä ota kantaa

Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.

Luo käyttäjätili

Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.

Kirjaudu sisään

Oletko jo Konekansan jäsen? Kirjaudu sisään tästä.

Takaisin