Renkaita ja vanteita Virosta

Viestiketju:
Renkaita ja vanteita Virosta

Tänään tuli 4 NASTArengasta. Taiwanilaisia, made in China-renkaita. Nankang SW-8. "Nastoja 70 % tavallista enemmän." Renkaissa vahva kumin haju, joten ei ne ainakaan muovia ole.

Ei Virosta, vaan Laatuvanteelta. Myyjää en tunne, tuli Googlella vastaan. Riskien minimoimiseksi lasku Klarnan kautta. Tuli mitä tilasin. Tilasin viime pe, eilen iltapäivällä lähti matkaan ja tänään aamupäivällä oli pihassa. Toimituskuluineen 277,40 €.

20230815_190449.jpg
 
Rehvid tulla tupsahti. 😃

IMG_5636.jpegIMG_5634.jpeg

Nastojakin on pitkin gummia.

IMG_5637.jpeg
 
Itse päätin tällä kertaa kokeilla 1001 renkaita, myös reff.ee oli varsin lähellä mutta vaaka kallistui tähän.
Tracmax X-Privilo H/T RF10 225/65 R17 102H (4x4 kesä)4

Veroton summa :238.35 €
ALV 24.00 % :57.21 €
Verollinen summa :295.56 €
 
Rotalla setulat ehkä vielä menee enskesän mutta tilataan nuo jo odottamaan....

Minun täytyy vielä sen verran sanoa että edelliset Tracmaxit kuluivat alle pienillä ajokilometreillä, sitten tuli Antarekset jotka ovat olleet hyvät. Mutta ajattelin antaa hinnoittelusyistä toisen mahdollisuuden josko 4-5v aikana olisi tullut parannusta kumiseokseen.
 
Minun täytyy vielä sen verran sanoa että edelliset Tracmaxit kuluivat alle pienillä ajokilometreillä, sitten tuli Antarekset jotka ovat olleet hyvät. Mutta ajattelin antaa hinnoittelusyistä toisen mahdollisuuden josko 4-5v aikana olisi tullut parannusta kumiseokseen.
Ei sen niin väliä kunhan ei ole yliäänekkäät ;)
 
Mitä noita halpamerkkejä vähän selvitelyt, niin Tomket on hinta/laatu ilmeisesti kohdallaan. Muistaakseni Tsekkiläinen rengasmerkki, jonka tuotanto toki Kiinassa.
 
Kitkoja ei kyllä uskalla hommata kun tuttuja ja turvallisia mistä on ennestään kokemusta.
 
Liekköhän havaittu kulutuskestävyydessä minkälaisia eroja halpamerkkien ja kalliiden merkkirenkaiden välillä? Jossain painavassa vehkeessä sillä voi olla yllättävän suuri merkitys.

 
Viimeksi muokattu:
Kitkoja ei kyllä uskalla hommata kun tuttuja ja turvallisia mistä on ennestään kokemusta.

Mulla ois tossa pari tuttua ja turvallistakin sarjaa. Alkaa vaan ehtoo koittaa heillä. Mut varmaan useampi kymppitonni rällätty kaikilla, eli harvinaisen tutut sikses. Ja luonnollisesti myyntipuheena "olleet neliveto-quattrossa alla, eli kuluneet varmasti tasan".
 
Mulla ois tossa pari tuttua ja turvallistakin sarjaa. Alkaa vaan ehtoo koittaa heillä. Mut varmaan useampi kymppitonni rällätty kaikilla, eli harvinaisen tutut sikses. Ja luonnollisesti myyntipuheena "olleet neliveto-quattrossa alla, eli kuluneet varmasti tasan".
Onko linkun kokoa jos siihen paripyörät laittais :virne:
 
Rahti kuuluu hintaan.

Viimeksi kesällä renkaat tulivat Itävallasta.
Andorralainen firmahan tuo on. Tuskin niillä Andorrassa yhtään varastoa on...

Kyllä aika jäännä hinnoittelu. Joku halparengas on liki neljänneksen halvempi kuin Suomessa, mutta laatumerkki liki kaksinkertainen hinnaltaan. Eli selvästi pyrkimys tehdä kauppaa nimenomaan halpamerkeillä.
 
Itse huomasin saman kun noita vähän karkeampia renkaita hankkinut. Rengaskontista olen ostanut muutaman kierroksen ja niissä hintaerot on sitä luokkaa että saattanut olla jopa halvempia tuolla. Osa on tullut ovelle suoraan ulkomailta, osa kotimaan varastosta.

Ja itseasiassa nuo nykyisten Toyon renkaiden kanssa kävi niin että Rengaskontti oli nettikaupoista halvin, kysyin paikalliselta yrittäjältä tarjousta ja hän tarjosi kierrosta (5 rengasta) 20 euroa kalliimmalla, mutta siinähinnassa oli mukana työt tasapainotuksineen joten teimme kaupat.
 
Tuo kielii epäsuorasti, että Suomessa halpakumeilla tehdään hyvää katetta.
 
Itse huomasin saman kun noita vähän karkeampia renkaita hankkinut. Rengaskontista olen ostanut muutaman kierroksen ja niissä hintaerot on sitä luokkaa että saattanut olla jopa halvempia tuolla. Osa on tullut ovelle suoraan ulkomailta, osa kotimaan varastosta.

Ja itseasiassa nuo nykyisten Toyon renkaiden kanssa kävi niin että Rengaskontti oli nettikaupoista halvin, kysyin paikalliselta yrittäjältä tarjousta ja hän tarjosi kierrosta (5 rengasta) 20 euroa kalliimmalla, mutta siinähinnassa oli mukana työt tasapainotuksineen joten teimme kaupat.
Rengaskontista omen minäkin useat renkaat viimeaikoina ostanut.
 
Tuo kielii epäsuorasti, että Suomessa halpakumeilla tehdään hyvää katetta.
Ja myös sitä, että nettikaupan asiakkaiksi ehkä enemmän spesifioituu halparenkaiden ostajia. Esim. tuolla 1001 nettikaupassa Good Yearit oli kalleimmat, mitä ikinä missään olen nähnyt. Olivat n. 180 e/kpl, kun vaikka rengaskontissa ovat 100 e/kpl.
 
Takaisin
Ylös