Raskaan kaluston kuva- ja videoviestiketju

Minulle tuli yksi noista kontioista, esiintyykin tuossa jutussa yhdessä kohtaa, missä lukee auton ovessa että H.Kuusisto Paimio. Olihan minulla hienoja suunnitelmia, mutta ne kyllä muuttuivat matkan varrella. Nykyään tuosta ei ole jäljellä minulla muutakuin etuakseli, moottori, vaihteisto ja ohjaustehostin.

Siis tämä joka näkyy tässä 10.31 kohdilla.

Tarina tuon auton oston takana oli seuraava: Olin juuri päässyt armeijasta, ja kun siellä päästelin menemään nokkamallin SL-Sisulla, niin siitä tuli hirveä hinku saada siviilissäkin ajella nokka-autolla.

Tuolloin (2006 kevättalvella) selailin keltaista pörssiä ja siellä näin erään ilmoituksen, että myydään vanhoja kuorma-autoja eri varusteilla Tampereella. Soittelin sitten ilmoituksen numeroon ja sain tietää sitten että autot ovat Autotalo Pekka Mäkisen jäämistöä. Tikkutehtaan rinteeltä löytyi tuolloin vielä jonkinverran autoja, ja lähdinkin sitten katsomaan oikeaa piikkinokkaista (K-138 SV) kontiota, varustettuna vaihtolavalaitteilla.

En sitten muista miksi sitten en valinnutkaan sitä piikkinokka kontiota, vaan valitsin muovinokka kontion. Näin jälkeenpäin harmittaa valinta.
Kuitenkin, alunperin tuolta oli tulossa kaksi muovinokka kontiota vaihtokaupan seurauksena, mutta itse sitten peruin sen toisen auton ostamisen.

Auto tuli sitten aikoinaan minulle tänne, mutta kunto olikin sitten paljon huonompi, mitä sillä lumihangessa kahlaten olin nähnyt ja kontio päättyi sitten osiksi.

Mutta mielenkiintoinen paikka tuo tulitikkutehtaan rinne kyllä oli!

Jotain tilannekuvia ko. firman koneesta olen nähnytkin erään kantaporukkaan kuuluvan foorumilaisen lähettämänä

Ei ollut puuttini :shokki:

Tuosta olis puuttunut enää se, että pillarin kopista olis pompannut ulos Kim Jon Un tiukassa kolme numeroa liian pienessä nahkaisessa ajopuvussaan...

Viimeksi muokattu:
Tässä joku aika sitten oli juttua yhdistelmä metsäkoneista. Tässä yhdestä videopläjäys käy näppärästi tuon kaatopään kouran vaihto.

Tämähän on monille jotenkin tuttu varmaan, vaikkei olisi nähnytkään....

WP_20170325_001.webp
WP_20170325_002.webp

Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.

Luo käyttäjätili

Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.

Kirjaudu sisään

Oletko jo Konekansan jäsen? Kirjaudu sisään tästä.

Takaisin