Tarina tuon auton oston takana oli seuraava: Olin juuri päässyt armeijasta, ja kun siellä päästelin menemään nokkamallin SL-Sisulla, niin siitä tuli hirveä hinku saada siviilissäkin ajella nokka-autolla.
Tuolloin (2006 kevättalvella) selailin keltaista pörssiä ja siellä näin erään ilmoituksen, että myydään vanhoja kuorma-autoja eri varusteilla Tampereella. Soittelin sitten ilmoituksen numeroon ja sain tietää sitten että autot ovat Autotalo Pekka Mäkisen jäämistöä. Tikkutehtaan rinteeltä löytyi tuolloin vielä jonkinverran autoja, ja lähdinkin sitten katsomaan oikeaa piikkinokkaista (K-138 SV) kontiota, varustettuna vaihtolavalaitteilla.
En sitten muista miksi sitten en valinnutkaan sitä piikkinokka kontiota, vaan valitsin muovinokka kontion. Näin jälkeenpäin harmittaa valinta.
Kuitenkin, alunperin tuolta oli tulossa kaksi muovinokka kontiota vaihtokaupan seurauksena, mutta itse sitten peruin sen toisen auton ostamisen.
Auto tuli sitten aikoinaan minulle tänne, mutta kunto olikin sitten paljon huonompi, mitä sillä lumihangessa kahlaten olin nähnyt ja kontio päättyi sitten osiksi.
Mutta mielenkiintoinen paikka tuo tulitikkutehtaan rinne kyllä oli!