Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom: This feature may not be available in some browsers.
Hieno on beatch kuin muukin miljöö, pimeys laskeutui klo23 jolloin kynttilät syttyivät kuin öljylamput. Siinäpä sitä sitten aamuyölle asti emännän kanssa maailmaa parannettiin, elokuisen yön tuuli oli lämmin, taiavs käy nyt pilveen kohta varmaan sataa. Aalot lyö rantaan voimalla.Saunasaaresta otin kuvan äsken mökille päin. Näyttää hulppealta näin pimeässä. Siellä on kuitenkin vain 60-luvun alussa isän tekemä/teettämä 25 m² mökki ja kaksi nukkuma-aittaa. Ulkovalaistus hämää, että olisi iso paikka, ysärillä tuli vasta sähköt ja oikeasti vaatimaton mökki on. Vesi juoksee, jos ämpäriä jaksaa juosten kantaa. Eli ei ole mikään luksusmökki. Isä osti tontin, kun hiekkaranta ja kallio oli tuottamatonta joutomaata ja sen takia halpa. Isäntä mielummin möi pitemmälti rantaa, eikä sisämaata, koska sisämaassa kasvoi metsää. On ajat muuttunut, nykyään tontin arvo olisi jotain muuta, ja rakennettaisiin luxusmökki. Itse meidän perheelle riittää tuo pikkutorppa, veljen perheen kanssa sitä pääosin käytetään ja isä käy harvoin, koska äiti ei enää kykene mökille. Minä olen äitiä hoitamassa tarpeen mukaan, että isälle (84 v.) saadaan lepotaukoja pois omaishoitajan raskaasta työstä. Pitää isää kyllä kiittää ennakoivasta ajattelusta reilu parikymppisenä, että halusi kalamajan itselleen hankkia.
Näytä liitetiedosto 138036
Suhteutettuna Suomen rantaviiva - km / väkiluku, niin luulisin olevan maailman harvimmin asutettu alue?Kyllä nykypäivänä, jos jotain rantatonttia haaveilee ......... Niin saa melko varmasti varata useemman kymppitonnin taskuun , jos edes silti haluamaltaan aueelta paikkaa myynnissä löytää .....
Juhannus kinkku on ihan ok.
mökkikauden päätösjuhöa
En minulla ole ainakaan mitään mökkikausia tai vastaavia. Kyllä mökille menen mihin aikaan vuodesta hyvänsä, jos siltä tuntuu. Talvella tulee vähän katsottua sääennustetta, ettei kovin paljon yli kahdenkympin pakkaset ole, kun on kantovesi ja 60-luvun mökin eristys ei ole kaksinen.Tarvitseeko välttämättä ajatella edes mitään kausia?
Joo kyllä, sitte ku yks vappukinkku muuttui kokovuosikinkuksi niin juhannuksen sun muiden juhlapyhien irtokinkut on jäänyt nautiskelematta....Juhannus kinkku on ihan ok.
Tuolla kärsämänkylällä kun kävin kärryjä ajamassa massikalla illalla hämärissä sääskipilvi pölähti paikalle. Tässä meidän kohalla ja monissa muissa paikoissa ei oo kesäkuun jälkeen juuri sääskiä näkyny.Meillä on nyt näillä lämpimillä kuoriutunut vielä uusi hyttyssukupolvi. Eilen illalla oli niitä ihan hitokseen.
Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi
Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.
Luo käyttäjätili
Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.