Rahdit

Viestiketju:
Rahdit

Mitäs tuollaisen paino on? Taitaa olla hiinä ja hiinä, tulisko 3500kg kärryllä laillisesti?
Tietty siihen vielä vetoauto, kuski jolla kortti piisaa ja se traikku, niin ei sekään ilmaista ole.
 
Mitäs tuollaisen paino on? Taitaa olla hiinä ja hiinä, tulisko 3500kg kärryllä laillisesti?
Tietty siihen vielä vetoauto, kuski jolla kortti piisaa ja se traikku, niin ei sekään ilmaista ole.
Ei mee kyllä 3500kg traikulla, kuormaajan ja tukirakenteiden + vinssin kans lie likempänä 4000-4500kg, ehkä vielä+ , koneen omapaino.
 
Avo-MF65 painaa 2200 kg, tuolla varustuksella todennäköisesti ei 3500 kg traileriin saa millään.
 
Avo-MF65 painaa 2200 kg, tuolla varustuksella todennäköisesti ei 3500 kg traileriin saa millään.
Sillä sitä vähän ajattelinkin, että avo-hytitön kuusviitonen on samaa painoluokkaa Nuffin kans, eli n.2200-2300kg, johon tuo hyttirunko ja kuormaajan vaatima tukirakenne + kuormaaja + vinssi, niin ei taatun varmaan , alle neljän tonnin jää enää omapaino.
 
Avo-MF65 painaa 2200 kg, tuolla varustuksella todennäköisesti ei 3500 kg traileriin saa millään.
No eikö se ajamalla sinne traikulle mee....
Pimeessä ja vesisateessa ajaa sataa nii kukaan tuu kyseleen paljonko painaa....
 
Tosissaan kyllähän siihen nopeesti kiloja kertyy, varsinkin kun laitteet on ajalta jolloin ne tehtiin raudasta eikä kahtapuolen maalatustaa pellistä.
Silloin joskus nuoruudessa olisko ollu -77 tai -78 kesällä, ku firman kattokuormaajalla varustettu natikka iski liikkumattomaksi, siis takapyörät ei pyöriny edes hinattaessa, korjaamolle viedessä nostivat trukilla siirtolavalle, nii trukkikuski kehui nostokyvyksi 5 tonnia ja kyllä se oli ihan siinä ja tuossa että nousi......natikan numeroo en muista....vanha vehjes jo silloin....
 
No eikö se ajamalla sinne traikulle mee....
Pimeessä ja vesisateessa ajaa sataa nii kukaan tuu kyseleen paljonko painaa....
Kuka edes omallaan 3500kg traikulla lähtee tuohon, 3500 kok paino - 600-1300 kg omamassaa kärryssä, kuormaksi siihen 4000+ kg = ollaan likellä 5000kg painoa = kärryn kestävyys 1500-2000kg ylikuormalla + veturin kyky ?

No, eikös @V361 just melkein vapaaehtoisuutensa ilmoittanut ??????
 
Avo-MF65 painaa 2200 kg, tuolla varustuksella todennäköisesti ei 3500 kg traileriin saa millään.
Ok. Katsoin vain konedatasta, niin siellä luki reilu 1800kg, sitten laskin tonnin kuormaajalle, niin sopivasti pyöristellen tulis olis saanut itselleen sopivan tuloksen :D
 
Kuka edes omallaan 3500kg traikulla lähtee tuohon, 3500 kok paino - 600-1300 kg omamassaa kärryssä, kuormaksi siihen 4000+ kg = ollaan likellä 5000kg painoa = kärryn kestävyys 1500-2000kg ylikuormalla + veturin kyky ?

No, eikös @V361 just melkein vapaaehtoisuutensa ilmoittanut ??????
No tällaisia tapauksia varten tietty vuokratraikku :rolleyes:
 
No tällaisia tapauksia varten tietty vuokratraikku :rolleyes:
Ja keikan jäädessä puolimatkaan kärry on siinä kunnossa että vuokraamo, vuokraehtojen salliessa, edellyttää vuokraajan lunastamaan kärryn itselleen, kunnossa olevan kärryn käyvän arvon arvoisesti...
 
Ja keikan jäädessä puolimatkaan kärry on siinä kunnossa että vuokraamo, vuokraehtojen salliessa, edellyttää vuokraajan lunastamaan kärryn itselleen, kunnossa olevan kärryn käyvän arvon arvoisesti...
No juu, vahva tujaus sarkasmia tuossa kommentissani.
Vanhassa työpaikassa oli 3500kg 12m kärry ja jollain isännällä oli vaaka. 4900 näytti ja aika reilu aisapainokin oli, että +5t kärryn paino. Minä nyt nöösipoikana vain ajoin, kun käskettiin. Ja oli vetoautokin kovilla, kun trukki vielä auton kyydissä. Joku pikkainen koppamersu.
 
Niih, se on kai käytännössä 3850kg ihan maksimi laillinen massa O2 vaunulle, 3500kg akselistolle ja 350kg koukkuun, vaan aika vähissä on 350kg aisapainoa kestävät vetolaitteet ja koukut.. Ja tuo häkile on selvästi niin korkea ettei kulje samalla ratkaisulla millä taannoin Roosan traktorit paukkeille..
 
Yleensähän ne lie S150 vetolaitteita. Sitten tullaan taas siihen,että paljonko koukulle saa kohdistaa pystykuormaa, aika yleisesti se on 50-100kg haarukassa.
 
Helposti vaikka kevytkuorkilla.
Joo, kyllä C1E kortilla, mut kaikilla kun ei ole sitä korttia, saati tuota kevytkuorkkia.
BE kortilla ja sen luokan ajokeilla ei saane 350kg S-massaa koukulle, mitenkään, ja harvaan edes sen 3500kg vetomassaa.....

Ja kuten edellä ketjussa osin oli, niin oli nimenomaan BE luokan siirtokalustosta kyse.
 
Takaisin
Ylös