PUHELIMISTA KOKEMUKSIA?

Tippu sen sadannen kerran luuri näpeistä, nyt hajos näyttö. Itellä ollu aina max 200€ puhelimia. Nyt hieman harkitsin, jos tuplaan budjetin, saanko tuplasti paremman? Lähinnä nopeutta/jumitusten puutetta kaipaisin. Esim kun kameran avaa, joskus menee sekunti, joskus 10. Tilanne voi olla jo silloin ohi.
Tää nykyinen motorola g24 uudesta asti ollu aika paska. Vanha motorola oli halvempi ja parempi. Saa ehdottaa, mitä lähtis testaamaan.
En periaatteessa vieroksu käytettyäkään. Läppärein kanssa sieltä saanut eniten katetta rahalle.

SItte sun tarttee hommata kaks puhelinta, sellanen jossa on nopee kamera ja sitte sellanen joka kestää pudotella
Ite oon tykänny Xcoverin seiskasta, muutenkin kestää kolhuja hyvin, lisänä panssarilasi näytölle ja jossain vaiheessa oli silikonikuoret, hyvin on kestäny vaikka välillä putoillutkin.
Kamera ei niin hyvä kuin pirttikarhun sampassa joka taas ei kestä yhtään putoilua, mutta en itse tarvitsekaan vanhan järkkärikameran tasoista kameraa puhelimessa.
Kamera kyl aukee heti, eli sen sekunnin luokkaa.

Mä kyllästyin älyluuriin, ni ostin muutamalla kybällä pari kk sitten Nokia 3210 4G:n. On saanu olla rauhassa, ei oo pikaviestit pilpatellu ja kestää akku melkein 2 vkkoa.. :virne:
On se toki tuo vanha Caterpillari pankkijuttuja varten.. mut tyhmä kulkee aina mukana, äly jää kotia.

Vielä en oo päässy oukitelia moittimaan. Näyttöhän se on kaikissa se heikko. Tää mun puhelin on halvimmasta päästä ja onhan tässä omat hitautensa mutta mulle riittävä. Akun koko on taatusti riittävä ja pika laturi nimensä veroinen. Kätevä lisä että tätä voi käyttää virta pankkina termiitin tabletti pyörii kaaaaaaauan ku pistää kaapelin tän ja tabletin väliin😅. Toki miinus että joutuu vyötä kiristään pykälän verran että housut pysyy ylhäällä tää meinaan painaa siellä housun taskussa🤦

Tippu sen sadannen kerran luuri näpeistä, nyt hajos näyttö. Itellä ollu aina max 200€ puhelimia. Nyt hieman harkitsin, jos tuplaan budjetin, saanko tuplasti paremman? Lähinnä nopeutta/jumitusten puutetta kaipaisin. Esim kun kameran avaa, joskus menee sekunti, joskus 10. Tilanne voi olla jo silloin ohi.
Tää nykyinen motorola g24 uudesta asti ollu aika paska. Vanha motorola oli halvempi ja parempi. Saa ehdottaa, mitä lähtis testaamaan.
En periaatteessa vieroksu käytettyäkään. Läppärein kanssa sieltä saanut eniten katetta rahalle.
Minulla loppui yhteiselo joku vuosi sitten noiden halpojen puhelinten kanssa, juurikin tuon jumittelun ja hitauden takia. En tiedä tekeekö ne tahalleen niihin noita hitausominaisuuksia, jotta hermo palaisi ja saataisiin ostamaan kalliimpia malleja. Luulisi ettei kameran avaaminen tai joku muu hyvin yksinkertainen sovellus vaadi ihan lippulaivamallin prosessoritehoa?

Juuri nyt eletään huonoa aikaa ainakin Samsungin S sarjan osalta, kun S24 myynti on loppunut ja S25 maksaa halvimmillaan 700€. Vai vaikuttaako se muistin hinta markkinoihin niin paljon ettei S25 hinta laskekaan sinne 400-500€ niinkuin normaalisti käy?

Minulla loppui yhteiselo joku vuosi sitten noiden halpojen puhelinten kanssa, juurikin tuon jumittelun ja hitauden takia. En tiedä tekeekö ne tahalleen niihin noita hitausominaisuuksia, jotta hermo palaisi ja saataisiin ostamaan kalliimpia malleja. Luulisi ettei kameran avaaminen tai joku muu hyvin yksinkertainen sovellus vaadi ihan lippulaivamallin prosessoritehoa?

Juuri nyt eletään huonoa aikaa ainakin Samsungin S sarjan osalta, kun S24 myynti on loppunut ja S25 maksaa halvimmillaan 700€. Vai vaikuttaako se muistin hinta markkinoihin niin paljon ettei S25 hinta laskekaan sinne 400-500€ niinkuin normaalisti käy?
Ite en enää samsungia osta muutenkaan, oneplus edellisvuoden mallin kun ostaa black friday alennuksesta. Nyt toki jos hajonnut niin ei voi odottaa sitä syksyä ja luultavasti joutuu köyhtymään vähän enemmän

SItte sun tarttee hommata kaks puhelinta, sellanen jossa on nopee kamera ja sitte sellanen joka kestää pudotella
Ite oon tykänny Xcoverin seiskasta, muutenkin kestää kolhuja hyvin, lisänä panssarilasi näytölle ja jossain vaiheessa oli silikonikuoret, hyvin on kestäny vaikka välillä putoillutkin.
Kamera ei niin hyvä kuin pirttikarhun sampassa joka taas ei kestä yhtään putoilua, mutta en itse tarvitsekaan vanhan järkkärikameran tasoista kameraa puhelimessa.
Kamera kyl aukee heti, eli sen sekunnin luokkaa.
On tääki vissii jo kolmatta vuotta ollu. Ja toisaalta, jos luuri ois hyvä, vois koittaa opetella sen lasin vaihdon. Hommata hyllyyn valmiiksi. Tähän ois jossain ollu 100€, mikä ei ole lainkaan vaihtoehto, 30-40€ ois sellanne, jonka vois itellee perustella.

On tääki vissii jo kolmatta vuotta ollu. Ja toisaalta, jos luuri ois hyvä, vois koittaa opetella sen lasin vaihdon. Hommata hyllyyn valmiiksi. Tähän ois jossain ollu 100€, mikä ei ole lainkaan vaihtoehto, 30-40€ ois sellanne, jonka vois itellee perustella.
Halvemman hintapään malleissa tahtoo käytettävyys toisinaan kärsiä päivitysten myötä, eli just siellä 200e
tai sen alle maksavissa puhelimissa noi ihan perus ominaisuudetkin voi alkaa tökkimään. Vaatii jonkun alen
tai tosihyvän tarjouksen, että sellaisen päivityksestä päivitykseen toimivan mallin tästä hintaluokasta löytää,
mutta kyllä niitäkin Motorolalla on(oma motorola edge 60 fusion* maksoi 199e verkkokaupan tarjouksesta).

Omista näitä löytänyt mm. näytön hitaan käynnistyksen, ku jäivät miettimään aina ainakin pari sekuntia
ennen reagoimista sormeen näytöllä luurin ollessa lukittuna, mutta tämäkin sitten lopulta korjaantui
itsestään jossain myöhemmässä päivityksessä(taisi ihan kuukausia kestää, mutta nuo luurit ei oikeassa
käytössä edes olleet, niin eipä se haitannut).

*) tallennustilaa 256, muistia 8(+2, koska ram boost) ja sentään 5G(hintaluokassa myydään yhä myös 4G-luureja).

Ostin 8/24 OPPO A38 hintaan 79€. Vuotta myöhemmin 7/25 varapuhelimeksi OPPO A40 7/25 hintaan 79€.
Molemmissa Elisan 3 vuoden takuu. Mitään vikaa ei ole ilmennyt. Molemmat päivittyneet Android 15 versioon ja tietoturvapäivityksiä tulee kumpaankin noin 3 kk välein.
Mielummin kaksi halpaa toimivaa, kuin yksi kallis joka oli Sony. Näyttö hajosi taskussa melko uutena ja korjaus olisi maksanut kahden OPON hinnan verran.

Nytpä on Android 17, ihan sama juttu kuin version 16 kanssa, ei mitään havaittavaa muutosta. Sama on kyllä pätenyt jo monien versioiden ajan, ainut havaittava ero on ollut vähän muuttuneet kuvakkeet.

Ostaa kerralla kunnollisen puhelimen, kestää 5-6 vuotta helposti ja päivitykset tulee jopa kymmenvuotiaisiin malleihin.

Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.

Luo käyttäjätili

Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.

Kirjaudu sisään

Oletko jo Konekansan jäsen? Kirjaudu sisään tästä.

Takaisin