Puhelimen kamera tekee tekoälyväärennöksiä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja LPR
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

LPR

Kehittymätön tillin tallin tasapää.
KK Plus pack
Samsung A54 kameraan on tullut ilmeisesti jonkun päivityksen mukana joku tekoälyväärennös toiminto. Puhelin ei ota yhtä kuvaa vaan kuvaa lyhyen videon ja siitä itse mukamas parantelee kuvaa tekoälyllä, ja muuttaa värit kummallisen vääristyneiksi. Eli väärentää kuvan. Näytössä lukee liikekuva. Todella ärsyttävä, kun kuvan ottaminenkin kestää sekunteja, niin kohde ehtii mennä jo ohi, ennen kun on kuvan ottanut. Mistään asetuksista en ole löytänyt millä tuon saa poistettua. Mistä se löytyy ja saako sen poistettua pysyvästi? Melko inhoittava, kun kamerakin on käyttökelvoton.

Screenshot_20260428_214153_Camera.webp

Tuollainen kuvake löytyy yläreunasta, tai sitten lähempänä alareunaa painikkeen takaa, jossa neljä pistettä.

Mulla kävi sama jossain päivityksessä aikaa sitten. S24 kamerassa sen saa pois kun avaa kameran ja painaa näytössä olevaa kuvaketta, jossa on neljä pistettä neliön muodossa. Siitä aukeaa valikko ja yksi kuvakkeista on liikekuva. Pyöristetty neliö jonka sisällä "Play" nappi.

Noista tekoälyjutuista en tiedä, niitä ei minun kameraan ole tullut.

No se on outoa että se liikekuva menee takaisin päälle, ei se minulla niin tee. Siinä lienee joku bugi. On kameraohjelmaan rakennettu ominaisuus, joten sitä ei varmaan pysyvästi voi poistaa. Kokeile nyt puhelimen uudelleenkäynnistys, jos auttaisi.

Ja joo, tekoäly muokkaa kuvaa, mutta tarkoitin, etten tiedä mistä sen saa pois päältä. En edes löydä omista kameran asetuksista semmoista. Jotain kuvanparannusasetuksia on, mutta luulen niiden olevan eri juttu.

Nyt kun kokeilin, niin liikekuva jää pois päältä. Aiemmin palautui aina. Jokunen päivä sitten tuli uusi päivitys, olisiko siinä muutettu? Niitä kuvanparanusasetuksia olen yrittänyt poistaa, mutta silti kuvassa on eri värit kuin kuvatessa näkyy ruudulla.

Nyt kun kokeilin, niin liikekuva jää pois päältä. Aiemmin palautui aina. Jokunen päivä sitten tuli uusi päivitys, olisiko siinä muutettu? Niitä kuvanparanusasetuksia olen yrittänyt poistaa, mutta silti kuvassa on eri värit kuin kuvatessa näkyy ruudulla.
Mulla teki kanssa tuollasta puhelin, poistui ittekseen. Nokia joku numero mikä lie.

Jossakin oli tutkittu, että joillakin nykyisistä kännykkäkameroista saa liian hyviä kuvia kuusta. Vaikka laittaisi langasta roikkumaan jonkin valaistun tuhrupyörylän taivasta vasten, niin kuusta tulee komea.

Jossakin oli tutkittu, että joillakin nykyisistä kännykkäkameroista saa liian hyviä kuvia kuusta. Vaikka laittaisi langasta roikkumaan jonkin valaistun tuhrupyörylän taivasta vasten, niin kuusta tulee komea.
Samsungilla se on, kuulemma jos zoomaa vaikka katulamppuun niin polttimoon jossain vaiheessa ilmestyy kuu kaikkine kraatereineen.

Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.

Luo käyttäjätili

Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.

Kirjaudu sisään

Oletko jo Konekansan jäsen? Kirjaudu sisään tästä.

Takaisin