Pizza

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mikael
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tottakai... voikukka on merkiltään Rucola
Juu, noita kasvaa meilläkin. Tiesitkö, että on monivuotinen vaikka ei pitäis. Rouvalta jäi viime syksynä nostamatta puska kasvimaan nurkalle niin tänäkin vuonna kasvoivat. Vähän puisevia kyllä olivat ja pienilehtisiä. Ja syksyllä tuli kauniit kukat.

Vain 1 pakastin? Meillä on 5 pakastinta ja kaikki on täynnä jotain.
Kaksi eri kappaletta alkoi soimaan päässä liki samaan aikaan.
"Kas maalaismolle traktorillan ajaa pellollaan .. Hirvi vai eiii, hirvi vai eiii.."
Ja Perään J. Teppo ,
"Viimme jouluna meijjä perhessä ei ois syöty lihhoo, ellei tuo ..?
;)
Hyviä kipakleita kuunnella hirveä vallan jos pitsassa on.
Lapissa oli savuporoa niin että rasva valui pitsan läpi. Tuli syötyä kavereittenkin pitsat. Olinansainnut.
Minä ajoin , he vain joi;)
Kateeksi kävi vaan eipä ollut nälkä.
Vähän eri tuo Maxin ja muitten uunit, onneksi ei ole nälkä, kun eksyy katselemaan.
Hienoo touhuu!

Kaksi eri kappaletta alkoi soimaan päässä liki samaan aikaan.
"Kas maalaismolle traktorillan ajaa pellollaan .. Hirvi vai eiii, hirvi vai eiii.."
Ja Perään J. Teppo ,
"Viimme jouluna meijjä perhessä ei ois syöty lihhoo, ellei tuo ..?
;)
Hyviä kipakleita kuunnella hirveä vallan jos pitsassa on.
Lapissa oli savuporoa niin että rasva valui pitsan läpi. Tuli syötyä kavereittenkin pitsat. Olinansainnut.
Minä ajoin , he vain joi;)
Kateeksi kävi vaan eipä ollut nälkä.
Vähän eri tuo Maxin ja muitten uunit, onneksi ei ole nälkä, kun eksyy katselemaan.
Hienoo touhuu!
Ei oo hirveesti hirviä noissa pakastimissa kun ei ole viitsitty itse liittyä hirviporukkaan. Mukaan kyllä pääsis heti jos huvittaisi, vaikka useampaankin porukkaan. Ovat kyselleetkin välillä. Nautaa enimmäkseen mitä lihoihin tulee

Ei oo hirveesti hirviä noissa pakastimissa kun ei ole viitsitty itse liittyä hirviporukkaan. Mukaan kyllä pääsis heti jos huvittaisi, vaikka useampaankin porukkaan. Ovat kyselleetkin välillä. Nautaa enimmäkseen mitä lihoihin tulee
Perinteistä lehmän lihaa, eli suomalaisittain naudan lihaa ei juuri tule ostettua. Joskus nautasika jauhelihhaa, mutta ei paljon muuta. Juhannuksena kyllä grillattiin sisäfilee. Muuten tulee kokoliha ja iso osa jauhelihastakin syötyä hirvenä. Ja sekaan vähän possua. Enkä metsästä itse, mutta on hyvät kanavat hirven hankintaan kohtuuhintaan.

Korialta itseasiassa tänään viimeksi kävin hakemassa siivua leivänpäälle niin huomasin pizzakinkku nimellä myytäviä kaiken maailman savukasler sun muita lihoja.. Oliskohan olleet kympin nurkille kilo, ehkä allekkin.
Semmosia kanttipaloja.
Kohta se näläkä tulee vaikkei pitäs millään :)

Perinteistä lehmän lihaa, eli suomalaisittain naudan lihaa ei juuri tule ostettua. Joskus nautasika jauhelihhaa, mutta ei paljon muuta. Juhannuksena kyllä grillattiin sisäfilee. Muuten tulee kokoliha ja iso osa jauhelihastakin syötyä hirvenä. Ja sekaan vähän possua. Enkä metsästä itse, mutta on hyvät kanavat hirven hankintaan kohtuuhintaan.
Ei sitä itsekään juuri tule ostettua. Siitä ole kun muutama viikko kun kötistettiin tuolla takapihalla yks lehmä. Ostolihat kanaa ja nautaa aina milloin sattuu alennuslappuja näkymään. Alennuslihat aina kaikki mukaan ja pakasteeseen

Jos kaupasta valmista suikaletta pizzaan ostaa, niin tarkkaan pitää tuoteselostetta lukea, että löytää kinkkua. Suurin osa on jotain kinkkua etäisesti muistuttavaa makkaraa.

Täällä meillä ainakin on hassu meininki. Kaupoista saa samoja lihoja moninkertaiseen hintaan pakattuina, mitä tuoreena itse tehtaanmyymälän tiskin takaa.
Ja sitä kotimaista ainoastaan.

Mitäs lihhoo se sit lie, jota lihakarjatiloilta tulee ?

Mitäs lihhoo se sit lie, jota lihakarjatiloilta tulee ?
Pizzasuikaleet, ym. tuotteet on jotain prässilihavalmistetta, missä lihapitoisuus on 20-60 % . Joukossa on lihaan rinnastettavia aineita, kuten ihraa, kamaraa, ym. sekä jauhoja ja muita sidosaineita. Eli käytännössä makkaraa ovat. Kinkkusuikaleen nimellä ei saa noita myydä. Mutta hyvin hämäävästi myyvät, joku merkki markkinoi olevan kinkun makuinen suikale, tai jotain vastaavaa.

Ei puhuta mistään sioista, vaan uroslehmistä, eli SONNEISTA .
Tuos peltovuokralaisella tuota sonnikarjaa on n.500 elukkaa, ja eräällä toisella paikkakunnan tilalla taitaa olla 1000+ elukkaa.
Eikä ne ole lehmiä nekään. Tuskin ovan naudan nimikkeelläkään.

Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.

Luo käyttäjätili

Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.

Kirjaudu sisään

Oletko jo Konekansan jäsen? Kirjaudu sisään tästä.

Takaisin