Pienet sähköön liittyvät kysymykset.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mika 82
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Oliko porukassa joku jolla on kokemusta venymäliuskamittauksista? Jos rivien välistä oikein olen tulkinnut, niin onko @sakkuli työnpuolesta päässyt noiden kanssa tekemisiin? Lähinnä kiinnostaa käytettyjen komponenttien valmistaja ja mahdolliset kokemukset sekä komponentteihin, että edustajiin liittyen.
Tässä juuri touhuilen yhden voima-anturin kanssa ja olen ollut hämmästys, kun tukea tai tuotteita yrittänyt hankkia.
Anturihan ei ole kuin wheatstonen silta, mutta vahvistin osastolla oli huomattavia haasteita, sekä toimituksen, että tukipolitiikan suhteen.
Piti kuuklella tarkistaa tuo venymäliuska kun vaikutti tutulta
Meillä on töissä joku tuollainen laite joka on töissä jonku insinöörin itse tekemä.

Puhallin temppuillut tovin aikaa. Mekaaninen vika, kun pitää antaa vauhtia, että lähtee pyörimään. Eilen poika oli sitten painanut virrat päälle. Onneksi ei sentään syttynyt palamaan. Mikäköhän tuollaisesta ekana menee? Tuskin mitään sisäistä sulaketta on?
Uusihan maksaa äkkiä 20€ , niin katson ainakin, jos sais elvytettyä :D
Takimmainen laakeri siellä oli nahistanut. Nyt se olisi kunnossa, jos moottori pelaisi.
IMG_20220821_172029766_HDR.webp

Puhallin temppuillut tovin aikaa. Mekaaninen vika, kun pitää antaa vauhtia, että lähtee pyörimään. Eilen poika oli sitten painanut virrat päälle. Onneksi ei sentään syttynyt palamaan. Mikäköhän tuollaisesta ekana menee? Tuskin mitään sisäistä sulaketta on?
Uusihan maksaa äkkiä 20€ , niin katson ainakin, jos sais elvytettyä :D
Takimmainen laakeri siellä oli nahistanut. Nyt se olisi kunnossa, jos moottori pelaisi.
Näytä liitetiedosto 101706

no tuo kädessä oleva käyntikondensaattori aiheuttaa tommosen oireen. voi kokeilla jollain liki samalla hehtaarilla olevalla enste

Jatkojalostukseen tarvitsisin sisäleveydeltään 205-220mm leveää johtokourua. Sormikourua en niin leveänä löytänyt mutta OBO n umpisivuista kyllä.
Sormikouru ois parempaa. Korkeudella ei ole väliä koska lopullinen korkeus 30-50mm.
Hei onks kellää

Jatkojalostukseen tarvitsisin sisäleveydeltään 205-220mm leveää johtokourua. Sormikourua en niin leveänä löytänyt mutta OBO n umpisivuista kyllä.
Sormikouru ois parempaa. Korkeudella ei ole väliä koska lopullinen korkeus 30-50mm.
Hei onks kellää
Eikö voi laittaa kahta rinnakkain?

Onkos kukaan tilannu kiinalaisia taajuusmuuttajia? Käyttökokemuksia? Onko niissä käyttöohjeita että sais rampit yms. tehtyä. Kielivalinnat?
@paska tais joskus tilata vai muistanko väärin?

Kyllä tilasin, toimii mutta aika huonot ohjeet on niihin halvimpiin ainakin, huanyang-merkkiseen saattaa dugkduckgoaamalla löytyä ehkä ohjeet. Käytetty Yaskawa tai Danfoss tms. On ohjeiden löytämisen kannalta paljon parempi.

Minkälaisia ledivaihtoehtoja löytyis kun minulla on pajan katossa 6 kpl hallivalaisimia, niissä on 250 wattiset jotkut sekavalolamput.
Sellaset tasapaksut pötkylät,isolla E40 kierrekannalla.
Vois päivittää energian ja rahan säästön nimissä...

Aika hinnakkaita ovat olleet E40 kantaiset led polttimot, tän päivän hintatasoa en kyllä tiedä. Ehkä voisi miettiä kokonaan uusia heittimiä vaihtoehtona.

joo, nousee rajusti hinta tehon mukaan, tosin niin heittimissäki, ehkä mahdollisuuksuen mukaan kylväis 50w kokoluokkaisia enemmän

Näin kattelin pikaisella kuuklauksella, kattoa kevääseen jotta mihin hintaan saa uuden sähkösopimuksen...
Jotain ledputkivaloja vois ajatella tilalle...

Minkälaisia ledivaihtoehtoja löytyis kun minulla on pajan katossa 6 kpl hallivalaisimia, niissä on 250 wattiset jotkut sekavalolamput.
Sellaset tasapaksut pötkylät,isolla E40 kierrekannalla.
Vois päivittää energian ja rahan säästön nimissä...
https://www.puuilo.fi/harju-halliva...eegoKQVpRRNNRJpUDB-8eX2D7kCCnat0aAsBIEALw_wcB

Mulla on noita 6kpl n. 3,5-4m korkean hallin katossa.
Mielestäni valaisuteho on hyvä, yhtään matalammalle ei kyllä kestäisi asentaa vaan sitten alkaisi pistemäisyys häiritsemään.

Screenshot_20221112-174021.webp

Yhden 250w e40 kantaisen valoteho on jossain 30000 lumen, hyötysuhde kohtalaisen hyvä.
Ilmeisesti saman valotehon saisi led antaa ja omata samalla hyvän värintoisto indeksin.

Otin yks päivä kuvan tommosen halpis 10w ledivalaisimen valossa. Tuli jännä sälekaihdin tuohon kuvaan.

334D6A7C-E4C1-4B27-8269-6D57C458ADE8.webp

Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.

Luo käyttäjätili

Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.

Kirjaudu sisään

Oletko jo Konekansan jäsen? Kirjaudu sisään tästä.

Takaisin