Pienehköt, pikaiset kysymykset ajoneuvojen remontteihin liittyen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jusape
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
IMG_20260525_123300.webp Kekäleet ja liukupinnat ok. Mitä seuraavaksi tutkitaan ku toi on vaihtelevasti ladannu?

Lataussäädin

Ei ollu kylillä lataus säädintä🤬. Joo ei osaa päättää että polttaako merkkivaloa ollenkaan vai himmeästi vaikko ihan kirkkaana mutta missään vaiheessa ei jännite nouse. Tulin tulokseen että hakekoon kyliltä uuden laturin ku käytin valokynän laturin heräte liittimen ja akun plus navan välissä niin just huomas että valo hehku. Vittu ku minä oon nykyään näiden kaa ulukona ku lumi ukko joskus sentään jotain tajunnut vaan nykyään ei yhtään mitään🤦

Ei ollu kylillä lataus säädintä🤬. Joo ei osaa päättää että polttaako merkkivaloa ollenkaan vai himmeästi vaikko ihan kirkkaana mutta missään vaiheessa ei jännite nouse. Tulin tulokseen että hakekoon kyliltä uuden laturin ku käytin valokynän laturin heräte liittimen ja akun plus navan välissä niin just huomas että valo hehku. Vittu ku minä oon nykyään näiden kaa ulukona ku lumi ukko joskus sentään jotain tajunnut vaan nykyään ei yhtään mitään🤦
Diodivika monesti oireilee latausvalon hehkumisena.

Eikö sitä tosta pään napista painella...mullakin sahan primeripumppu saattaa pisdemmän seisomisen jälkeen olla jopa tyhjä, muutama ylimääräinen pumppaus niin ilmat häipyy.

Aloin piiitkästä aikaa kynimään telahärveliä. Jakohihna meni startatessa poikki. Oli kyllä työlistalla sekin.
Mutta nyt ei omat aivot taitu.
Esim motonet tarjoo hihnaa, joka äkkiseltään näytti passaavan. Mutta tossa vanhassa on 10 hammasta enemmän.
Pituus ja jako näyttäis täsmäävän. Kolme kertaa laskin hampaat ja aina sama tulos, 132kpl.
Missä menee pieleen? Enkö osaa laskea vai mikä mättää?
Edit: fordin ohc kone, sierrasta muistaakseni?
IMG_20260527_172800434_MFNR.webp
IMG_20260527_172715907_MFNR.webp
IMG_20260527_174134889_MFNR.webp
IMG_20260527_174142502_MFNR.webp
Screenshot_20260527-182044.webp

Komento takas! Laskin väärin 😆😆🤦🏼‍♂️🥴
IMG_20260527_183551554_MFNR.webp

Viimeksi muokattu:
42064.webp

En oo aiemmin vaihtanut suuttimia dieseliin, mutta oon aika varma että niiden ei tulisi näyttää tuolta. Lähti yllättävän kivuttomasti irti. Miksei noin karstainen suutin oireillut mitenkään?

Eihän noissa mitään ulkoisia ongelmia näytä olevan kun kaikki lähtivät hyvin irti eli ei ainakaan pohjatiiviste ole vuotanut.
Jos kyseessä on Transitin suutimet mitä arvelen niin käytä testauksessa että ovat tehtaan arvoissa. Ellei niin vaihtosuuttimet kehiin. 300tkm on riskiajomäärä noille. Sen jälkeen alkavat kusemaan ja virheellinen sumutuskulma käy mäntien kestävyyden päälle. On meinaan todella monta transitsin moottoria rikottu huonojen suuttimien takia. Alkaa menemään mäntiä kun halkeavat viallisten suuttimien takia.

Mun transitissa on mittarissa 278tkm ja kun kylmänä lähtee ajoon niin kuuluu jotenkin "sairas" suuttimien/moottorin naputus vedätyksessä joka katoaa kun moottori lämpeää. Tarvii laittaa suutimet dieselkorjaamon penkkiin ja testiin. Jos tulee tuomio niin kaikki vaihtoon. Halvempi vaihtoehto kuin iso moottoriremppa.

Oisko tos ykköses vähän pohjatiiviste vuotanu, siis se kuparitiiviste suuttimen juuressa. Ne uusitaan jokatapauksessa koska ovat kertakäyttösiä. Ei se tiivisteen vuoto käyntiin tai ajoon juuri vaikuta mutta siitä kuuluu semmonen supsutus ja vuotaahan se pakokaasua ja nokipaskaa siihen suuttimen juureen ja yleensä onkin sitten jumissa. Mersuihin oon jonkun verran noita vaihtanu ja niissä on ainakin hyvä olla hereillä ku jokanen suutin koodattu omalla numerollaan autolle

Oon sen verran laiska mies, että vaihdoin uudet suuttimet kun en jaksa sitä koneremonttia alkaa tekemään. 250tkm mittarissa nyt ja transithan se kyseessä. Samalla vaihtuu hehkut ja egr venttiili, ja korjaan öljyvuotoja pois.

Nää täytyy kans forscanilla tms sopivalla ohjelmistolla kertoa autolle että mitkä suuttimet siellä on.

Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.

Luo käyttäjätili

Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.

Kirjaudu sisään

Oletko jo Konekansan jäsen? Kirjaudu sisään tästä.

Takaisin