Pienehköt kysymykset,joille ei viitsi tehdä uutta topiikkia.

Viestiketju:
Pienehköt kysymykset,joille ei viitsi tehdä uutta topiikkia.

Jostain syystä setällä on auto eripaikassa, esittelyn erivaiheissa.
Kuinkahan isoilla koukkupainoilla nuo ämeriikan pojat ajelee, kun niitten trailereissa on akselit ihan väärässä paikassa.

IMG_1962.png
IMG_1963.png
 
Jostain syystä setällä on auto eripaikassa, esittelyn erivaiheissa.
Kuinkahan isoilla koukkupainoilla nuo ämeriikan pojat ajelee, kun niitten trailereissa on akselit ihan väärässä paikassa.

Näytä liitetiedosto 132651Näytä liitetiedosto 132652
Veikkaan että tuolla systeemillä saa vedettyä hieman isompia painoja kärryllä kun autolle saa isomman osan kärryn painosta. Muutenkinhan ämeriikkalaiset vetää huomattavasti isompia kärryjä autoilla kuin täällä laki sallii. (Laki täällä on perseestä noilta osin) Jos akseli on keskellä ja koukku kevyenä niin kärry alkaa heijata paljon helpommin.
 
Onko tälle putkelle jotain tyyppiä/nimeä? Mulla ois tuolla varastossa +250 metriä tämmöistä, vähän pohdinnassa ollut josko toteuttaisin sen mitä varten nämä on joskus hankittu. En ole tämmöistä nähnyt enää missään myynnissä.
IMG_20240430_084318.jpg

IMG_20240430_084346.jpg
 
Niin että jollain F650 voortilla saa vetää täällä vain 3500kg kärryä.
Se on ihan sopiva kytkentämassa työntöjarrulliseen O2-luokan keskiakselikärryyn.

Eihän mikään estä varustamasta ko. ajoneuvoa O3-luokan täysperävaunun vetolaitteilla.
 
Pari tonniakaan lisää niin sillä pystyisi jo jotain pientä oikeasti kuljettamaan. Mutta veikkaan että tuon on kuljetusalan lobbarit niin järjestäneet ettei tavarat saa liikkua muulla kuin rekalla.
 
Sehän riippuu siitä paljonko sinne F650:n taka-aksellille sallitaan massaa. Jos perus Amarokille voi pistää 1800kg vetopöydälle ja 3500kg vaunun akseleille, niin johan tossakin on melkein se pari tonnia lisää. Luulisi että foordin taka-akseli sallii enemmän kuin 1800kg. Eikö N2 luokka salli 12000kg kokonaispainon? Jos Foordi painaa vaikka 5000kg, niin 7000kg on vielä varaa N2 luokassa.
 
Sehän riippuu siitä paljonko sinne F650:n taka-aksellille sallitaan massaa. Jos perus Amarokille voi pistää 1800kg vetopöydälle ja 3500kg vaunun akseleille, niin johan tossakin on melkein se pari tonnia lisää. Luulisi että foordin taka-akseli sallii enemmän kuin 1800kg. Eikö N2 luokka salli 12000kg kokonaispainon? Jos Foordi painaa vaikka 5000kg, niin 7000kg on vielä varaa N2 luokassa.
Oliko tuo tosiaan N2 luokan yhdistelmä painoraja tuo kun eikö 11900kg kokonaismassalla varustettu kuorma-auto ole vielä N2, vai pelkästään C1E-ajokorttiluokan yhdistelmän kokonaismassa rajoitus jossa veto-auton kokonaismassa enintään 7500kg
 
Oliko tuo tosiaan N2 luokan yhdistelmä painoraja tuo kun eikö 11900kg kokonaismassalla varustettu kuorma-auto ole vielä N2, vai pelkästään C1E-ajokorttiluokan yhdistelmän kokonaismassa rajoitus jossa veto-auton kokonaismassa enintään 7500kg
Ei ole yhdistelmän painoraja. Yhdistelmälle neiakselisena 36tonnia ja maksimi pituus 16,5m.
Joku kurssit käynyt rahtari voisi avata asiaa tarkemmin.

Tuossa on se hollantilainen firma jonka tarvikkeilla ainakin se yksi muinoin lehdissä ollut Amarok oli varusteltu: https://www.fifthwheeleurope.eu/en/
 
Niin että jollain F650 voortilla saa vetää täällä vain 3500kg kärryä.
Kyllä saa isompaa vetää. Kaverilla on F650 vetopöytäauto ja ihan reilun kokoinen puolikas perässä. Ei ole mikään lavalle kytöstelty kärrin kiinnike ja hanhenkaulakärri vaan lava on poistettu ja oikea vetopöytä on tilalla. Lyhytrunkoinen näppärä auto lyhyellä kolmen hengen kopilla.
 
Maalasin varaston lattian äsken kertaalleen epoksilla. 8% ohensin sinolilla tai taisi olla marinolia retkipullossa, kun oli punertavaa.
Hyvin sprii sekottu valmiiseen satsiin epoksia (epoksi+kovete). Maalikaukalon pesin aluksi spriillä ja lopuksi tinnerillä.
Puhdasta tuli. Tela sai mennä sertiin, sitä kannata pestä.

Ps, en suosittele nortti huulessa pesuhommaa, sen verran tuntui olevan räjähdysherkkä ilmassa.

Kerro sitten kuinka kuivuu ja kuplii...
Hyvin kuivi oletusajassa, eikä pahemmin kuplinut. Pari kraateria oli jäänyt. Yhden kerroksen taktiikalla olisi laskettu epäonnistuneeksi. Kaaterit saatto johtua laskuudesta sekoittaessa limuja keskenään.
Tänään vedin toisen kerroksen lanttaamatta ja tietysti ensin "jalkalistat".
Jalkalistojen rajaus epäonnistu. En painanut maalarinteippiä tarpeeksi tiukkaan pelätessäni maalin irtoamista irrotusvaiheessa tai johtu bileman halvasta teipistä. Epoksi nousi rajapinnalla ylöspäin.
20240430_113148.jpg


Aikapaljon täytyisi syödä lisää, jotta minusta tulisi hyvä maalari tai tasoitemies...ei kyllä naistakaan.

Joo hyvää vappua vaan kaikille
🥳
 
Hyvin kuivi oletusajassa, eikä pahemmin kuplinut. Pari kraateria oli jäänyt. Yhden kerroksen taktiikalla olisi laskettu epäonnistuneeksi. Kaaterit saatto johtua laskuudesta sekoittaessa limuja keskenään.
Tänään vedin toisen kerroksen lanttaamatta ja tietysti ensin "jalkalistat".
Jalkalistojen rajaus epäonnistu. En painanut maalarinteippiä tarpeeksi tiukkaan pelätessäni maalin irtoamista irrotusvaiheessa tai johtu bileman halvasta teipistä. Epoksi nousi rajapinnalla ylöspäin.
Näytä liitetiedosto 132662

Aikapaljon täytyisi syödä lisää, jotta minusta tulisi hyvä maalari tai tasoitemies...ei kyllä naistakaan.

Joo hyvää vappua vaan kaikille
🥳
No kyllä tuolla jo pääsis meidän tallia laittamaan.
 
Hyvin kuivi oletusajassa, eikä pahemmin kuplinut. Pari kraateria oli jäänyt. Yhden kerroksen taktiikalla olisi laskettu epäonnistuneeksi. Kaaterit saatto johtua laskuudesta sekoittaessa limuja keskenään.
Tänään vedin toisen kerroksen lanttaamatta ja tietysti ensin "jalkalistat".
Jalkalistojen rajaus epäonnistu. En painanut maalarinteippiä tarpeeksi tiukkaan pelätessäni maalin irtoamista irrotusvaiheessa tai johtu bileman halvasta teipistä. Epoksi nousi rajapinnalla ylöspäin.
Näytä liitetiedosto 132662

Aikapaljon täytyisi syödä lisää, jotta minusta tulisi hyvä maalari tai tasoitemies...ei kyllä naistakaan.

Joo hyvää vappua vaan kaikille
🥳
Liian hieno, ei voi viedä mitään sisälle.
 
Liian hieno, ei voi viedä mitään sisälle.
Vaarana joo, täytyy ainakin pyyhkiä siirrettäviltä hyllyiltä pölyt pois. Tallin puolelle vedän pelkästään tuon cascon dsp tasoitteen.
Tuntu olevan tosi kovaa pinnaltaa, eikä pölise kuten nykyinen betoni. Tuli meinaan harjoiteltua tasoittamista :)
 
Takaisin
Ylös