Pienehköt kysymykset,joille ei viitsi tehdä uutta topiikkia.

Viestiketju:
Pienehköt kysymykset,joille ei viitsi tehdä uutta topiikkia.

Kojelauta ei ole oikeasti kovinkaan monella ruuvilla kiinni. Se on sellainen kasetti vaan siinä paikallaan.

Kojelauta läks irti särkymättä, samoin johtosarjat lie yhä ehjät.

Uskonvahvistus auttoi, nyt on onnistunut olo:peukku::virnpeuk:.

Ite asias piti vaan purkaa niistä ohjaamon etualanurkissa olevista purkeista kaikki liittimet irti niin sevverran löyhty, että pääs kojelauta kääntyyn rattiaksilan yli ja sain toisesta suunnasta loput johtosarjan kiinitysruuvit irti. No toki viel pitää saaha tuo johtosarja sievästi vyyhdelle mutta kumminki yks rasti voitettu

Hieno homma
 
Mikä mahtaa olla tämän takakuormaajan merkki, nostaa kuulemma korkealle?
IMG_20180726_113245.jpg

Screenshot_2018-07-26-11-39-17.jpeg
 
Viimeksi muokattu:
^mikä ihme sen oikee nimi ny oli....eräässä naapurissa oli tommonen oliko nuhvin vai majurin perässä ja pilkkakirveet anto sille nimen "urakkakihveli". Ei paljoo kärsiny olla kauhassa painoo ku oli nokka ilmassa......
 
Pitäisikin muuten laittaa joskus peräkuormaaja kiinni ja lähteä sen kanssa mökille maita mylläämään, täytyisi asutovaunun paikkaa sillä repostella. Normet merkkinen on mulla jota taidettiin myydä Sisuna yms...
 
bimmeriin väliaikais patentti....ahtopainneensäädin tulee kyllä ensviikolla mut jos ohittais ton risan säätimen ja laittais ahtoputkeen 1bar varoventtiilin...toimiskohan:raaps: ja varoventtiilin päähän tietysti se lintupilli:rotfl:

jos huomenna kävis päijälä ek:n kattomassa nii ei viittis ilman ahtoja lähtee nysväämään:facepalm:
 
Miten tekisi reikiä kudosvahvistettuun kumimattoon? Poraaminen ei oikein toiminut, vaan rei’istä tuli nimellismittaa paljon pienempiä, rosoisia ja kartiomaisia. Meistillä tuli ihan siedettävä pinnanlaatu, mutta tarkka paikoitus on sen kanssa vähän hankalaa.
 
Puuterä oli jo käytössä. Yritän nyt puristaa maton kahden vanerin väliin porauksen ajaksi. Reiät tulevat onneksi lähelle reunaa, joten se onnistuu.
 
Meistillä tuli ihan siedettävä pinnanlaatu, mutta tarkka paikoitus on sen kanssa vähän hankalaa.
Ei oo, luulet vaan. Teet apuvälineen, kuin kiikarin ristikko. Meistiin merkataan 90 asteen välein merkit. "kiikariristikon " keskikohta aiotun reiän keskikohdan päälle, merkataan kynällä/tussilla tms. viivanpätkät meistettävään materiaaliin. Ristikko pois ja meisti tilalle, asemoidaan viivanpätkien ja meistissä olevien merkkien perusteella. Tarkkuus välineiden ja henkilön tarkkuudesta riippuen reilusti alle millin.....
 
Hankin tänään strobovalon, en diskoa vaan paatin sytytyksensäätöä varten. Oheinen valokuva on ohjekirjan sivulta teknisiä tietoja, täytyy myöntää etten nyt ole ihan kärryillä noista yksiköistä. Ensinnäkin kampiakselin ajoitus merkit päätyvät merkkiin 30 joka on varmaankin 30˚, eli meinaan tehdä näin että kun on 2000 kierrosta/minuutissa mittarissa säädän välkkeen siihen no:30 viivalle, meneekö tällä tavalla miten kohdilleen?
AEB4C151-C20F-4C3C-8963-0E085C94C863.jpeg
 
Konetta pyörittäessä vaikka käsin tai avaimella, katkojan kärkien pitäisi avautua 6 ta 10ast EYKK, ja kierroksilla keskipakosäädin ruuvaa , ts kääntää ennakon aiemmalle, tuon mukaan 38ast max @2500-2800rpm
 
Hankin tänään strobovalon, en diskoa vaan paatin sytytyksensäätöä varten. Oheinen valokuva on ohjekirjan sivulta teknisiä tietoja, täytyy myöntää etten nyt ole ihan kärryillä noista yksiköistä. Ensinnäkin kampiakselin ajoitus merkit päätyvät merkkiin 30 joka on varmaankin 30˚, eli meinaan tehdä näin että kun on 2000 kierrosta/minuutissa mittarissa säädän välkkeen siihen no:30 viivalle, meneekö tällä tavalla miten kohdilleen?
Näytä liitetiedosto 40093
Kyllä se tuollein merkkeihin menee.
 
Jusapen kommentin lyhyt oppimäärä, meikäläisen aivotoiminnalla pääteltynä.
Eli kun virtakynän valo samuu kärkien avautuessa, asennan ennakoksi 6˚
Kone tulille ja tarkistan vain että välke on 2500 kierroksen kohdalla asteikon viimeisessä pykälässä 30˚.
Jos näin ei käy, virranjakaja vaihtoon koska keskipakosäätö ei toimi?
 
Apouttia suurinpiirtein noin se menee. Väsyneet keskipakosäätimen jouset muokkaa ennakon liian pienillä kierroksilla liian suureksi....
Eli jos 30 tulee ennakoksi ennen tiettyä kierroslukua, niin jouset kuoleentuneet.

Kukaan ei taas pysty kertomaan, minkälaisella lineaarisella käyrällä ennakon pitäis muuttua kierrosten kasvaessa, mut 2 "noin" kiintopistettä ennakolle siis kuitenkin on
 
Töiden sekä päivällisen jälkeen totesin järven olevan peilityynen joten ei kun sytkää säätämään, tunnistin ykköspytyn johtoon ja akun + - napoihin virta kaapelit oikeinpäin asennettuna tietenkin.
Penta tulille ja totean ettei lamppussa ole elonmerkkejä, painan liipaisinta niin johan alkaa lämpyttää. Läpisee hetken ja mykistyy kokonaan, päädyssä on joku namiskuukkeli pyörittelen sitä ja ei auta, rämplään montakertaa johtimet kiinni auki kiinni painan liipaisinta pyöritän namiskuukkelia. Mykkä mikä mykkä on lamppu jossa lukee made In Taiwan, Motonet ja 39.90€.
Se päätynappi on ennakon säätöä varten luin netistä ja sen käytön päälle en sitten ymmärrä yhtikäs mitään, jos se on asennossa 0 niin luulisi toimivan kuin perinteinen lämpytin? Eli Vituksmän säätelyt savolaismieheltä, huomenna vien lampun takaisin mätänettiin vaihtaen sen toiseen samanlaiseen rihveliin. Vai enkö osaa käyttää?
 
Jos ennakko oitää olla se 38°eykk, ni säädä nupista 38° ja silloin pitäisi ykk merkkien olla kohdikkain valon vilkkuessa. Eli hihnapyörän ja nollaennakon merkit kohdillaan.
 
Jos ennakko oitää olla se 38°eykk, ni säädä nupista 38° ja silloin pitäisi ykk merkkien olla kohdikkain valon vilkkuessa. Eli hihnapyörän ja nollaennakon merkit kohdillaan.
Taidan ymmärtää, mutta kun ei lamppu läpise. Koetetaan huomenissa uudella lampulla, lamppu on muuten varsin rihvelin oloinen kapistus. Se ennakon säätö namiskuukkelikin pyörii aika hervottomasti ja muoviosat mitä lie kuttaperkaa.
 
Vaihdettu strobo uuteen tuotetakuuseen perustuen ja ei kun töiden jälkeen kokeilemaan, vaihdokki toimi joten paskan möivät aluksi. Sytytys oli aivan liian aikaisella joten asensin sen ohjearvoihinsa, tyhjäkäynnillä alle1000rpm 10˚ ja 2500rpm 35˚.
Kysynpä teiltä vielä yhden asian oi osaajat tietäjät suuret, montako astetta saa merkki heitellä? Eli merkki ei pysynyt stabiilina ainakaan kovilla kierroksilla, heitteli 5˚,n kantturoissa.
 
Takaisin
Ylös