Tiedote Palvelunestohyökkäys illalla, 5.10.2016

@MaxiSami, miten kykenit nukkumaan vaikka oli nurin??? Itse en, vaikka yritin... :paniikki:

Ja siitä elämästä... Itse olen koittanut Prismasta. Ei myydä ainakaan täällä Loimaalla... :epätieto:

Olen erittäin tyytyväinen uuden hostimme toimintaan tapauksen suhteen.

Hyökkäys ei selvästikään ollut pieni, mutta niskan päälle päästiin n. kolmessa tunnissa. Tiedotus toimi nopeasti ja nettisivuille päivittyi tietoa asian etenemisestä.

WMHost olisi ollut täysin saavuttamattomissa. Viimeksi palvelin nousi seuraavana päivänä. Sähköpostilla vastattiin "palvelinsalissa yksi kone keräsi niin paljon liikennettä että siitä saattoi aiheutua joillekin asiakkaillemme pieniä vaikeuksia".

Pieniä. o_O

Kyllä, erittäin hyvin. Kolmen (vain kolmen) pitkän tunnin ajan pelkäsin mielenterveyteni puolesta, mutta tuskaa helpotti kuitenkin tietoisuus ongelman laadusta. Tähän toki vaikutti myös tiedotusjärjestelmä... Vastaisuuden varalle voisi kenties pohtia jotakin laajempaa tiedotustapaa. Sähköposti?

Ongelman vakavuuteen nähden en toisaalta uskonut sen ratkeavan edes näin nopeasti. Oletettavasti nykyinen palveluntarjoajamme myös oppii asiasta jotakin :peukku:

Kieltämättä sellainen rinnakkaissivusto voisinolla hyvä tällaisissa tilanteissa. Semmoinen että samoilla tunnuksilla pääsee sisään, missä kerrotaan mahdollisista vikatilanteista ja tietty ulkopuolisilta suljettu chatti..
Itse, aikani ensin ihmeteltyäni, otin yhteyttä erääseen sukuun kuuluvaan mieshenkilöön. Ensin kerrottiin että borg on asiasta tietoinen ja sitten kerrottiin palvelunestohyökkäyksestä.

A2 ilmoittaa tänä aamuna, että katkomista saattaa vielä esiintyä. Näyttäisi ainakin nyt toimivan kohtuullisen hyvin. Tiedoksi, jos pätkäisee.

Pitää kehittää tuollainen varasivu. Chattikanavaksi saa tulla nykyinen irc webbiliittymällä. Ne pitää vain tehdä eri palvelimelle.

Juu kyllä illalla ihmetytti hiukkasen ku ei sitten millään päässy, tai pääsi kerran mut sit pätkäs...oli eräällä toisella nettisivulla tietoo tosta hyökkäyksestä mut ei mainittu firmaa, tai oli siinä että eurooppalaisia palvelimia vastaan...

Meinasin jo että ylijum...eiku adminimme borg on tuota tytöt,pojat ketjun viestivälitystä hidastanu mutta toimii kyl muutkin ketjut sen verta hitaasti että taitaa olla taas jotai puluja langalla.....:mad:

Oli se illallakin johonkin aikaan nihkeetä, pyöritti sivunvaihtoo niin kauan että ehti sinisellä sivun lukee...

Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.

Luo käyttäjätili

Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.

Kirjaudu sisään

Oletko jo Konekansan jäsen? Kirjaudu sisään tästä.

Takaisin