Tiedote Päivitys Konekansan ylläpidon (talous)tilanteesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja borg
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
@refy , muutama muu, joista osa on jo siirtynyt ajasta iäisyyteen ja minä perustimme kymmenen vuotta sitten yhdistyksen

https://alstuttu.org

Sen hallitus on toiminut 9 vuotta XenForo-alustalla, jolla on pidetty kaikki kokouksetkin.

@refy , muutama muu, joista osa on jo siirtynyt ajasta iäisyyteen ja minä perustimme kymmenen vuotta sitten yhdistyksen

https://alstuttu.org

Sen hallitus on toiminut 9 vuotta XenForo-alustalla, jolla on pidetty kaikki kokouksetkin.
Siirtyminen yhdistysmalliin on altis konflikteille.
En ole huolissani kokouskäytäntöjen haasteista, mutta jotenkin nykyinen diktatuuri tuntuu turvalliselta.
Enihau, jos yhdistysajatuksessa edetään, pitää tarkoin miettiä millainen tämä Konekansan tuki ry on rakenteeltaan ja millaisia jäseniä sille otetaan. Muodostuisiko jäsenistö esimerkiksi varsinaisista jäsenistä jotka toteuttaisivat muutaman hengen diktatuuria ja kannatusjäsenistä jotka maksaa viulut vai kaikki tasa-arvoisia jne, optioita on..

Yhdistyksissä on mahdollisuuksia vaikka mihin. Voi menestyä ja kehittyä tai kusta koko operaation.

Hankalimpia ovat tyypit, joilla on aina jokin visio, joka on heidän mielestään oikea tapa toimia. Muiden tapa on väärä. Tekevät valtavasti taivuttelutyötä saadakseen muut kannattamaan asiaansa ja sitten kun kannatusta löytyy ja pitäisi siirtyä toteutukseen, niin homma ei enää etenekään. Ja se on tietysti jonkun muun/muiden vika.

ite ehottaisin että tulisi mahdollisuus ostaa viestiketju kohtaisia mainoksia mitkä sitte vaikka näkyisi aloitusviestissä tai jos haluaa olla vittumaisempi, niin jossain bannerissa. Tällöin halukkaille tulisi mahdollisuus ostaa joku tuote ja siitä käytännössä menisi pientä vaivaa vailla kaikki tulot porkin firmalle mistä niitä sitten voisi kivasti valutella ylläpidon hyvinvoinnin parantamiseen ja/tai foorumin kulujen kattamiseen. Kun tästä vastineellisesta palvelusta saisi kuitin niin voorumiin liitännäisten henkilöolettamien virmat voisivat kivasti osallistua toiminnan tukemiseen. Viestiketju kohtanen mainos ei haittais ihmisiä ku ne ei pomppis jatkuvasti silmille mut siltikin siitä tulis ostajalle joku vastine mikä estäis rahan kerjuusta syyttämisen...

Niinku jotenkin tällei, tai sit teknisesti toteuttais sillein että ketjun ekaks/tokaks viestiks lisättäis vaan viesti missä ko. mainos on nii ei tarvittis mitää sen kummosempaa askartelua tehä
1765200308370.webp

Joo, iteltä menee osa asioista ohi ja vaikka olisin kommentoinukkin niin erittäin sujuvasti (jopa häiritsevän paljon...) unohtelen asioita nykyisin.
Täällä sama. Ei eilistä tahdo muistaa.
On varmaan ollut joskus esillä tämäkin asia, millä Konekansa saattaisi tehdä hyvinkin kerran vuoteen tiliä.
Paukepäivät.
Kun on jäänyt kuva siitä että tuppaa paisumaan ja jopa jarrutella pitää, jottei liikaa tungosta synny.
Vaan taitaa olla käsitelty asia keulahahmojen kesken ja todettu jotta ei.
Ymmärrän kyllä ja tapahtumain järjestämistä vierestä joskus katselleena ja mukana olleena, ettei ole ihan "tuosta vaan" homma, mutten pitäisi mahdottomanakaan.
Joku tapahtumajärjestäjä saattaisi olla hyvinkin kiinnostunut, onko tullut tarjouksia?

Paukepäivät ja Konekansa ovat aivan omat organisaationsa, eikä niitä oikein parane mennä sekoittamaan keskenään.

Paukepäivät ja Konekansa ovat aivan omat organisaationsa, eikä niitä oikein parane mennä sekoittamaan keskenään.
Ok. Ajattelin vaan kun tuo Paukepäivät nimi on mielestäni jo bränti vai miten ne hienosti nykyisin asian sanoo.
Jotta saattaisi saada kävijämäärän pienellä lisämainoksella vaikkapa triplantumaan ja 10e / nuppi +myyntipaikat.
Tai sitten ei, kuluja sekä riskit tulisi myös kuvaan.
Mutta joo.
Hienoa että on vielä sellaistakin toimintaa, joka ei ole lähtenyt ahnehtimaan nousun tielle, ja siten sitoutunut jatkuvain kasvutavoitteiden ikeen alle.

Niin, ei varmaan yhteistyötä suoranaisesti estä, mutta joo, Paukkeet on iha oma eläimensä =).
Sikseen ihan varteenotettava ajatus olisi tuoda Konekansaa esille Paukkeilla, sielläkin kuitenkin potentiaalisia uhr^Wjäseniä pyörii..

Käytännössä ja helpoimmin? saattaisi mennä niin että Paukepäivät vastuuhenkilöt sopisivat tapahtumajärjestäjän kanssa mahdollisen tuoton jaosta.
Talkootyöstä Konekansa saisi sovitun osuuden.
Kun työvoimaa on ja suurin osa tapahtuman näytteille asettelun annista samaan syssyyn paketissa, niin itse tapahtuman järjestäjän lasku eli osuus voisi olla hyvinkin kohtuullinen. Ja sidoksissa tulokseen, eli riskitön jos sopimus nappiin osuisi.
Mutta sori tämä sivusta heittely siinä mielessä, että tällainen saattaa tuntua varpaille astunnalta tai tunkeilulta, kuinka sanoisi?
Semmottia ei ole tarkoitus, kunhan pähkäilen minä raihnas saamaton laiska ;)
Muokkasin pikkuisen ..

Viimeksi muokattu:
Olen tehnyt päätöksen, yhteenkään yhdistykseen en liity, yhteenkään osakeyhtiöön en sotkeudu jne...
Jokapäivä kun näkee kähinää setvien niitä ei vain enää jaksa, kyseessä ei kumminkaan ole erakoituminen.
Vapaehtoistyötä vapaana sieluna kylläkin teen hyväksi havaittujen yhteisöjen eteen kun ja jos pyydetään, mutta mihinkään en sitoudu.

Käytännössä ja helpoimmin? saattaisi mennä niin että Paukepäivät vastuuhenkilöt sopisivat tapahtumajärjestäjän kanssa mahdollisen tuoton jaosta.
Talkootyöstä Konekansa saisi sovitun osuuden.
Kun työvoimaa on ja suurin osa tapahtuman näytteille asettelun annista samaan syssyyn paketissa, niin itse tapahtuman järjestäjän lasku eli osuus voisi olla hyvinkin kohtuullinen. Ja sidoksissa tulokseen, eli riskitön jos sopimus nappiin osuisi.
Mutta sori tämä sivusta heittely siinä mielessä, että tällainen saattaa tuntua varpaille astunnalta tai tunkeilulta, kuinka sanoisi?
Semmottia ei ole tarkoitus, kunhan pähkäilen minä raihnas saamaton laiska ;)
Muokkasin pikkuisen ..
Mä nyt hiukan luulen ettet tunne Paukepäivien konseptia. Paukepäivien vastuuhenkilöt on hiukan niinkuin se tapahtumajärjestäjä.
En tiedä kenen varpailla ajattelit hyppiä, tuntuu lähinnä et olet vain eksynyt =).

Oletko muuten käynyt paukkeilla? Suosittelen, on hieno.

Olen tehnyt päätöksen, yhteenkään yhdistykseen en liity, yhteenkään osakeyhtiöön en sotkeudu jne...
Jokapäivä kun näkee kähinää setvien niitä ei vain enää jaksa, kyseessä ei kumminkaan ole erakoituminen.
Vapaehtoistyötä vapaana sieluna kylläkin teen hyväksi havaittujen yhteisöjen eteen kun ja jos pyydetään, mutta mihinkään en sitoudu.
Et edes kannatusjäseneksi?

Ei ole nykypäivän yhdistystoiminnan ”helppoudesta” mitään käryä mutta kannatusjäseneksi voin hakea jos sellainen tulisi. Varsinaisesti yhdistystoiminnassa mukana vain oman kotikylän metsästysseurassa, jäsenenä enää ja kun mielenkiinto ja aika ei riitä metällä käymään niin aika vähiin on osallistuminen jääny.
Aika on vaan suht rajallista vaikka välillä sitä onkin hukata asti.
Omasta puolesta jos vain olisi mahdollisuus jotenkin järkevällä tavalla ostaa jotain lisäjuttuja päckien lisäksi tuntuisi pienimmän riesan tieltä myös sivustoa ylläpitävän tiktaattorin kannalta, vaan lienenkö väärässä?
Jokatapauksessa väärin se on jos yksittäinen henkilö vastaa kuluista, edes osittain, omalla lompsalla..

Omasta puolesta jos vain olisi mahdollisuus jotenkin järkevällä tavalla ostaa jotain lisäjuttuja päckien lisäksi tuntuisi pienimmän riesan tieltä myös sivustoa ylläpitävän tiktaattorin kannalta, vaan lienenkö väärässä?
Jokatapauksessa väärin se on jos yksittäinen henkilö vastaa kuluista, edes osittain, omalla lompsalla..
Juurikin samaa mieltä.
Ku rahankeräys keräyksenä ja jopa joululahjana on hieman siinäjatuossa niin kun myytävätä pitäis keksiä niin olisko "virtuaalinen selausaika" ostajan määritämällä hinnalla jonkilainen myyntipositio....

Mä nyt hiukan luulen ettet tunne Paukepäivien konseptia. Paukepäivien vastuuhenkilöt on hiukan niinkuin se tapahtumajärjestäjä.
En tiedä kenen varpailla ajattelit hyppiä, tuntuu lähinnä et olet vain eksynyt =).

Oletko muuten käynyt paukkeilla? Suosittelen, on hieno.
Ok. Ymmärsin suurinpiirtein. Mietin vaan että hienojen asioitten järjestäjät saisivat hyvässä lykyssä lisää tuottoa.
Vaikka juu, mistäpä minä tiedän vaikka sitä olisi jo ylen asti tai ettei sellaista edes kaihoilla.
Ehdottomasti pitäisi päästä paikanpäälle. Oon vaan aika ujo suurelle ihmisvilinälle. Päissään pitäs olla että kehtaisi ja sen jälkeen ei kehtaisi sen vertaa :)

No mites jos perustettaisiin lottoporukka, jonka tuotoista vaikkapa 25% konekansalle?
Onko sellainen mahdollista?
Moni kuitenkin lottoaa ja eikö ne porukat lisää voitonmahkoja?

Vapaaehtoistyö. Juu kyllä niiden kohdalla on nykyään vastaus että on mulla muutakin tekemistä vapaa ajalle.

Tuin nyt 12e verran. Ymmärrän täysin se työ ja seuraan myös mm maskinisten.se missä myös pää mode kampailee taluden kannssa ja häneltä menee paljon aikaa ilman palkkaa moderointiin. Niillä joku vapaaehtoinen paypalli, saa tukee rahalisesti.

Ensimäisessä viestissä kun n vuosi sitten kirjoitin, niin kyllä te ollette hyvinki asiallisia täällä.
Yksi ihmeytys ko foorumin pohjalle joka ehkä ymmärrän, mutta. Hyvinkin rajalisesti aikaa muokata omia kirjoituksia, kun mä nyt semmonen olen että en välttis näe kirjoitusvikoja kun luen, painan lähetä ja teen muuta, sitten joku vastaa, luen mitä kirjoitin, enhä mä noin tarkoittanut ja en voi muokata enää- ehkä sen takia ei voikaan

Nyt voin muokata, kaikki hyvin

Viimeksi muokattu:
Ok. Ymmärsin suurinpiirtein. Mietin vaan että hienojen asioitten järjestäjät saisivat hyvässä lykyssä lisää tuottoa.
Vaikka juu, mistäpä minä tiedän vaikka sitä olisi jo ylen asti tai ettei sellaista edes kaihoilla.
Ehdottomasti pitäisi päästä paikanpäälle. Oon vaan aika ujo suurelle ihmisvilinälle. Päissään pitäs olla että kehtaisi ja sen jälkeen ei kehtaisi sen vertaa :)
tietämättä paremmin, nii uskoisin että paukkeilla kaikki mitä tulee menee ko. tapahtuman pyörittämiseen ja lisää joutuu kaivamaan omasta taskusta. Ei sieltä(kään) ylijäämää taida jäädä ja jos jäisi, uskoisin että sillä ostettaisiin lisää kaikkea jännää pärisevää tontille ihmeteltäväski :)

ts kyllä tän voorumin elättäminen on voorumilaisten tehtävä. Kun @borg ei kauheasti muita keinoja tarjoa, niin ostelkaa lussapäkkejä itellenne ja anopille

Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.

Luo käyttäjätili

Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.

Kirjaudu sisään

Oletko jo Konekansan jäsen? Kirjaudu sisään tästä.

Takaisin